شنبه 25 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


"سياست دانشگاهی" بر مبنای "مشارکت انتقادی"، عبدالله مؤمنی

عبدالله مؤمنی
حرکت فعالين دانشجويی به سمت ترميم رابطه با بدنه و سازماندهی تشکيلاتی از طريق توجه به مشکلات صنفی و دفاع از حقوق و آزادی های آکادميک در کنار تبديل کردن دانشگاه به فضايی برای گفتگو و "پارادايم سازی" می تواند نقشه راه را پيش روی دانشجويان قرار دهد ... [ادامه مطلب]

آن ها درخت ها را هم می کشند! شکوه ميرزادگی

شکوه ميرزادگی
ما نيز به شکنجه و اعدام انسان ها اعتراض می کنيم اما اعدام درخت و آب و خاک را نيز دست کم نمی گيريم. ما از يک سو نابودی انسان را محکوم می کنيم و از سوی ديگر، نابودی هويت و فرهنگ و تاريخ او را؛ و معتقديم که، در اين ميان، تنها موجودات بی نصيب از درک اهميت فرهنگ و تاريخ و پديده های طبيعی و بشری می توانند چنين ويران کنند و بکشند و بسوزانند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما سپردن پستی کليدی به کلينتون را "بررسی می کند"، بی بی سی

اين دو رقيب سابق در مرحله مقدماتی به سختی با يکديگر جنگيدند
رسانه های آمريکايی گزارش می دهند که باراک اوبا با رقيب سابق خود هيلاری کلينتون ملاقات کرده است تا درباره پيشنهاد اعطای پستی مهم در دولت خود به او، با وی گفتگو کند.

گمانه زنی ها در اين زمينه روز جمعه در آمريکا اوج گرفت و برخی گزارش ها حاکی از احتمال سپرده شدن سکانداری وزارت خارجه به خانم کلينتون در دولت اوباما است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری کلينتون از اظهار نظر در اين باره خودداری کرده است اما تيم انتقال قدرت آقای اوباما، رئيس جمهور منتخب آمريکا، تاکنون اين گزارش ها را تاييد نکرده اند.

همزمان دستياران آقای اوباما گفته اند که وی روز دوشنبه با رقيب جمهوری خواه خود در انتخابات، سناتور جان مک کين، ديدار خواهد کرد تا درباره همکاری با او گفتگو کند.

نبرد خانم کلينتون و باراک اوباما برای کسب نامزدی حزب دموکرات بسيار طولانی و گاه تلخ بود.

اما خانم کلينتون پس از واگذاری آن رقابت، از باراک اوباما حمايت کرد و حتی در مبارزات انتخاباتی او عليه جان مک کين شرکت کرد.

گزارش ها حاکيست که آن دو روز پنجشنبه در شيکاگو ملاقات کردند.

خانم کلينتون روز جمعه در آلبانی، واقع در ايالت نيويورک، در گفتگو با خبرنگاران از اظهار نظر درباره شايعات مربوط به احتمال نقش آفرينی او در دولت اوباما خودداری کرد.

وی گفت: "من قصد ندارم درباره دولت رئيس جمهور منتخب که به زودی سر کار می آيد گمانه زنی يا اظهار نظر کنم. من به فرآيند تشکيل دولت توسط او احترام می گذارم و هر گونه سوالی در اين زمينه بايد با تيم انتقالی او مطرح شود."

برخی دموکرات ها از اين گزارش ها استقبال کردند.

جان کورزاين فرماندار دموکرات ايالت نيوجرسی به کانال "ام اس ان بی سی" گفت: "او (خانم کلينتون) احتمالا همه رهبران مهم جهان را می شناسد."

ملاقات با مک کين

استفنی کاتر، سخنگوی باراک اوباما، گفته است که ملاقات ميان او و آقای مک کين روز دوشنبه در مقر ستاد تيم انتقالی اوباما در شيکاگو انجام خواهد شد.

رام امانوئل، که قرار است رياست کارکنان کاخ سفيد را در دولت اوباما به عهده گيرد، و سناتور ليندزی گراهام که از ياران نزديک آقای مک کين است در اين نشست حضور خواهند داشت.

خانم کاتر گفت که مباحثات دو رقيب سابق بر همکاری های فراجناحی متمرکز خواهد بود.

وی گفت: "اين موضوع بر همه آشکار است که آن دو در اين ديدگاه شريکند که آمريکايی ها خواستار و مستحق يک دولت موثرتر و کارآمدتر هستند، و درباره راه های تحقق اين امر با هم گفتگو خواهند کرد."





















Copyright: gooya.com 2016