شنبه 25 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما سپردن پستی کلیدی به کلینتون را 'بررسی می کند'، بی بی سی

رسانه های آمریکایی گزارش می دهند که باراک اوبا با رقیب سابق خود هیلاری کلینتون ملاقات کرده است تا درباره پیشنهاد اعطای پستی مهم در دولت خود به او، با وی گفتگو کند.

گمانه زنی ها در این زمینه روز جمعه در آمریکا اوج گرفت و برخی گزارش ها حاکی از احتمال سپرده شدن سکانداری وزارت خارجه به خانم کلینتون در دولت اوباما است.

هیلاری کلینتون از اظهار نظر در این باره خودداری کرده است اما تیم انتقال قدرت آقای اوباما، رئیس جمهور منتخب آمریکا، تاکنون این گزارش ها را تایید نکرده اند.

همزمان دستیاران آقای اوباما گفته اند که وی روز دوشنبه با رقیب جمهوری خواه خود در انتخابات، سناتور جان مک کین، دیدار خواهد کرد تا درباره همکاری با او گفتگو کند.

نبرد خانم کلینتون و باراک اوباما برای کسب نامزدی حزب دموکرات بسیار طولانی و گاه تلخ بود.

اما خانم کلینتون پس از واگذاری آن رقابت، از باراک اوباما حمایت کرد و حتی در مبارزات انتخاباتی او علیه جان مک کین شرکت کرد.

گزارش ها حاکیست که آن دو روز پنجشنبه در شیکاگو ملاقات کردند.

خانم کلینتون روز جمعه در آلبانی، واقع در ایالت نیویورک، در گفتگو با خبرنگاران از اظهار نظر درباره شایعات مربوط به احتمال نقش آفرینی او در دولت اوباما خودداری کرد.

وی گفت: "من قصد ندارم درباره دولت رئیس جمهور منتخب که به زودی سر کار می آید گمانه زنی یا اظهار نظر کنم. من به فرآیند تشکیل دولت توسط او احترام می گذارم و هر گونه سوالی در این زمینه باید با تیم انتقالی او مطرح شود."

برخی دموکرات ها از این گزارش ها استقبال کردند.

جان کورزاین فرماندار دموکرات ایالت نیوجرسی به کانال "ام اس ان بی سی" گفت: "او (خانم کلینتون) احتمالا همه رهبران مهم جهان را می شناسد."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ملاقات با مک کین

استفنی کاتر، سخنگوی باراک اوباما، گفته است که ملاقات میان او و آقای مک کین روز دوشنبه در مقر ستاد تیم انتقالی اوباما در شیکاگو انجام خواهد شد.

رام امانوئل، که قرار است ریاست کارکنان کاخ سفید را در دولت اوباما به عهده گیرد، و سناتور لیندزی گراهام که از یاران نزدیک آقای مک کین است در این نشست حضور خواهند داشت.

خانم کاتر گفت که مباحثات دو رقیب سابق بر همکاری های فراجناحی متمرکز خواهد بود.

وی گفت: "این موضوع بر همه آشکار است که آن دو در این دیدگاه شریکند که آمریکایی ها خواستار و مستحق یک دولت موثرتر و کارآمدتر هستند، و درباره راه های تحقق این امر با هم گفتگو خواهند کرد."





















Copyright: gooya.com 2016