شنبه 25 آبان 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما با هيلاری کلينتون و ريچاردسون محرمانه ديدار کرد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس‌‏جمهوری منتخب آمريکا با «هيلاری کلينتون»، رقيب دور مقدماتی خود در انتخابات رياست‌‏جمهوری و «بيل ريچاردسون»، فرماندار ايالت «نيومکزيکو» برای اعطای سمت وزارت‌‏خارجه دولت آينده خود گفت‌‏وگو کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش "ايلنا" به نقل از آسوشيتدپرس، مقام‌‏های رسمی حزب دموکرات آمريکا فاش کردند که باراک اوباما با هدف انتخاب وزير خارجه دولت آينده خود با هيلاری کلينتون، سناتور شهر «نيويورک» و بيل ريچاردسون ديدارهای محرمانه داشته و با آنها درباره وزرات خارجه دولت آينده گفت‌‏وگو کرده است.
گفته‌‏شده که اوباما روز جمعه يک روز پس از ديدار با هيلاری کلينتون با بيل ريچاردسون گفت‌‏وگو کرده است.
اين در حالی است که منابع مطلع حزب دموکرات اعلام کردند که اين دو گزينه تنها گزينه‌‏های نيستند که رئيس‌‏جمهوری منتخب درباره وزارت خارجه با آنها گفت‌‏وگو کرده است.
اوباما در اين ديدار به صراحت از هيلاری کلينتون پرسيده است که آيا کرسی وزارت خارجه را می‌‏پذيرد. وی همچنين «والری جارت»، يکی از دوستان قديمی و وکيل خانوادگی خود را به عنوان مشاور کاخ سفيد معرفی کرده است.
تحليل‌‏گران سياسی آمريکا معتقدند که انتخاب هيلاری کلينتون اين اطمينان را برای رئيس‌‏جمهوری منتخب آمريکا به همراه خواهد داشت که سناتور شهر نيويورک در چهار سال آينده برای وی چالش‌‏برانگيز نخواهد بود.
در اين گزارش آمده است، بيل ريچاردسون، فرماندار ايالت نيومکزيکو تجربه زيادی در عرصه سياست خارجه دارد. او سفير ايالت متحده آمريکا و وزير انرژی در دوران رياست‌‏جمهوری بيل کلينتون بوده است.
آسوشيتدپرس گزارش داده است که احتمالا باراک اوباما روز دوشنبه با «جان مک‌‏کين»، کانديدای جمهوری‌‏خواه شکست‌‏خورده در انتخابات ديدار خواهد کرد. با اين حال بسياری از دموکرات‌‏ها احتمال حضور مک‌‏کين در دولت آينده را بسيار دور از ذهن دانسته‌‏اند.





















Copyright: gooya.com 2016