جمعه 1 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه: آژانس انرژی اتمی دو پهلو عمل می‌‏کند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
خطيب امام جمعه موقت تهران به آژانس بين المللی اتمی توصيه کرد، در گزارشات خود دو پهلو عمل نکند.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، اکبر هاشمی رفسنجانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران، با اشاره به گزارش اخير البرادعی در خصوص فعاليت‌‏های هسته‌‏ای ايران گفت: متاسفانه آقای البرادعی دو پهلو حرف می‌‏زند.
وی افزود: آنها انتظار دارند به آنها اجازه داده شود از مکان‌‏هايی همچون آب سنگين اراک بازديد کنند که اين موضوع به درد آنها نمی‌‏خورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه آژانس زور می‌‏گويد،گفت: انتظار ما از آژانس اين است که دو پهلو حرف نزند، زيرا ما اعلام کرديم که خواستار ناامنی در جهان نيستم و طبيعت اسلام اين است که اهل منطق است.
وی تاکيد کرد: ‌‏ما حقيقتاً بايد نسبت به رفتاری که شورای امنيت عليه ايران مظلوم انجام می‌‏دهد،‌‏شاکی باشيم و نمی‌‏توانيم بنشينيم و اجازه بدهيم حقوق مسلم يک ملت به آسانی پايمال شود.
هاشمی رفسنجانی به ديدار روز گذشته خود با نخست وزير سابق فرانسه اشاره کرد و گفت: به وی گفتم که جهان نشان می‌‏دهد که شما به همکاری ما نياز داريد، ولی با ما بدرفتاری می‌‏کنيد و به او يادآور شدم که در حال حاضر ده درصد کارخانه غنی سازی شما تعلق به ايران دارد.
وی افزود: نخست وزير سابق فرانسه به من گفت که ما با آنها در خصوص مسائل هسته‌‏ای همکاری کنيم، و من هم به او گفتم آژانس پذيرفت که ما انحرافی در مساله هسته‌‏ای نداشتيم و حتی از آمريکا خواستار ارائه سند در خصوص ادعاهايشان شد،‌‏ که آنها نتوانستند سند ارائه کنند.
امام جمعه موقت تهران به بحران موجود در جهان اشاره کرد و گفت: تاکنون بحران‌‏ها بيشتر در کشورهای محروم و يا در حال توسعه اتفاق می‌‏افتاد ولی اين بار بحران در جايی اتفاق افتاد که خود بحران زا بوده و آب به مرکز فتنه وارد شده است.
وی با بيان اينکه کشورهايی که اکنون به بحران مبتلا شده‌‏اند در گذشته غلط عمل کرده بودند، اظهار داشت: به دليل عملکرد غلط آنها امروز اين بحران فراگير شده است و ملت‌‏ها در اين خصوص آسيب می‌‏بينند.
وی تصريح کرد:‌ به دليل تعطيلی کارخانه‌‏ها و عدم رشد اقتصادی، بيکاری در جهان به سرعت در حال گسترش است و بايد همکاری بين دولت‌‏ها برای مهار اين بحران شکل بگيرد و ايران آماده همکاری با آنهاست ولی آنها فضا را متاسفانه خراب کرده‌‏اند.
هاشمی رفسنجانی به مساله فلسطين اشاره کرد و گفت: اين روزها محاصره غزه صحنه دردناکی را به نمايش گذاشته است.
وی افزود: چند روزی است اسرائيل غزه را محاصره کرده است و اجازه ورود حداقل امکانات را به اين منطقه نمی‌‏دهد و برق اکثر خيابان‌‏ها و بيمارستان‌‏ها و مراکز حساس قطع است و مواد غذايی بسيار کم در اين منطقه وجود دارد و مردم با ذخيره سازی به زندگی خود ادامه می‌‏دهند.
رئيس مجلس خبرگان رهبری با بيان اينکه چشم قدرت‌‏ها اين عمل اسرائيل را می‌‏بينند ولی جلوی اين جنايت را نمی‌‏گيرند، اظهار داشت: برخی قدرت‌‏های جهان می‌‏گويند چرا وقتی اسرائيل به فلسطينی‌‏ها حمله هوايی می‌‏کند فلسطينی‌‏ها جواب‌‏شان را با موشک می‌‏دهند؟
وی خطاب به قدرت‌‏های جهان و اسرائيل گفت: وقتی شما با هواپيماها به آنها حمله می‌‏کنيد، آسان‌‏ترين روش آنها همين است که با موشک جواب شما را بدهند.
هاشمی رفسنجانی با اظهار تاسف از اينکه دبيرکل سازمان ملل فقط به صدور بيانيه‌‏هايی در اين خصوص بسنده می‌‏کند،‌‏ خطاب به شورای امنيت سازمان ملل گفت: چرا در مقابل اين جنايت‌‏ها سکوت کرده‌‏ايد و جلوی اين فاجعه انسانی را نمی‌‏گيريد.
وی با بيان اينکه کشورهای عربی هم از هم زبان‌‏های خود حمايت نمی‌‏کنند، گفت: متاسفانه کشورهای عربی هم مثل اينکه نيازی نمی‌‏بينند از هم زبان‌‏ها و انسان‌‏های مظلوم فلسطين حمايت کنند.
امام جمعه موقت تهران در بخش ديگری از خطبه دوم نماز به مناسبت‌‏های روز اشاره کرد و با اشاره به هفتم آذر روز نيروی دريايی ارتش گفت: اينجانب که مسووليت هدايت جنگ را در مقطعی برعهده داشتم، شاهد بودم که کاری که نيروی دريايی ارتش با کمک نيروی دريايی سپاه انجام داد يعنی حفظ خليج فارس، که بسيار با ارزش بود.
وی به تلاش‌‏های دشمنان برای در اختيار قرار گرفتن خليج فارس اشاره کرد و گفت: رژيم بعث عراق با انعقاد قراردادی با کشور ايتاليا در خصوص خريداری کشتی جنگی خواست به منطقه خليج فارس وارد شود و آن را در اختيار گيرد ولی نيروی دريايی ارتش توانست خليج فارس را برای ما حفظ کند و در تمام اين سال‌‏ها امنيت نسبی خليج فارس در دست ما بود و با انهدام نيروی دريای عراق دشمن مايوس شد و حتی معامله خود را با ايتاليائی‌‏ها فسخ کردند.





















Copyright: gooya.com 2016