دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هاشمی رفسنجانی: عشق من آقاي خامنه ای است، کیهان

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام خود را مطيع و رهرو مقام معظم رهبري دانست و تصريح كرد كه در موارد اختلاف نظر ميان من و مقام رهبري، قانوناً و شرعاً بايد از رهبرم اطاعت كنم.

به گزارش خبرگزاري ها، آيت الله اكبر هاشمي رفسنجانيدر همايش ملي «30 سال انقلاب اسلامي، دستاوردها، آسيب ها و فرصت ها» در دانشگاه شريف در پاسخ به اين سؤال كه آيا با مقام معظم رهبري ارتباط دائم داريد و ميزان و نوع آن چگونه است؟ گفت: در اين كشور هيچ دو نفري را پيدا نمي كنيد كه به يكديگر نزديكتر از من و مقام معظم رهبري باشند.

هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين سؤال كه آيا ايشان را همچنان دوست داريد؟ گفت: خيلي! عشق من آقاي خامنه اي است.

وي ادامه داد: من با آقاي خامنه اي بيش از 50 سال است كه رفيق صميمي و يار غار هم هستيم و اسرار جدا از هم نداريم چرا كه در همه مسائل با هم مشورت مي كنيم.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: تعبيرهاي زيادي از ايشان درباره من هست كه آنها را نمي گويم. من هم به ايشان ارادت دارم. البته در مواردي هم مثل هر انسان متفكري اختلاف نظر داريم. يك بار درباره اين موضوع بحث كرديم و نتيجه اين شد كه طبيعتاً ايشان حجتي ندارد كه بخواهد نظر مرا بپذيرد، اما من نمي توانم صرفا به نظر خود عمل كنم؛ زيرا حجت دارم و قانوناً و شرعاً بايد از ايشان تبعيت كنم و اين قرار ما با ايشان است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي در پاسخ به اين سؤال كه صراحتا رابطه خود را با حزب كارگزاران و نظرات برخي از افراد عضو اين حزب از قبيل مرعشي سخنگوي اين حزب مشخص كرده و بگوييد كه آيا پدر معنوي اين حزب هستيد؟، گفت: اتفاقاً اين را جمعي از بچه ها به اسم بسيج هم سؤال كرده بودند و خوب شد كه پرسيديد.

وي افزود: در مورد احزاب، من طرفدار تعدد احزاب هستم و هر حزبي كه قانوني باشد آن را دوست دارم و دلم مي خواهد احزاب قوي باشند تا سرنوشت كشور را برنامه ريزي و اداره كنند و از طرف ديگر پاسخگو هم باشند اما در حال حاضر چنين چيزي وجود ندارد.





















Copyright: gooya.com 2016