دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: اين که نوسانات قيمت نفت تاثيری بر اقتصاد ما ندارد به اين علت است که در سرزمين ولايت، فرهنگ بسيجی حاکم است، ايسنا

قبل از ظهر روز دوشنبه با حضور رييس‌جمهور کارخانه‌ی توليد آهن اسفنجی کشور، پروژه‌ی اکسيژن سه و تصويه‌خانه پساب صنعتی و طرح جامعه آبرسانی شرکت ملی فولاد خوزستان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) دکتر محمود احمدی‌نژاد طی سخنانی پس از بهره‌برداری از اين طرح‌ها با ابراز خرسندی از حضور در هفته‌ بسيج در استان خوزستان و شاهد بودن در به ثمر رسيدن يک خدمت بزرگ به ملت ايران، گفت: حق همين بود که به بهانه‌ای محضر مردم اين ديار ،عملا و بزرگان اين ديار شرف ياب شويم و با خاطره‌ شهيدان و آزادگان يکبار ديگر تجديد ميثاق کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی خاطرنشان کرد: مشکلاتی که اکنون کشورهای بزرگ در عرصه‌ اقتصاد با آن روبه‌رو هستند و باعث شده که به پايان راه برسند، به علت کمبود منابع و امکانات نيست، علت اصلی آن را بايد در دوری از خدا و فرهنگ بسيجی شناسايی کرد. اگر عده‌ای دستورات خدا و فرهنگ بسيجی را از مناسبات خود کنار بگذارند، سرنوشت آن‌ها شکست و سرنوشتی غم‌انگيز خواهد بود.

احمدی‌نژاد گفت: کشورهايی که اکنون دچار مشکلات اقتصادی شده‌ و به پايان خط رسيده‌اند، دست و پا می‌زنند، ولی اين دست و پا زدن‌ها آن‌ها را نمی‌تواند نجات دهد، مشکل آن‌ها اين است که حاضر نيستند به ريشه‌های اصلی اين مشکل توجه کنند و فکر می‌کنم با تزريق پول و تحميل سياست‌های خود به ديگر کشورها از جمله کشورهای فقير می‌توانند مشکلات خود راحل کنند در صورتی که اين نشدنی است. راه حل بازگشت به ارزش‌های انسانی در عرصه اقتصاد و فرهنگ است.

وی همچنين به برخی از اظهارنظرها در مورد آثار اين تحولات در اقتصاد ما اشاره کرد و با بيان اين‌که " برخی اظهارنظرهای ناشيانه و از سويی بدون اطلاع می‌کنند و برخی از اظهارنظرها از روی اطلاع است" ادامه داد: اقتصاد کشورهای زورگو زمين‌خورده، عده‌ای اينجا ناراحت هستند و فکر می‌کنند اگر آن‌ها عطسه کنند ما بايد تب کنيم. در واقع ناراحت هستند که آن‌ها زمين خورده‌اند و جوری نشان می‌دهند که گويی وضعيت اقتصادی ما بدتر از آن‌هاست و خواهد شد در صورتی که اين يک نوع بی‌انصافی و بی‌احترامی به ملت ايران است.

وی گفت: ‌در طول اين سه سال که به قول‌ خودشان تصميم گرفته‌اند تحريم‌ها را عليه ملت ايران موثرتر کنند ـ البته در سال‌های قبل نيز ايران تحريم بود ـ همه با هم آمدند تا ايران را تحريم کنند و از طريق شورای امنيت آمدند و قانون ايجاد کردند، ولی نتيجه‌ اين امر چه بود؟

احمدی‌نژاد در ادامه با اشاره به گزارش محرابيان از وضعيت صنعت در استان خوزستان خاطرنشان کرد: ما به برکت اين تهديدها اکنون در خوزستان کارخانه‌ توليد فولاد اسفنجی افتتاح کرديم. اين مساله دارای دو علت است؛ يکی اين‌که دنيا عوض شده است و ديگر اين‌گونه نيست که يک نفر آن بالا بنشيند، فرمان دهد و ديگران اجرا کنند. علت دوم اين است که در کشور ما فرهنگ بسيجی حاصل است و فرهنگ بسيجی مرز نمی‌شناسد و هيچ عاملی نمی‌تواند يک ملت بسيجی را از دستيابی به آرمان‌های خود محروم کند.

وی در حالی که سخنانش با تکبير جمعيت همراه شده بود، افزود: همين الان در پروژه‌های بزرگ صنعتی به لطف خداوند و همت خادمان و متخصصين اين سرزمين ۱۶۰۰ طرح بزرگ با بيش از ۲۰ هزار ميليارد تومان سرمايه‌گذاری به بهره‌برداری می‌رسد و اگر طرح‌های کوچک را نيز جمع و به آن اضافه کنيم به ۲۷ هزار ميليارد تومان خواهد رسيد. ما از تحريم آن‌ها اگر نتيجه اش اين است استقبال می‌کنيم دست‌شان درد نکند، باز هم تحريم کنند.

وی يادآور شد: من ديدم که برخی از سران بدخواهان بشر اظهارنظر کرده و خيلی ناراحت هستند و از طرفی افسوس می‌خورند که چرا نتوانستند جلوی ملت ايران را بگيرند و از طرف ديگر می‌گويند ما نگران هستيم که قيمت نفت پايين آمده است و ايران مشکل پيدا می‌کند. من به آن‌ها می‌گويم شما ما را تحريم کرديد که زمين بخوريم، اکنون نگران هستيد که ايران روی زمين بخورد؟ ما می‌دانيم که شما سردرگم هستيد و متوجه نمی‌شويد در ايران و حتی کشور خودتان چه می‌گذرد.

رييس‌جمهور افزود: ‌آن‌ها خيال می‌کردند وقتی قطعنامه‌ اول را عليه ملت ما بدهند ملت ايران دست خودرا بالا می‌برد و خود را تسليم می‌کند، ولی من درهمان موقع گفتم آن‌قدر قطعنامه بدهيد که قطعنامه‌دان‌تان متلاشی شود. اين‌ها کاغذ پاره است که اعتبار، اثر و مشروعيتی ندارد.

وی ادامه داد: آن‌ها اکنون حسرت می‌خورند که اقتصاد ايران را از اقتصاد جهانی جدا کرده‌اند؛ چراکه اکنون که اقتصاد جهانی دچار مشکل است، اقتصاد ايران به علت جدايی از اقتصاد جهانی دچار مشکل نشده و سرزنده کار خود را ادامه می‌دهد. عدو شود سبب خير اگر خدا خواهد. ‌اين‌ها عامل اصلی اين موفقيت‌ها، وجود روحيه‌ بسيجی در کشور و همت بلند مردم و مردان و زنان ايرانی است.

وی با تاکيد بر اين‌که " سرعت سازندگی در عرصه‌های گوناگون در کشور بی‌نظير است" گفت:‌ به فضل الهی تحولاتی که در اقتصاد جهانی رخ داده تاثيری در اقتصاد ما نخواهد داشت، چون اقتصاد ما بر دوش مردم و متکی بر منابع داخلی است.

احمدی‌نژاد گفت: ‌دشمنان می‌خواستند ما را محدود کنند و وارد سازمان تجارت جهانی نشويم. ما از خدا خواستيم که نشويم و اکنون اقتصاد ما در امان مانده است.

وی گفت: ما بايد ايران را با همت‌های بلند ايرانی، ‌انديشه و روحيه بسيجی بسازيم. البته در گوشه‌ و کنار برخی هستند که می‌خواهند بگويند نمی‌شود و ما نمی‌توانيم ايران بسازيم و منفی‌بافی می‌کنند. وقتی قيمت نفت بالا می‌رود آن را بر سر ملت ايران می‌کوبند، وقتی پايين می‌رود آن را باز بر سر ملت ايران می‌کوبند، من نمی‌دانم در سر آن‌ها چه می‌گذرد، ولی ملت ايران راه خود را پيدا کرده است.

وی ادامه داد: اکنون قيمت نفت ۴۰ و چند دلار است و اگر به جايی برسد که هيچ نفتی از ما نخرند، ملت ايران می‌تواند خود را اداره کند، خوب هم می‌تواند اداره کند.

رييس‌جمهور خاطرنشان کرد: ‌در بودجه سال آينده و سال‌های آينده نوسانات قيمت نفت نمی‌تواند اثر تعيين کنند‌ه‌ای بر توليد سرمايه‌گذاری ما داشته باشد، علت عمده‌ اين است که در سرزمين ولايت، فرهنگ بسيجی حاکم است و بسياری از زحماتی که کشيده می‌شود، قابل نمايش از عدسی دوربين نيست و در قالب کلمات نمی‌توان بيان کرد.

وی ادامه داد: امروز برخی از روزنامه‌های غربی به سران بدخواهان بشر توصيه می‌کنند که با ايران رابطه برقرار کنند و به آن‌ها می‌گويند که چرا با ايران رابطه برقرار نکرديد.

وی در بخشی ديگر از صحبت‌های خود با بيان اين‌که " ما در عرصه‌های گوناگون حرکتی رو به جلو داريم" گفت: البته مشکلاتی نيز وجود دارد که اين مشکلات طبيعی است.

احمدی‌نژاد در ادامه به مسائل داخلی خوزستان اشاره کرد و خطاب به مديران خوزستان و استاندار خوزستان گفت: ‌قدر مردم خوزستان را بدانيد، همراه با مردم باشيد، بسياری از مشکلات با تدبير اداری حل می‌شود.

وی گفت: اجرای پروژه‌ها در خوزستان بايد بالاترين سرعت را داشته باشد و بنا به خواسته آيت‌الله جزايری نماينده ولی فقيه در استان ما تلاش می‌کنيم که سفر هيات دولت به استان خوزستان را جلوتر بيندازيم، ولی بايد امور به نحوی باشد که پروژه‌ای از دور اول سفرهای استانی روی زمين باقی نمانده و تکليف‌شان مشخص شده باشد.

وی همچنين گفت: ما تلاش می‌کنيم رديف خاصی برای بازسازی استان خوزستان اختصاص دهيم.

پيش از صحبت‌های رييس‌جمهور آيت‌الله جزايری نماينده‌ ولی فقيه در استان خوزستان با تشکر از رييس‌جمهور و خدمات دولت نهم، از رييس‌جمهور خواست که سفر استانی دولت به خوزستان را به جلو اندازد به نحوی که اين سفر در آذرماه صورت بگيرد .





















Copyright: gooya.com 2016