دوشنبه 4 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

لاريجانی: در توافقنامه امنيتی عراق فريبکاری نهفته است، مهر

رئيس مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه مشکل عراق با توافقنامه امنيتی حل نمی شود ، اين توافقنامه را همراه با يک نوع فريبکاری نهفته دانست.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ، علی لاريجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به توافقنامه امنيتی عراق اظهار داشت : از درون اين توافقنامه حل مشکل عراق خارج نمی شود و بيشتر تثبيت نقش آمريکايی هاست که می خواهند رفتار خود را در چارچوب حرکت های سياسی و نرم شکل دهند، ولی همچنان دستشان درون حاکميت عراق باشد و نگذارند اين حاکميت سامان يابد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ضمن تاکيد بر اينکه حل مسئله بايد از درون شورای امنيت آغاز شود ، گفت: اگر آمريکايی ها خيلی عجله دارند همانطور که در جنگ ۳۳ روزه ، ۲۴ ساعته باعث صدور قطعنامه در شورای امنيت شدند، امروز عراق را از ذيل فصل ۷ منشور سازمان ملل خارج کنند که ملت عراق اطمينان داشته باشند آمريکايی ها دنبال بهانه خودشان نيستند بلکه واقعا می خواهند مشکل را حل کنند.

رئيس مجلس حساسيت نمايندگان مردم عراق در خصوص امضای اين توافقنامه را حساسيتی به حق دانست و تصريح کرد: کسانی که دل مشغولی برای آينده عراق و سرنوشت آن دارند بايد اين حساسيت را داشته باشند.

وی افزود: در درون اين توافقنامه يک نوع فريبکاری نهفته است و لابلای حجم زياد بندها، مواردی ديده می شود که حاکميت عراق را مخدوش می کند .

دکتر لاريجانی همچنين با اشاره به اينکه وعده های اين توافقنامه سرابی بيش نيست ، گفت: اين سراب به اين معنی است که معلوم نيست اين محورهای بندها چگونه بايد عملی شود.

رئيس مجلس خاطرنشان کرد : آمريکايی ها هم اکنون دنبال حل مسئله خودشان هستند و وقتی توافقنامه امضا شود آنگاه مردم عراق بايد دنبال اين باشند که چگونه مشکلشان را حل کنند، اين معادله را معکوس می کند که به نفع دولت و ملت عراق نيست .

لاريجانی گفت : حتی برخی بندهای آن برای کل منطقه حساسيت زا است.





















Copyright: gooya.com 2016