سه شنبه 5 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اوباما تيم اقتصادی خود را معرفی کرد، بی بی سی

* آقای اوباما گفت همکاری با افراد معرفی شده بعلت شرايط اضطراری موجود "از امروز" آغاز خواهد شد

باراک اوباما رئيس جمهور منتخب آمريکا مشاوران اقتصادی ارشد خود که در دولت آتی آمريکا بر اجرای يک مجموعه گسترده از سياستهای محرک اقتصادی نظارت خواهند داشت را معرفی کرد.

تيموتی گايتنر رئيس خزانه داری فدرال نيويورک وزير دارايی آتی آمريکا خواهد بود و لارنس سامرز که خود در زمان رياست جمهوری بيل کلينتون وزير دارايی آمريکا بوده رياست شورای اقتصاد ملی کاخ سفيد را بر عهده خواهد داشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آقای اوباما در يک کنفرانس خبری درشيکاگو گفت رهبرانی را انتخاب کرده است که بتوانند "فکری تازه" را ارائه کنند.

او گفت: "با وجود آنکه با يک چالش بزرگ اقتصادی روبرو هستيم می دانيم که موقعيتی بزرگ نيز پيش روی ماست، البته اگر سريع و جسورانه عمل کنيم. اين برنامه تيم اقتصادی ماست."

"ما به يک برنامه محرک بزرگ نياز داريم که بتواند اقتصاد را دوباره روی پای خود بازگرداند."

باراک اوباما اذعان کرد که همکاری او با افراد معرفی شده "از امروز آغاز خواهد شد زيرا حقيقت اين است که نمی توانيم حتی يک دقيقه را هم تلف کنيم."

او همچنين اعتراف کرد که چشم انداز مناسبی پيش روی آمريکا قرار ندارد: "اکثر کارشناسان در حال حاضر معتقدند ممکن است در سال آينده ميلادی ميليونها نفر بی کار شوند."

از اين رو آقای اوباما گفت اولويت او برای اقتصاد آمريکا ايجاد ۲.۵ ميليون موقعيت شغلی جديد خواهد بود. برخی ناظران می گويند ارزش برنامه اقتصادی محرک مدنظر آقای اوباما ممکن است به ۷۰۰ ميليارد دلار بالغ شود.

آقای اوباما در هنگام اظهارنظر درباره تيموتی گايتنر وزير دارايی آتی خود يادآور شد که او منصب هايی در رده های بالای وزارت دارايی، صندوق جهانی پول و خزانه داری فدرال نيويورک را بعهده داشته است و او را فردی معرفی کرد که "درکی منحصر به فرد از گستردگی، پيچيدگی و فوريت بحران اقتصادی فعلی دارد."

آقای گايتنر در نجات موسسه بيمه AIG و تصميم نجات ندادن بانک له مان برادرز نقشی کليدی داشت.

لارنس سامرز نيز بعنوان فردی صريح شهرت دارد. او در سال ۲۰۰۶ و پس از مجادلات لفظی با دانشجويان و مديران دانشگاه هاروارد از رياست اين دانشگاه استعفا کرده بود.

يکی از دلايل اين مجادلات اظهارات آقای سامرز بود که معتقد است مردان بطور ذاتی در علوم و رياضی از زنان برترند.





















Copyright: gooya.com 2016