پنجشنبه 7 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار حجازی: جنس اوباما با بقيه فرق ندارد، فارس

خبرگزاری فارس: جانشين فرمانده کل سپاه با بيان اينکه دموکرا‌ت‌های آمريکا در جنگ‌طلبی چيزی کم از جمهوريخواهان ندارند، گفت: اين ساده‌لوحانه است که تصور کنيم جنس اوباما با بقيه فرق دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، سردار سيد محمد حجازی جانشين فرمانده کل سپاه صبح امروز در همايش مناديان هدايت و ايثار که در آخرين روز از هفته بسيج در مجموعه ۵ آذر نيروی مقاومت برگزار شد، با اشاره به مسائل و شرايط جديد منطقه و دنيا و شروع دور تهديدات جديد عليه ايران، اظهار داشت: آنچه امروزه به وفور مطرح می‌شود اين است که پس از چند ماه که نومحافظه‌کاران در آمريکا بر طبل جنگ عليه ايران می‌کوبيدند و شرايط را طوری کرده بودند که تهديدات نظامی برجسته شده بود، با انتخابات اخير در آمريکا اين تصور در سطح عموم پيدا شد که با توجه به شعارهای مطرح شده در دولت جديد آمريکا، دوره جنگ تمام شده است و جنگ جديدی اتفاق نمی‌افتد.
حجازی اوباما را نماينده يک حزب در حاکميت امريکا دانست و گفت: رئيس جمهور آمريکا هر کس که باشد به تنهايی قادر به پيشبرد اهداف خود نيست بلکه برای برداشتن هر گامی نيازمند حمايت‌های حزبی و رای نمايندگان سنا و کنگره است.
وی با تاکيد بر اينکه دموکرات‌ها و جمهوريخواهان آمريکا همگی از يک جنس هستند، خاطر نشان کرد: بسياری از اتفاقات ناگوار در سطح دنيا مانند اتفاقی که در کشور خودمان در طبس افتاد و يا شروع جنگ تحميلی عليه ايران در زمان همين دموکرات‌ها بود و اين نشان می‌دهد که دموکرا‌ت‌ها نيز در جنگ‌طلبی چيز کم از جمهوريخواهان ندارند و اين ساده‌لوحانه است که تصور کنيم جنس اوباما با بقيه فرق دارد.
جانشين فرمانده کل سپاه اظهار داشت: اما برفرض که اين مسئله درست باشد و تهديدات نظامی عليه ايران فروکش کرده باشد بايد توجه داشت که ما با تهديدات ديگری نيز مواجه هستيم.
حجازی گفت: يکی از موضوعات مهم در دنيای معاصر اين است که حوادث بصورت سريع و شتابان اتفاق می‌افتد و اگر تغيير در گذشته يک حادثه بود امروز تغييرات، به يک روندی تبديل شده است که با فواصل کوتاه و دامنه‌ای شديد اتفاق می‌افتد.
وی اظهار داشت: هيچ بعيد نيست که طی يک سناريوی کوتاه مدت، تمام استراتژی‌های دولت جديد آمريکا نيز تغيير کند و همانطور که يکی از کارشناسان غربی اعلام کرده بود، راه برون رفت امريکا از شرايط بحرانی اقتصاد راه‌اندازی يک جنگ جديد است.
جانشين فرمانده کل سپاه خاطرنشان کرد: چه بعيد است که همين عوامل با فشار بر رئيس جمهور آمريکا زمينه‌های بروز جنگ جديدی را فراهم کنند.
حجازی با تاکيد براينکه تهديداتی از قبيل تهاجم فرهنگی، امنيتی و سياسی در مورد جمهوری اسلامی ايران، تهديدات بالفعل است، گفت: اما گزينه نظامی نيز بعنوان يک تهديد بالقوه وجود دارد و دشمن در حال بررسی تهديدات مختلف عليه ايران است و يک تغيير کوچک نيز می‌تواند گزينه نظامی را در دستور کار آنها قرار دهد که اين اصلا بعيد نيست.
وی در پايان تاکيد کرد: امروز جمهوری اسلامی ايران با يک پديده چند وجهی در زمينه تهديدات مواجه است که اين امر، بيداری و آگاهی هر چه بيشتر نيروهای سياسی و نظامی ايران را می‌طلبد.





















Copyright: gooya.com 2016