دوشنبه 11 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

هشدار لاريجانی به دولت: راه درست را برويد، وگرنه همکاری نمی کنيم، انتخاب

خبرگزاری انتخاب - لاريجانی گفت: اگر برنامه ای تورم داشته باشد نبايد تصور کنند که مجلس چشمهايش را می بندد، چرا که ما نماينده مردم هستيم و می دانيم که تورم اين روزها به مردم فشار می آورد و به نظر ما پمپاژ پول به جامعه تورم را بيشتر خواهد کرد

رئيس مجلس شورای اسلامی که در آستانه ارائه لايحه طرح تحول اقتصادی از سوی رئيس جمهور به مجلس ، با بيان اينکه اگر دولت راه درست نرود نبايد از مجلس انتظار همکاری داشته باشد ، تاکيد کرد که اگر برنامه ای تورم داشته باشد نبايد تصور کنند که مجلس چشمهايش را می بندد ، به نظر ما پمپاژ پول به جامعه تورم را بيشتر خواهد کرد .

علی لاريجانی اظهار داشت: مردم ايران با دقت رفتار کشورهای غربی را نگاه می کنند و پشتوانه ملت ايران امام، مدرس و رهنمودهای رهبر انقلاب است و اين راه را ، راه سعادت خود می دانند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکيد بر اينکه مردم ايران استقلال خود را در پيروی از اين راه می دانند ، يادآور شد: شرايط امروز ما بسيار حساس است و دشمنان فکر می کنند با حرفها و تندروی ها و اخم و تخم می توانند در اراده ملت ايران تاثير گذار شوند.

رئيس قوه مقننه با اشاره به روی کار آمدن اوباما به عنوان رئيس جمهور جديد آمريکا تاکيد کرد: مشاور اين آقای جديدی که در آمريکا بر سر کار آمده اخيرا اظهار نظر کرده که سياست چماق و هويچ ديگر جواب نمی دهد و بايد هويج سمی به ايران داد در حالی که ممکن است اين هويج سمی به حلقوم خودشان فرو برود.

لاريجانی خطاب به آمريکا يادآور شد: مردم ايران خوش نفس هستند اما ساده انديش نيستند و شما تصور نکنيد با قدم گذاشتن در راه رئيس جمهور قبلی گامی به پيش خواهيد گذاشت و رئيس جمهور جديد آمريکا با شعار تغيير آمده و بايد اين تغيير را در عمل نشان بدهد.

وی افزود: ما با الفاظ کاری نداريم و برای ما رفتار مهم است ، اگر آمريکايی ها در رابطه با حقوق ملت ايران سازگاری نشان دهند اين نشان می دهد که تغيير کرده اند و اگر حقوق مردم مظلوم فلسطين را به رسميت بشناسند اين هم نشان دهنده تغيير در سياست های آمريکا است وگرنه اينکه يک و نيم ميليون نفر در غزه محاصره شده باشند و آب و نان و غذا نداشته باشند، ننگين ترين جناياتی است که در تاريخ سياه آمريکا باقی خواهد ماند و اين نه تنها نشان دهنده تغيير نيست بلکه ارتجاع محسوب می شود.

عضوی شورای عالی امنيت ملی و دبير سابق عالی امنيت ملی کشورمان با اشاره به مسئله هسته ای ايران خاطرنشان کرد: در زمانی که من مذاکرات هسته ای را دنبال می کردم يکی از وزرای خارجه کشورهای اروپايی به من گفت بياييد يکی از اين راهها را بپذيريد و من به او گفتم چرا در گذشته اين موضوع را دنبال نکرديد و اين وزير اروپايی بعد از چند بار امتناع از پاسخگويی در نهايت پاسخ داد و به صورت خصوصی به من گفت که کشورهای غربی فکر می کردند اگر کمی فشار به ايران تشديد شود ايران مجبور خواهد شد يکی از گزينه های کشورهای غربی را بپذيريد و من در ادامه به اين شخصيت اروپايی گفتم حالا که فهميده ايد اشتباه کرده ايد چرا دوباره اشتباه می کنيد و نبايد دوباره در چاه برويد.

لاريجانی در ادامه سخنان خود اظهار داشت: ايران اکنون به يک قدرت منطقه ای تبديل شده و اين وضعيت در پناه آرمانهای انقلاب صورت گرفته است ، غربی ها ديگر نمی توانند شما را انکار کنند و بايد به عنوان يک امر واقع ايران را بپذيرند.

وی بر ضرورت وحدت فکری در جامعه تاکيد کرد و با اشاره به اينکه مهمترين مسئله فعلی کشور ، وحدت نيروها بشمار می رود تصريح کرد: استفاده از ظرفيت های مهم و مديران باسابقه در کشور جايی است که دشمن را مايوس می کند و در اين راستا می توان مسائل داخلی را ساماندهی و اقتصاد را شکوفا کرد.

رئيس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر برخی دست از اختلاف ها بردارند و تنگ نظری نشود و همه سينه فراخ داشته باشند و نيز از همه نگاهها استفاده شود ، همه چيز سامان پيدا می کند و خوشبختانه در مجلس اين فضا وجود دارد و من تنوع فکری مجلس را يک آورده خوب برای نظام می دانم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام تاکيد کرد: اگر نمايندگان دنبال دعوای سياسی نباشند، تنوع فکری آنان به مسائل اساسی و مصالح ملی معطوف می شود و اين يک سرمايه برای کشور است.

لاريجانی که در آستانه ارائه طرح تحول اقتصادی دولت به مجلس که چهارشنبه هفته جاری توسط رئيس جمهور انجام خواهد شد ، سخن می گفت ، به موضوع تورم در کشور اشاره کرد و گفت: اگر برنامه ای تورم داشته باشد نبايد تصور کنند که مجلس چشمهايش را می بندد، چرا که ما نماينده مردم هستيم و می دانيم که تورم اين روزها به مردم فشار می آورد و به نظر ما پمپاژ پول به جامعه تورم را بيشتر خواهد کرد .





















Copyright: gooya.com 2016