جمعه 15 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شورای ‌‏حقوق بشر سازمان ملل متحد از اسرائيل انتقاد کرد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
نمايندگان کشورهای حاضر در شورای‌‏ حقوق بشر سازمان ملل متحد از وضعيت حقوق‌‏بشر در اسرائيل انتقاد کردند.

به گزارش "ايلنا" به نقل از بی‌‏بی‌‏سی، در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو که روز گذشته -پنج‌‏شنبه- برگزار شد شرايط حقوق بشر در اسرائيل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمايندگانی از مصر و سوريه ، اسرائيل را به دليل رفتارش با فلسطينی‌‏ها در کرانه باختری ملامت کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نمانيده اسرائيل در اين نشست تائيد کرد که کارنامه حقوق بشر اين رژيم کامل نيست اما گفت در برخی از حوزه‌‏ها پيشرفت حاصل شده است.
اسرائيل در اين نشست به خاطر حوادث و درگيری‌‏های اخير در کرانه باختری بين صهيونيست‌‏های تندور و فلسطينی‌‏ها و نحوه برخورد با فلسطينی‌‏های اين منطقه مورد انتقاد قرار گرفت.
همچنين در اين نشست کشورهای غربی نيز نسبت به سياست‌‏های اسرائيل در مورد فلسطينی‌‏ها نوارغزه ابراز نگرانی کردند.
حماس و اسرائيل در ۱۹ ژانويه سال ۲۰۰۸ ميلادی، در مورد آتش‌‏بس توافق کردند اما اين توافق با اقدام اسرائيل به بستن گذرگاه‌‏ها غير نافذ شده است.
اسرائيل مدعی است که حملات موشکی علت اصلی محاصره و بستن گذرگاه‌‏های نوار غزه است.
پيش از اين «شالومو درور»، سخنگوی وزارت دفاع اسرائيل گفت که با وجود ادامه حملات گروه‌‏های فلسطينی به شهرک‌‏های صهيونيست‌‏نشين به محاصره نوار غزه و بستن گذرگاه‌‏های آن ادامه می‌‏دهيم.
وی گفت: «محدوديت‌‏های عبور و مرور از گذرگاه‌‏ها، تمامی کالاها و مردم را به استثنای بيمارانی که اجازه مسافرت از نوار غره را دارند، شامل می‌‏شود.»
با شدت يافتن وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه و کمبود شديد مواد غذايی و سوخت، اسرائيل روز گذشته- پنج‌‏شنبه- اجازه داد مقادير محدودی از کالا و مواد غذايی ضروری وارد اين منطقه شود. همچنين ارتش اسرائيل ممنوعيت چهار هفته‌‏ای ورود خبرنگاران به اين منطقه را به صورت موقت لغو کرد.
بازگشايی محدود برخی گذرگاه‌‏های نوار غزه و ورود کاميون‌‏های حامل کمک‌‏های غذايی و دارويی تا اندازه‌محدودی وضعيت مردم منطقه را بهبود بخشيده است. با اين حال سازمان‌‏های بين‌‏المللی هنوز به علت تشديد وخامت اوضاع انسانی در نوار غزه ابراز نگرانی می‌‏کنند و از اسرائيل می‌‏خواهند گذرگاه‌‏های اين منطقه را به طور کامل باز کند.
ارتش اسرائيل از چهارم ماه نوامبر تاکنون گذرگاه‌‏های نوارغزه را بسته است و در اين مدت اجازه ورود کالاها و مواد غذايی محدودی به نوارغزه را داده است.





















Copyright: gooya.com 2016