سه شنبه 19 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار و تعيين قرار کفالت برای پرستو الهياری و عاليه مطلب زاده، تغيير برای برابری

تغيير برای برابری: پرستو الهياری، از اعضای کمپين يک ميليون امضا، روز دوشنبه ۱۷آذرماه بعد از بازپرسی در شعبه يکم دادياری امنيت دادگاه انقلاب مورد بازپرسی قرار گرفت و برای وی قرار کفالت ۵۰ميليون تومانی، صادر شد.

پرستو الهياری در اين زمينه به تغيير برای برابری می گويد:« طبق احضاريه ای که روز چهارشنبه ۱۳آذرماه به دستم رسيد، بايد سه روز بعد برای ادای ياره ای توضيحات به شعبه يک امنيت دادگاه انقلاب مراجعه می کردم. ديروز به همراه وکيلم زهرا ارزنی مراجعه و توسط قاضی سبحانی تفهيم اتهام شدم.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی می افزايد:« ديروز به اتهام اقدام عليه نظام مورد بازپرسی قرار گرفتم و در حقيقت اين بازپرسی ادامه بازجويی پليس امنيت بود. بازپرسی دوساعت و نيم طول کشيد و سرانجام قرار کفالت ۵۰ميليون تومانی صادر شد.» . کفالت پرستو الهياری را برادر وی به عهده گرفته است. پيش از اين در روز۲۷ مهرماه ماموران پليس امنيت گيشا به تفتيش منزل پرستو الهياری از اعضای کمپين پرداخته و برخی از وسايل شخصی او را ضبط کرده بود.

***

عاليه مطلب زاده، يکی از۹ نفر دستگيرشدگان روز ۲۳ خرداد سال جاری در پی دريافت احضاريه کتبی برای ادای پاره ای توضيحات در شعبه اول دادياری امنيت دادگاه انقلاب حاضر شده و اتهامات اخلال در نظم عمومی و تمرد در برابر پليس به وی تفهيم و قرار کفالت ۵۰ ميليون تومانی برای او صادر شد شد.

مطلب زاده می گويد:« طبق احضاريه ای که روز پنجشنبه ۱۴آذرماه به دستم رسيد، روز يکشنبه به دادياری امنيت دادگاه انقلاب مراجعه کردم. در روند بازپرسی، اتهامم حضور در نشست و تمرد از دستور نيروی انتظامی عنوان شد.»

وی می افزايد:« بدون توجه به توضحاتم مبنی بر اين که در روز ۲۳خردادماه فقط به قصد بازديد از نمايشگاه عکس به محل گالری مراجعه کرده بودم و قصد شرکت در هيچ مراسم و يا نشستی را نداشتم، قرار کفالت ۵۰ميليون تومانی برايم صادر شد.»

مينا جعفری وکيل عاليه مطلب زاده در اين رابطه اظهار داشت: "اتهامات وارده با هيچ يک از موارد مندرج در قانون مجازات اسلامی راجع به جرايم امنيتی تطابقی ندارد و عدم حضور وکيل، محروم کردن موکل از يکی از بنيادی ترين حقوق متهمان است که در قانون اساسی نيز لحاظ شده است."

کفالت مطلب زاده را وکيل وی، مينا جعفری بر عهده گرفته است هرچند به جعفری اجازه داده نشده در مراحل بازپرسی موکلش حضور داشته باشد.





















Copyright: gooya.com 2016