پنجشنبه 21 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حضور ایران در پروژه حفاری ميدان نفتي در شمال بغداد، ایسنا

در عمليات حفر 9 حلقه چاه توليدي واقع در شمال بغداد - عراق با همكاري يك شركت عراقي شركت خواهيم كرد.

احمد نصيري - مديرعامل شركت سرمايه‌گذاري صنعت نفت - در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب اظهار كرد:‌ اميدواريم اين قرارداد سرآغازي براي حضور در ساير كشورهاي همسايه باشد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود:‌ در اين پروژه به يك دكل حفاري نياز داريم كه به منظور تامين دكل، دو راهكار تامين ديده شده كه تامين دكل از عراق يا تامين دكل از داخل كشور است كه در حال پيگيري و مذاكره هر دو راه هستيم و هر كدام اقتصادي‌تر باشد، انتخاب مي‌شود.

به گفته او در اين طرح با يك شركت عراقي شريك هستيم كه براي انجام پروژه به آنجا خواهيم رفت. برنامه زمان‌بندي حفر اين 9 حلقه چاه حدود 18 ماه و ارزش قرارداد 25 ميليون يورو است.


** تغيير رويه حساب ذخيره ارزي در پرداخت پول به پروژه‌ها

نصيري با اشاره به كاهش جهاني قيمت نفت‌خام و تاثير آن بر درآمد كشور و دارايي موجود در حساب ذخيره ارزي يادآوري کرد: قرار بود براي يكي از پروژه‌هاي ما حدود 90 ميليون دلار از حساب ذخيره ارزي دريافت شود كه در اين زمينه مشكل خاصي نداريم و به نظر مي‌رسد با توجه به كاهش قيمت نفت‌خام، دولت براي حساب ذخيره ارزي برنامه‌ريزي ديگري كرده تا بتواند از مشكلاتش در آينده پرهيز كند. تصور مي‌شود به دليل بحران اقتصادي جهاني،‌ بر پروژه‌هايي كه از بيرون فاينانس مي‌شوند، فشار وارد شود.





















Copyright: gooya.com 2016