دوشنبه 25 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حسن روحانی: مشارکت بايد بالای ۷۰ درصد باشد، رهبری بر برگزاری انتخابات رقابتی و پرشور تاکيد دارند، ايسنا

- بايد به مصلحت نظام بينديشيم نه افراد

رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به اين که حمايت مقام معظم رهبری از دولت به معنای تقويت دولت است و اين امر در دولت‌های قبلی نيز صورت می‌گرفت، افزود: ‌رهبری بر برگزاری يک انتخابات رقابتی و پرشور تاکيد دارند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حسن روحانی روز دوشنبه در حاشيه سمينار « توسعه انرژی‌های تجديدپذير؛ ضرورت نيل به توسعه پايدار» در پاسخ به پرسشی در همين ارتباط گفت که برخی تفسيرها، يعنی انتخابات سرد و بی‌معنا باشد و هيچ انگيزه‌ای برای حضور مردم وجود نداشته باشد.

وی تاکيد کرد: حضور مردم در انتخابات به صورت گسترده برای مقام معظم رهبری بسيار مهم است. از سوی ديگر حمايت حمايت مقام معظم رهبری از دولت‌ها هميشه بوده است. هم‌چنين حمايت از دولت به معنای تقويت آن است و اين که دولت کار کند.

وی با تاکيد بر افزايش مشارکت مردم در انتخابات و اين که « نبايد آمار شرکت‌کننده‌ها به مرز ۵۰ درصد برسد» افزود: بايد مشارکت در انتخابات آينده رياست‌جمهوری بالای ۷۰ درصد باشد؛ چرا که هرچه ميزان مشارکت افزايش يابد وفاداری به نظام تقويت می‌شود.

روحانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اين که « چه افرادی اخيرا با شما درباره انتخابات رياست‌جمهوری صحبت کرده‌اند» نيز گفت: افرادی که با من در اين باره صحبت کرده‌اند عمدتا از اصول‌گرايان هستند. از سوی ديگر برخی گروه‌های اصلاح‌طلب اصول‌گرا نيز در اين باره با من مذاکره داشته‌اند.

وی در پاسخ به پرسش ديگری درباره اين که آيا « از جريان کارگزاران نيز با شما صحبت شده است؟» اظهار کرد: ‌از جريان کارگزاران به عنوان حزب با من صحبت نشده، اما افرادی از داخل اين حزب به صورت شخصی با من صحبت کرده‌اند.

رييس مرکز تحقيقات استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به پرسش ديگری درباره اين که آيا « دکتر حسن روحانی را به عنوان يکی از کانديداهای رياست‌جمهوری خواهيم داشت يا خير؟» گفت:‌ اگر عجله نکنيم به اين نتيجه می‌رسيم که مرا خواهيم داشت يا نه.

وی در پاسخ به پرسش ديگری درباره دولت وحدت ملی گفت: ‌فعلا طرح وحدت ملی طرفدار کمی پيدا کرده است؛ چرا که عده‌ای فکر می‌کنند نتيجه اين طرح آن است که دولت عوض شود، پس با آن مخالفت می‌کنند؛ در حالی که بايد به مصحلت نظام بينديشيم نه فرد، هم‌چنين اين که از هر دو جناح استفاه کنيم و نيروهای معتدل وارد شوند،‌ به نفع کشور است.

روحانی تاکيد کرد: نياز کشور نزديکی جناح‌ها به يکديگر است، بايد تندروهای افراطی را منزوی کنيم، از سوی ديگر آن‌هايی که در صحنه سياسی تجربه دارند می‌توانند در اين باره موثر باشند.

وی در پايان با تاکيد بر اين که کانديداها بايد تنوع داشته باشند، افزود: بايد سليقه‌های مختلف سياسی احساس کنند نماينده دارند که اين امر برای حضور مردم بسيار موثر است. از سوی ديگر صرف توصيه کافی نيست و سلايق مختلف بايد بيايند تا مردم اميدوارتر باشند و تنوع کانديداها را ببينند.





















Copyright: gooya.com 2016