سه شنبه 26 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رايس، لاوروف و ميليبند در نشست نيويورک درباره برنامه هسته‌‏ای ايران شرکت کردند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
درحالی‌‏که قرار است برنامه هسته‌‏ای ايران امروز طی نشستی در نيويورک بررسی شود، منابع ديپلماتيک از حضور وزيرخارجه آمريکا، همتای انگليسی وی و همچنين وزيرخارجه روسيه در اين نشست خبر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا" به نقل از خبرگزاری فرانسه در نشست امرور نيويورک که برای بررسی برنامه هسته‌‏ای ايران با حضور کشورهای موسوم به ۱+۵ و برخی کشورهای عربی‌‏تشکيل می‌‏شود، «کاندوليزا رايس»، وزير خارجه آمريکا، «سرگئی لاوروف»، وزير خارجه روسيه و همچنين «ديويد ميليبند»، همتای انگليسی وی حضور دارند.
اين در حالی است که آلمان و چين نماينده‌‏های خود درسازمان ملل متحد را عازم اين نشست می‌‏کنند.
همچنين «ژرار آورا»، مقام ارشد فعاليت‌‏های خارجی فرانسه نماينده اين کشور در نشست نيويورک است.
مليبند شب گذشته با تکرار ادعاهای بی‌‏اساس در قبال ايران گفت:«برنامه تسليحات هسته‌‏ای ايران تهديدی گسترده برای تمامی خاورميانه است.»
اين در حالی است که لاوروف اعلام کرد که به‌‏هيچ وجه تصميمی برای اعمال دور جديد تحريم‌‏ها عليه ايران ندارد.
وی در اين‌‏باره گفت: «بدتر نشدن اوضاع منطقه‌‏ای مساله‌‏ای است که همه به آن تمايل دارند.»
لاوروف با اعلام اينکه در نشست نيويورک شرکت می‌‏کند يادآوری کرد که اصول ابتدايی که گروه ۱+۵ برمبنای آن تشکيل شد، حمايت از فعاليت آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی بوده است.
وی‌‏اضافه کرد: «اصولی که بر سرآن برای بررسی پرونده هسته‌‏ای ايران توافق شد را يادآوری می‌‏کنيم.اين اصول حمايت از تمامی ابزارهای ممکن از طريق شورای امنيت، سازمان ملل و ساير کانال‌‏های فعاليت‌‏های آژانس بين‌‏المللی انرژی اتمی است.»
اين درحالی است که برمبنای گزارش شماره جديد هفته‌‏نامه آلمانی «اشپيگل» ، دولت آلمان تصميم دارد تحريم‌‏های جديدی عليه ايران درحوزه بانکی و حمل‌‏و‌‏نقل اعمال کند.
در اين گزارش آمده است که «فولکر اشتانتسل»، مسئول کارمندان «فرانک والتراشتاين‌‏ماير»، وزيرخارجه آلمان روز پنج‌‏شنبه محدوديت‌‏های جديدی را برای اعمال عليه ايران به همتايان فرانسوی و انگليسی خود پيشنهادکرده است.
اروپا تصميم دارد با دولت جديد آمريکا که ۲۰ ژانويه روی کار می‌‏آيد درباره تشديد تحريم‌‏ها عليه ايران به توافق برسد.
به نوشته اشپيگل هدف از دستيابی به اين توافق، فراهم آوردن ابزار لازم برای «باراک اوباما»، رئيس‌‏جمهوری منتخب آمريکا به‌‏منظور اعمال فشار عليه ايران در گفت‌‏وگوهای احتمالی آينده است.
اوباما يک‌‏شنبه هفته گذشته در برنامه سياسی شبکه تلويزيونی «ان بی سی» آمريکا، گفت: «خواست ما اين است که با ايرانی‌‏ها به صورت مستقيم مذاکره کنيم و به آنها انتخاب روشنی بدهيم به اين منظور که آيا می‌‏خواهند مسير دشوار را برگزينند يا آسان.»
وی در ادامه مدعی شد: «نيازمند ديپلماسی سختگيرانه ولی مستقيم در قبال ايران هستيم تا برای آنها روشن کنيم که توسعه برنامه سلاح‌‏های اتمی غيرقابل قبول است.»
اوباما افزود: دولت او با متحدان بين‌‏المللی خود همکاری خواهد کرد تا مجموعه‌‏ای حاوی مشوق‌‏ها و تنبيه‌‏‌‏هايی را آماده کند تا ايران را متقاعد سازد که توسعه برنامه هسته‌‏ای خود را متوقف کند.
رئيس‌‏جمهوری منتخب آمريکا گفت: «در ارتباط با تشويق، ما می‌‏توانيم مجموعه‌‏ای از مشوق‌‏های اقتصادی را فراهم کنيم که می‌‏تواند برای اين کشور مفيد باشد.»
وی درباره موارد تنبيهی نيز گفت: «ما برای تغيير رفتار ايران ممکن است مجبور شويم تحريم‌‏ها را تشديد کنيم.»
غرب و به‌‏ويژه آمريکا همواره ايران را به تلاش برای دستيابی به سلاح‌‏های هسته‌‏ای متهم می‌‏کنند اما گزارش‌‏های آژانس بين‌‏المللی انرژی هسته‌‏ای از يک طرف و کشور ايران از طرف ديگر بر صلح‌‏آميز بودن برنامه‌‏های هسته‌‏ای اين کشور تاکيد دارند.





















Copyright: gooya.com 2016