جمعه 22 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشورهای عربی در نامه به اوباما مطرح کردند: آماده صلح با اسراييل هستيم، انتخاب

خبرگزاری انتخاب : اتحاديه‌ی عرب در اين نامه برای تحقق صلح عادلانه و فراگير با اسرائيل براساس اصل زمين مقابل صلح، قطعنامه‌های بين‌المللی و طرح صلح کشورهای عربی اعلام آمادگی کرده است. در اين نامه موضع کشورهای عربی در قبال تحولات بحران اعراب و اسراييل تشريح شده است.

روزنامه‌ی اماراتی البيان نوشت: کشورهای عربی در نامه‌ای به اوباما آ‌مادگی‌شان را برای صلح با اسراييل اعلام کردند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرگزاری انتخاب، روزنامه‌ی البيان نوشت: اتحاديه‌ی عرب اعلام کرد که طی نامه‌ای به باراک اوباما، رييس‌جمهور منتخب آمريکا که توسط عمرو موسی، دبيرکل اين اتحاديه و سعود فيصل، وزير امور خارجه‌ی عربستان به عنوان رييس دوره‌يی شورای وزيران امور خارجه‌ی اتحاديه‌ی عرب به امضا رسيد، آمادگی کشورهای عربی را برای تحقق صلح با اسراييل بر اساس اصل زمين مقابل صلح به وی ابلاغ کرد.

در بيانيه‌ی اتحاديه‌ی عرب آمده است که سفير عربستان و رييس دفتر دبيرکل اتحاديه عرب در واشنگتن اين نامه را به مشاور اوباما ابلاغ کرد.

اتحاديه‌ی عرب در اين نامه برای تحقق صلح عادلانه و فراگير با رژيم صهيونيستی براساس اصل زمين مقابل صلح، قطعنامه‌های بين‌المللی و طرح صلح کشورهای عربی اعلام آمادگی کرده است.

در اين نامه موضع کشورهای عربی در قبال تحولات بحران اعراب و اسراييل تشريح شده است.

اتحاديه‌ی عرب تصميم دارد، تماس‌ها و ارتباطاتش را با اعضای دولت جديد آمريکا جهت ارايه‌ی موضع‌گيری دقيق اين اتحاديه در قبال روند صلح افزايش دهد.

از سوی ديگر، دبيرکل اتحاديه‌ی عرب در گفت‌وگو با روزنامه‌ی الشرق الاوسط -چاپ لندن- اظهار داشت که بنا به دعوت بان‌کی‌مون، دبير کل سازمان ملل متحد به همراه سعود فيصل در نشست‌های کميته‌ی چهار جانبه‌ی صلح که قرار است طی روز‌های آينده در نيويورک برگزار شود، شرکت خواهد کرد.

وی عنوان داشت: اين نشست به بررسی راهکارهای موجود جهت حل و فصل بحران اعراب و اسراييل به ويژه پس از پايان دوره‌ی دولت فعلی آمريکا و روی کار آمدن دولت جديد اين کشور خواهد پرداخت.

عمرو موسی عنوان داشت: بررسی تمامی پرونده‌های بحران امری مهم و ضروری است و از اين طريق بايد مسووليت‌های سازمان ملل را در قبال روند صلح به ويژه در خصوص پيگيری روند کنفرانس آناپوليس يادآوری کرد.

وی ايجاد يک افق جديد در فرايند صلح را جهت از بين بردن رکود به وجود آمده در اين فرايند طی سالهای گذشته ضروری دانست.





















Copyright: gooya.com 2016