چهارشنبه 20 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه "مادران صلح ايران" به دبير کل سازمان ملل: مردم بی دفاع غزه در محاصره ای کشنده گرفتار شده اند!

يکشنبه هفدهم آذر ماه ۱۳۸۷ برابر با هفتم دسامبر ۲۰۰۸ نمايندگانی از سوی مادران صلح ايران با مراجعه به دفتر سازمان ملل متحد در تهران، نامه خود را خطاب به اقای بانکی مون، دبير کل سازمان ملل متحد، مبنی بر تقاضای توجه اين سازمان به فاجعه انسانی درحال وقوع در نوار غزه، تحويل دفتر نمايندگی سازمان ملل متحد در تهران دادند. ترجمه فارسی متن نامه به را می خوانيد:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای بانکی مون
دبير کل محترم سازمان ملل متحد

مردم بی دفاع غزه در محاصره ای کشنده گرفتار شده اند.

بار ديگر مردمی غير نظامی، قربانی خشونت و توسعه طلبی نظامی رژيم اسراييل می شوند. شما به خوبی می دانيد که اين عمل بر خلاف قوانين بين المللی بوده و يک نسل کشی تمام عيار محسوب می شود.

جناب آقای دبير کل

سازمان های حقوق بشر جهانی بر اين باورند که بحران کنونی غزه حتی از زمان اشغال اين سرزمين در سال ۱۹۶۷ نيز سابقه نداشته است! ذخاير سوخت و مواد غذايی و گندم رو به پايان رفته و نانوايی ها يکی پس از ديگری بسته می شوند. قطع برق مانع از ارائه خدمات عادی در بيمارستان ها شده و حتی امکان رساندن اکسيژن به مجروحين نيازمند وجود ندارد.

مردم جهان در اين روزها پس از انتخابات آمريکا و در انتظار جانشينی رئيس جمهور جديد و دولت های قدرتمند نيز در گيرودار بحران اقتصادی فراگير، سرگرم دغدغه ها و مشکلات خود شده اند. اشغالگران از اين فرصت سو استفاده کرده، صدها هزار انسان را در يک زندان بزرگ، به مرگی جانکاه و تدريجی محکوم نموده اند! اين مردم امروز حقيقتاً بی پناه و ياور رها شده اند.

آقای بانکی مون

شايد بهانه اشغالگران، تأمين امنيت برای اسراييل و جلوگيری از حملات موشکی است اما همه دنيا به تجربه ديده است که هرگز حمله به غير نظاميان و خشونت هايی از اين دست، امنيتی برای منطقه و حتی خود اسراييل به بار نياورده است.

از سوی ديگر بارها برای نزديک شدن به صلحی پايدار وعده بازگشت آوارگان و يا تعيين برنامه ای برای بازگشت بخشی از آوارگان فلسطينی مطرح شده است. ولی با اين محاصره تنگ و مرگبار، ده ها هزار آواره ديگر به سوی سرزمين های نامعلوم رهسپار می شوند.

.... با اين وصف خاور ميانه باز هم فرسنگ ها از «صلح» فاصله می گيرد.

مادران صلح ايران از شما تقاضا دارند، با جديت تمام و تأکيد بسيار برای پايان دادن به اين فاجعه انسانی و باز کردن راه های ارتباطی و رساندن کمک های فوری به اين مردم اقدام نماييد.

با تشکر و احترام
مادران صلح ايران
۱۷ آذر ماه ۱۳۸۷ برابر با ۷ دسامبر ۲۰۰۸





















Copyright: gooya.com 2016