جمعه 29 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديلی استار: مذاکره ايران و آمريکا به نفع اسرائيل هم هست، فردا

* هر گونه توافقی ميان اين دو کشور ممکن است نياز و ضرورت برخورد اسرائيل با ايران را منتفی کند. همچنين "مذاکره" خود مرحله ای است برای حرکت به سمت تمهيدات سخت تر.

در اسرائيل کسانی هستند که با برقراری تماس ايران و آمريکا موافقند.
به گزارش «فردا» ديلی استار در مقاله ای به قلم "چاک فريليش" با عنوان "اسرائيل از مذاکره چه می خواهد"، به بررسی موضوع گفت و گوی ايران و آمريکا و موضع اسرائيل در اين ارتباط پرداخته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نويسنده مقاله مذکور با اشاره به موضوع هسته ای ايران، می نويسد که آمريکا بايد همچنان توقف غنی سازی را شرط شروع گفت و گو ها قرار دهد.

فريليش می افزايد: تماس ها برای کارآمد بودن بايد از موضع قدرت و به عنوان بخشی از اقدامات موازی، ارتقاء و تکامل يافته به مرحله اجرا دربيايند. بايد به تماس و تحريم به عنوان اجزای در کنار هم و نه نقض کننده يکديگر نگاه شود. دولت اوباما در حالی که خود را آماده تماس می کند، بايد بر روی افزايش فشارها هم تکيه کند.

او ادامه می دهد: در انتها بايد تلاش هايی صورت گيرد تا روسيه و چين نه تنها در مجموعه تحريم های شورای امنيت بلکه در همراهی با متحدان آمريکا، درتحريم های خارج از سازمان ملل هم به عنوان يک ابزار ضمنی مشارکت داشته باشند.

ديلی استار، سپس به موضع اسرائيل در قبال برقراری ارتباط ايران و آمريکا می پردازد و با اشاره به نگرانی های مرسوم دراين کشور، از وجود برخی نظرهای موافق برای برقراری تماس تهران – واشنگتن خبر می دهد.

نويسنده در توضيح دلايل موافقت اين عده در اسرائيل، می نويسد: به اين دليل که اين موضوع (آغاز گفت و گو ها با کيفيتی که شرح داده شد) خود مرحله ای است برای حرکت به سمت تمهيدات سخت تر. همچنين هر گونه توافقی ميان اين دو کشور ممکن است نياز و ضرورت برخورد اسرائيل با ايران را منتفی کند.

وی در انتها می نويسد: با در نظر گرفتن اينکه آمريکا عامل زمان را وارد محاسبه می کند و بر توقف غنی سازی در طول دوره مذاکرات اصرار خواهد کرد، اسرائيل نيز از موفقيت امور منتفع خواهد شد و احتمالا از هر گونه تماسی پشتيبانی خواهد کرد.

بر خلاف پيش بينی نويسنده اين مقاله، ايران بارها اعلام کرده که هر گونه پيش شرط برای آغاز گفت و گو ها را نخواهد پذيرفت.





















Copyright: gooya.com 2016