شنبه 30 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ادامه تلاش خاتمی برای حضور ميرحسين موسوی، مهر

سيد محمد خاتمی همچنان تلاش خود را برای متقاعد ساختن مير حسين موسوی جهت کانديداتوری در انتخابات رياست جمهوری دهم ادامه می دهد.
به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری مهر ، رئيس جمهور سابق کشورمان در تلاش برای متقاعد ساختن ميرحسين موسوی جهت کانديداتوری در انتخابات رياست جمهوری دهم ، علاوه بر ادامه رايزنی با شخصيت های تاثير گذار، خواستار بررسی رسمی موضوع کانديداتوری مير حسين در کارگروه اصلاح طلبان نيز شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر همين اساس سخنان خاتمی در هفته گذشته و به خصوص در جمع دانشجويان دانشگاه تهران مبنی بر "انتخاب کانديدايی توانمند، معتدل و مورد اقبال مردم که حساسيت کمتری نسبت به وی وجود داشته باشد" نشان از علاقه خاتمی به حضور مير حسين موسوی در انتخابات رياست جمهوری دهم دارد.

همچنين شنيده شده است که استقبال برخی چهره های هر دو جناح از حضور ميرحسين موسوی و نيز تلاش هايی که از سوی برخی چهره ها برای کانديداتوری ميرحسين در انتخابات رياست جمهوری دهم صورت می گيرد، وی را تا حدودی نسبت به بررسی کانديداتوری در اين انتخابات متقاعد ساخته است. اما عدم ارزيابی دقيق از گرايش مردم و بويژه نسل جوان از مهمترين علل وی برای ترديد در کانديداتوری است.

بنا بر اين گزارش راه اندازی پايگاه های اينترنتی توسط چهره های رسانه ای گروههای دوم خردادی در هفته اخير با محوريت معرفی و ترغيب ميرحسين به عنوان کانديدای انتخابات ، بر اخباری مبنی بر تلاش خاتمی و اطرافيانش برای حضور اين چهره سياسی صحه می گذارد . در روز های اخير دو سايت اينترنتی با اين هدف راه اندازی شده و مقالاتی از نزديکان خاتمی و مسوولان دولت وی و حتی برخی افراد منسوب به جبهه اصولگرايان را نيز منتشر کرده است .

علاوه براين عبدالواحد موسوی لاری ، عضو ارشد مجمع روحانيون مبارز و وزير کشور دولت اصلاحات در گفتگو با مهر برای نخستين بار از بررسی کانديداتوری مير حسين موسوی در کارگروه انتخاباتی اصلاح طلبان خبر داده است .

با اين تفاسير به نظر می رسد حضور مير حسين موسوی به عنوان کانديدای دهمين دوره انتخابات رياست جمهوری دهم باعث خواهد شد که با تاکيد خاتمی نسبت به اجتناب برخی کانديداهای بالقوه اصلاح طلب از حضور، ورود اين افراد به عرصه انتخابات پيش رو به نفع مير حسين موسوی منتفی شود. همچنين اگرچه مهدی کروبی دارای روابط نزديکی با مير حسين موسوی است ، اما برخی آگاهان سياسی اعلام حضور قطعی کروبی و عدم انتظار وی برای تصميم گيری ائتلاف اصلاح طلبان را چالشی بر سر راه مير حسين يا خاتمی برای کانديداتوری و اجماع اصلاح طلبان ارزيابی می کنند.

در همين زمينه شنيده می شود که طی هفته گذشته برخی چهره های تاثيرگذار و شناخته شده اصلاح طلب ديدارهايی با مير حسين موسوی برای ترغيب حضور وی به عنوان کانديدا در انتخابات رياست جمهوری دهم داشته اند.





















Copyright: gooya.com 2016