شنبه 30 آذر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد هاشمی: اگر خاتمی رد صلاحيت نشود از صحنه انتخابات کنار می روم، طرفدار ائتلافم، مهر

محمد هاشمی رفسنجانی در اظهار نظری صريح تر از هميشه اعلام کرده است که تاب وقت کشی در جبهه اصلاحات را ندارد و اگر اين جبهه با کانديدای واحد به صحنه نيايد ، آنگاه تصميم خود را خواهد گرفت. وی دو گزينه "در کنار ائتلاف يا درون ائتلاف"را دارای طرفدارانی در کارگزاران خواند و تاکيد کرد: من طرفدار ائتلافم. اگر آقای خاتمی رد صلاحيت نشود، بنده از صحنه کنار می روم. اما صحنه را خالی گذاشتن و ثبت نام نکردن هيچ توجيهی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی مهر، محمد هاشمی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی اخيرا طی سخنانی در جمع اعضای اين حزب و در پاسخ به افرادی که از وی درباره کم و کيف حضورش در انتخابات دهم رياست جمهوری می پرسيدند، اظهار داشت: بعد از اينکه در برنامه تلويزيونی مثلث شيشه ای درباره کانديداتوری ام در انتخابات گفتم که در عالم احتمالات همه چيز محتمل است، در جامعه برداشتهای متفاوتی ايجاد شد به طوری که اين موضوع به يک خبر تبديل شد و موجی در جامعه ايجاد کرد. جامعه ای که سه دوره مختلف سازندگی، اصلاحات و اصولگرايی را تجربه کرده و وضعيت کشور در هر سه دوره را مشاهده می کند و البته قدرت تحليل دارد و اين دوره ها را مقايسه می کند.

وی با بيان اينکه برخی افراد در حزب کارگزاران واکنش منفی نسبت به اعلام احتمال کانديداتوريم نشان دادند افزود: الان کسانی به بنده مراجعه کرده اند و می خواهند امکانات در اختيار بگذارند و ستاد راه اندازی کنند و برنامه بنويسند که تعدادشان هم کم نيست ، منتها در درون خود ما بحثهای ديگری وجود دارد.

اين عضو ارشد حزب کارگزاران ادامه داد: در شورای مرکزی حزب ۲ مصوبه بيشتر نداريم. يکی اينکه در کنار ائتلاف حرکت کنيم و ديگری اينکه از کانديدای واحد ائتلاف حمايت کنيم. روزنامه ای از بنده پرسيد که آيا احتمال دارد که بنده کانديدای واحد ائتلاف باشم که من در جواب گفتم جواب اين سوال را ائتلاف بايد بگويد.

محمد هاشمی افزود : يکی از سوالات شما اعضا از شورای مرکزی حزب اين است که چرا حزب اعتماد به نفس ندارد و چرا کانديدای مستقل معرفی نمی کند. خوب بنده برای کانديداتوری اعلام آمادگی کردم. از جايگاه و پايگاه قوی خانوادگی نيز برخوردار هستم و در جامعه هم که آثار مثبتی بر پی اين اعلام احتمال کانديداتوری ايجاد شده است، پس چرا شما اعضا تا کنون اعتماد به نفس لازم را نشان نداده ايد؟

برادر آيت الله هاشمی رفسنجانی خاطرنشان کرد: "بالاخره بايد مطرح می شد که خانواده آقای هاشمی نسبت به سرنوشت آينده کشور بی تفاوت نيست و می خواهد راهی گشوده شود."

محمد هاشمی در بخشی از سخنانش گفت: يکی از دوستان پرسيد که آيا واقعا کانديدا می شويد. من هم گفتم خوب چرا که نه! ببينيد، اگر آقای خاتمی را رد صلاحيت نکردند و کار رسيد به آخر بنده از صحنه کنار می روم. بنابراين نيامدن و صحنه را خالی گذاشتن و ثبت نام نکردن هيچ توجيهی ندارد.

به گزارش مهر ، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران افزود: البته ادعا ندارم که صلاحيت من بيشتر از ساير اعضای شورای مرکزی است. آقايان کرباسچی، نجفی، جهانگيری و مرعشی هر کدامشان صلاحيتی بيشتر از بنده دارند.

محمد هاشمی با بيان اينکه طرفدار ائتلاف است خاطرنشان کرد: البته اگر جبهه اصلاح طلب بخواهد وقت کشی کند آن بحث جداگانه ای است. الان هم می گويم که تا آخرش هستم مگر اين که يک کانديدای واحد از جبهه ائتلاف بيايد و آنگاه بر اساس تحليلی که دارم تصميم می گيرم.

اين کانديدای بالفعل انتخابات دهم رياست جمهوری در پايان گفت: "اگر آقای کرباسچی برای کانديداتوری اعلام آمادگی کند بنده هم حاضرم معاون اولش شوم."





















Copyright: gooya.com 2016