یکشنبه 1 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد میدری: دولت باید هزینه های خود را کاهش دهد، فرارو

احمد میدری اقتصاددان معتقد است چنانچه با کاهش قیمت نفت، دولت حجم نقدینگی را افزایش دهد تورم افزایش خواهد یافت بنابراین دولت برای کنترل تورم باید هزینه های خود را کاهش دهد.

در حالی که قیمت نفت كه این روزها روی بشكه‌ای حدود 40دلار تثبیت شده است، رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست‌جمهوری طی یك مصاحبه تلویزیونی اعلام كرد دولت میل دارد در بودجه 88 رقم 45دلار را برای هر بشكه نفت در نظر بگیرد و به خاطر همین افت‌ و خیز شدید قیمت نفت مسوولان تدوین بودجه 88 هنوز بر سر مهمترین عدد بودجه یعنی قیمت نفت به تفاهمی نرسیده‌اند.کاهش قیمت نفت از رقم مشخص شده در بودجه می تواند باعث افزایش تورم در کشور شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماینده آبادان در مجلس ششم در گفت وگو با خبرنگار فرارو در خصوص کاهش قیمت نفت واحتمال افزایش تورم در سال آینده گفت: در دنیا کاهش قیمت داریم واین باید در وارادات دولت تاثیر گذار باشد.

میدری افزود: قیمت سوخت در جهان از1000دلار به 350دلار رسیده است یا قیمت مس 50درصد و قیمت حمل ونقل دریائی80درصد کاهش یافته است این کاهش شدید قیمتها در دنیا باید خود را در ایران هم نشان دهد.

وی اظهار داشت: چنانچه با کاهش قیمت نفت، دولت حجم نقدینگی را افزایش دهد تورم افزایش خواهد یافت و دولت برای کنترل تورم باید هزینه های دولت را کاهش دهد.

استاد دانشگاه افزود: هزینه های دولت قابل کاهش است دولت باید مدیریت هزینه انجام دهد، تمام کشورهای دنیا در شرایط مشابه مثلا سفارتخانه های خود را تعطیل می کنند.

میدری با اشاره به اینکه حقوق پرسنلی وکارمندی غیر قابل کاهش است تاکید کرد: سایر هزینه های دولت قابل کاهش است مثلا می شود شروع طرحهای عمرانی جدید به تعویق بیافتد و پول موجود برای اتمام پروژه های باقیمانده صرف شود.

وی در پایان اظهار داشت: دولت اگر بخواهد کمبود بودجه را با افزایش قیمت سوخت جبران کند حتما تورم را افزایش میدهد.





















Copyright: gooya.com 2016