دوشنبه 2 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض فدائيان خلق (اکثريت) به پلمب دفتر کانون مدافعان حقوق بشر

اعلاميه هيات سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)

بعد از ظهر امروز تعدادی از مامورين امنيتی جمهوری اسلامی همراه با پليس کلانتری يوسف آباد بدون ارائه کارت شناسائی وارد دفتر کانون مدافعان حقوق بشر شده و اقدام به فيلمبرداری کرده و سپس در آن را پلمب کردند. مامورين با خانم نرگس محمدی و آقای اسماعيل زاده برخورد فيزيکی و خشونت‏آميزی داشتند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرار بود مراسمی به مناسبت شصتمين سالگرد تصويب اعلاميه حقوق بشر در دفتر کانون برگزار شود. حدود ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر ميهمان از جمله فعالان حقوق زنان، فعالان دانشجويی و کارگری به مراسم روز يکشنبه دعوت شده بودند. در مراسم قرار بود که ۱۰ نفر سخنرانی کند. کانون می‌خواست در اين مراسم به تقی رحمانی، از فعالان سياسی و اجتماعی جايزه دهد.

کانون مدافعان حقوق بشر ايران در سال ۱۳۸۱ تأسيس شد. شيرين عبادی (برنده جايزه صلح نوبل)، محمد سيف‌ زاده، محمدعلی دادخواه، عبدالفتاح سلطانی و محمد شريف که در طی سالهای اخير دفاع از متهمان پرونده‌های سياسی را به عهده داشته‌اند، از جمله موسسان آن هستند.

کانون مدافعان حقوق بشر عضو فدراسيون بين المللی جوامع حقوق بشر بوده و فعال‌ترين نهاد غيردولتی مدافع حقوق بشر در ايران به حساب می‏آيد. کانون گزارشهای متعددی از نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی منتشر کرده و در دفاع از زندانيان سياسی ـ عقيدتی و حمايت از خانواده آنها، لغو اعدامها و دفاع از حقوق شهروندان تلاش کرده است.

حمله به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و پلمب کردن آن سه روز بعد از صدور قطعنامه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد عليه نقض حقوق بشر توسط جمهوری اسلامی انجام گرفته است. اعضای اين مجمع نسبت به نقض حقوق بشر، شکنجه، اعدامهای وسيع و اعدام نوجوانان، محاکمه فعالان زن، تبعيض عليه اقليتها و حمله به گروههای اقليتها و نقض وسيع حقوق سياسی در ايران عميقا ابراز نگرانی کردند.

ما ضمن اعتراض به حمله به دفتر کانون مدافعان حقوق بشر و پلمب کردن آن، خواهان گشايش دفتر و ادامه فعاليت کانون هستيم.

هيات سياسی ـ اجرائی سازمان فدائيان خلق ايران (اکثريت)
۱ ديماه ۱۳۸۷(۲۲ دسامبر ۲۰۰۸)





















Copyright: gooya.com 2016