سه شنبه 3 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آمريکا: مسکو اخبار رسمی درباره فروش سيستم دفاعی S-۳۰۰ به ايران را اعلام کند، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
يکی از مقام‌‏های رسمی آمريکايی اعلام کرد که کشورش خواستار موضع‌‏گيری شفاف مسکو درقبال فروش سيستم پيشرفته دفاع هوايی روسيه به ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش"ايلنا" به نقل از آسوشيتدپرس، يکی از مقام‌‏های اطلاعاتی نظامی روسيه اعلام کرد که به‌‏رغم اينکه مسکو مواضع متناقضی درقبال فروش سيستم پيشرفته دفاع هوايی S-۳۰۰ به ايران اتخاذ کرده است، واشنگتن معتقد است که مسکو چنين برنامه‌‏ای را در دستور کار دارد.
اين مقام آمريکايی که کشورش با تجهيز ايران به اين سيستم به‌‏شدت مخالف است و آن را تهديدی برای امنيت نيروهای خود در عراق و افغانستان می‌‏داند، گفت که به‌‏نظر نمی‌‏رسد روند ارسال اين تجهيزات به ايران آغاز شده باشد.
اين در حالی است که شرکت دولتی روسی «روس آبارون اکسپورت» طی بيانيه‌‏ای اعلام کرد: «مسکو ايران را به تسليحاتی با ماهيت صرفا دفاعی که سيستم ضد هوايی از جمله آنها است، مجهز می‌‏کند.»
وی در ادامه افزود که روسيه پيش از اين نيز ايران را به نوعی از سيتسم ضدهوايی مجهز کرده بود.
در ادامه اين بيانيه آمده است: «روسيه همکاری نظامی و فنی خود با ايران را با رعايت کامل تعهدات بين‌‏المللی که بر مبنای توافق‌‏نامه‌‏های عدم اشاعه (تسليحات هسته‌‏ای) استوار است، توسعه می‌‏دهد. اين همکاری‌‏ها نمی‌‏تواند نگرانی کشور سومی را به‌‏دنبال داشته باشد.»
با اين وجود «رابرت وود»، سخنگوی وزارت خارجه آمريکا گفت که روسيه بايد شفاف‌‏سازی بيشتری در قبال فروش يا عدم فروش اين تجهيزات به ايران انجام دهد.
به‌‏گزارش"ايلنا" اين سيستم می‌‏تواند هم‌‏زمان ۱۰۰ هدف را نشانه بگيرد، برد آن ۲۰۰ کيلومتر است و تا ارتفاع ۲۵۰۰۰ متر قابليت عملياتی دارد.
به گفته کارشناسان نظامی، اسرائيل جت‌‏هايی که دور از ديد رادار باشند را در اختيار ندارد و هواپيماهای آمريکايی نيز فقط در حد محدودی قابليت رقابت با سيستم S-۳۰۰ را دارند.
سيستم پيچيده S-۳۰۰ اقدام نظامی عليه ايران را با دشواری‌‏های بيشتری مواجه می‌‏کند و همين امر مخالفت شديد تل‌‏آويو و واشنگتن با دستيابی ايران به اين سيستم را به دنبال داشته است.





















Copyright: gooya.com 2016