سه شنبه 3 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کریم ارغنده‌پور: خاتمی امید ایرانیان را ناامید نخواهد کرد، موج سوم

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت در گفتگو با خبرنگار «موج سوم» خاتمی را به دلایل متعدد پدیده‌ای استثنایی در عرصه سیاسی کشور دانست و افزود: نمی‌توانیم او را به عنوان سیاستمداری عادی و هم‌سطح افراد دیگری که مطرح هستند در نظر بگیریم و باید بر همین اساس تمام تلاش خود را جهت متقاعد کردن ایشان جهت حضور در انتخابات به کار ببریم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دکتر کریم ارغنده‌پور در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی «پویش دعوت از خاتمی» (موج سوم) با اشاره به احترام خاتمی به افکار عمومی گفت: باید اجازه دهیم که نظر افکار عمومی به ایشان منتقل شود ولی متاسفانه محدودیت‌های زیادی خصوصاً در حوزه‌ی رسانه‌ها وجود دارد. افزود: در فضایی که اصلاح‌طلبان و از محدودیت‌ها و فقر رسانه‌ای رنج می‌برند، طرح‌های متنوع «پویش دعوت از خاتمی» به ویژه طومار دعوت از خاتمی این کمپین در رساندن صدای جامعه و افکار عمومی و نخبگان به آقای خاتمی بسیار موفق عمل کرده است.

رئیس انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران خاطرنشان ساخت: خاتمی باید احساس کند که آمدنش برای افکار عمومی درخواستی جدی است. به باور ما این مطالبه جدی در جامعه وجود دارد و قاطبه‌ی نخبگان ایرانی نیز چنین درخواستی دارند و احترام واقعی خاتمی به خواست مردم و خرد جمعی نخبگان اصلاح‌طلب ایجاب می‌کند که او بیاید.

این فعال سیاسی اظهار داشت: با آمدن خاتمی به صحنه و معکوس کردن روند سه سال گذشته، بحران‌های اقتصادی کشور کاهش خواهد یافت و وضعیت نامطلوب ایران در عرصه بین‌الملل بهبود پیدا خواهد کرد و همین دو دستاورد حداقلی در شرایط کنونی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی با بیان این‌که آمدن خاتمی تبعات بسیار مثبت ایجابی و سلبی دیگری هم برای کشور در پی خواهد داشت، افزود: دموکراتیک‌تر شدن دولتمردان و ساختار سیاسی، توجه به حقوق اساسی شهروندان، افزایش امید ایرانیان، رشد فرهنگی جامعه و آزادتر شدن نیروهای اجتماعی در حوزه جامعه‌مدنی برای پیشبرد توسعه اقتصادی،‌ اجتماعی و فرهنگی از جمله پیامدهای مثبت آمدن خاتمی است. خاتمی پیش از این هم نشان داده است که به مواردی گفته شد اهتمام ویژه‌ای می‌ورزد و در دوره بعدی با استفاده از تجربه هشت‌ساله ریاست جمهوری خود و تجربه تلخ دولت نهم، با توان بیشتری در این راه گام خواهد برداشت.

ارغنده‌پور در پایان تصریح کرد: با شناختی که از آقای خاتمی داریم امید واثق می‌بریم که به تقاضای عمومی گسترده و طیف وسیع و متنوع دعوت‌کنندگان از خود برای اعلام نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری پاسخ مثبت خواهند داد و امید ایرانیان را ناامید نخواهند کرد.





















Copyright: gooya.com 2016