پنجشنبه 5 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار سوال برانگيز لاريجانی و آيت الله مصباح، اعتماد

گروه سياسی؛ علی لاريجانی رئيس مجلس هشتم طی ديدار با آيت الله مصباح يزدی وجود اختلاف بين دولت و مجلس را رد کرد. رئيس قوه مقننه با اشاره به اينکه برخی درصدد ايجاد نوعی یأس و دامن زدن به اختلافات غيرواقعی در داخل کشور هستند، گفت؛ آنچه ما در مجلس فکر کرديم می تواند اين شگردها را تا حدی از بين ببرد، اين بود که فضای مودت اسلامی را تا جايی که مقدور است دامن بزنيم و از تشتت فکری و اختلافات پرهيز کنيم، کشمکش ها را از حالت سياسی و قبيله يی خارج کنيم و کارها را به سمت کار کارشناسی پيش ببريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود؛ ما برای مجلس هشتم يک استراتژی تدوين کرديم و براساس آن اولويت هايی را برای هر کميسيون در نظر گرفتيم که همه اين اقدامات ما را به سند چشم انداز و سياست های کلی نزديک می کند. لاريجانی با تاکيد بر اينکه توجه اصلی مجلس هشتم به دو مقوله اقتصاد و فرهنگ است، اظهار داشت؛ اگر ما بتوانيم در داخل کشور توانمندی اقتصادی به وجود آوريم بسياری از حيله گری های دشمن خنثی خواهد شد.

رئيس مجلس با اشاره به طرح تحول اقتصادی دولت نيز گفت؛ مجلس متناسب با اين طرح کميسيون ويژه يی را در نظر گرفت تا در اين زمينه با دولت همکاری کند. نقطه مورد توجه ما اين بود که اين طرح به يک فشار مضاعف برای مردم تبديل نشود و تورم ايجاد نکند.

لاريجانی ضمن ارائه گزارش از عملکرد شش ماهه مجلس هشتم اظهار داشت؛ ما مسائلی را که می توانست به سرعت در بخش فعاليت های اقتصادی کمک کند با نگاه ويژه دنبال کرديم و در برخی از قوانين از جمله قانون مجازات که نياز به تجديد نظر داشت، اقداماتی برای ساماندهی صورت گرفت که خوشبختانه همگرايی در اين زمينه در مجلس، دولت و قوه قضائيه خوب است، البته ممکن است تفاوت آرايی هم وجود داشته باشد که بيشتر ريشه کارشناسی دارد و مجلس هشتم از فعاليت های روبنايی پرهيز کرده و کارهايی را پيگيری می کند که اصالت فرهنگی داشته باشند.

علی لاريجانی رئيس مجلس هشتم پس از صرف صبحانه جنجالی با محمدباقر قاليباف به ديدار آيت الله مصباح يزدی در قم رفت و در مورد مهم ترين مسائل کشور به بيان دغدغه های خود پرداخت. اين ديدار با آيت الله مصباح يزدی پس از آن صورت گرفت که لاريجانی با محمدباقر قاليباف در بهارستان با يکديگر صبحانه خوردند و همين خوردن صبحانه موجب شد بلافاصله حاميان دولت و اعضای رايحه خوش خدمت آن را اقدامی در جهت ائتلاف اين دو ضلع اصولگرايان ارزيابی و آن را تاکتيکی در جهت بايکوت کردن احمدی نژاد عنوان کنند. به گونه يی که يکی از خبرگزاری های حامی دولت برای خنثی سازی ديدار لاريجانی با آيت الله مصباح، اخبار آرشيوی سخنان سقای بی ريا را بار ديگر روی خروجی خود قرار داد و بر ديدار احمدی نژاد با مراجع تقليد در آينده تاکيد و وجود هرگونه اختلاف بين مراجع و دولت را تکذيب کرد و بدين ترتيب مشاور امور روحانيت دولت تلاش کرد پل های خراب شده بين دولت و قم را ترميم و شائبه هرگونه اختلاف را برطرف کند. وی که سال ها در محضر آيت الله مصباح يزدی تحصيل کرده است، بدين ترتيب خواست ثابت کند روحانيت از جايگاهی خاص نزد دولت برخوردار است و رابطه دولت با قم خوب است. هرچند اين رويداد اولين ديدار علی لاريجانی نبود چرا که در بهمن ماه گذشته نيز وی طی ديداری با آيت الله مصباح يزدی و هشت تن ديگر از علمای قم به بحث در مورد مسائل کشوری پرداختند اما ديدار اخير لاريجانی با آيت الله مصباح يزدی که اولين ديدار رسمی وی محسوب می شود از آن جهت در کانون توجهات رسانه ها قرار گرفته است که چندی پيش نيز علی لاريجانی به همراه هيات رئيسه به ديدار علمای قم رفت و بر نظارت بيشتر بر عملکرد دولت تاکيد کردند. اين ديدارها گرچه برای علی لاريجانی به عنوان نماينده شهر قم ديداری رايج و مرسوم است اما چنين ديدار رسمی با آيت الله مصباح يزدی از آن جهت مورد توجه قرار گرفته است که آيت الله مصباح يزدی به عنوان پدر معنوی دولت مطرح بوده و همواره از دولت حمايت کرده است به گونه يی که احمدی نژاد پس از پيروزی در انتخابات رياست جمهوری به ديدار آيت الله مصباح رفت و همواره در مقاطع مختلف از نظرات رئيس موسسه آموزشی پژوهشی امام خمينی بهره گرفته است.





















Copyright: gooya.com 2016