جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

قاسم شعله سعدی: حضور اصلاح‌‏طلبان در انتخابات بايد مشروط باشد، برای کانديداتوری در انتخابات رياست‌‏جمهوری جدی هستم، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
نماينده مجلس ششم گفت: من در کانديداتوری در انتخابات رياست جمهوری جدی هستم و بر آن تاکيد دارم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، قاسم شعله سعدی در سی و سومين مجمع عمومی مجمع نمايندگان ادوار مجلس، اظهار داشت:‌‏ اصلاح‌‏طلبان تاکنون با هر شرايطی وارد انتخابات شده‌‏اند و تنور انتخابات را داغ کرده‌‏اند و در يک اقدام ناعادلانه، هزينه و تقصيرها را بر گردن ارگان‌‏های ديگر انداختند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه برای کانديداتوری جدی است، تاکيد کرد: چه اصراری است که کسی که امتحان خود را پس داده دوباره بيايد، اتفاقی که اکنون در حال رخ دادن است، نتيجه عملکرد هشت سال پيش است، چرا مردم بايد محکوم به اين باشند که يا خاتمی را با فرصت‌‏سوزی هايش قبول کنند يا احمدی نژاد را، آيا طرح سومی وجود ندارد؟
شعله سعدی با تاکيد بر اينکه دموکراسی و آزادی را رايگان نمی‌‏دهند، اضافه کرد: چه هزينه‌‏ای برای رسيدن به وضع مطلوب خواهيد کرد، لااقل خودتان را باور داشته باشيد.
وی با اشاره به برخی اخبار مبنی بر احتمال کانديداتوری ميرحسين موسوی، تصريح کرد:‌‏ميرحسين موسوی در ۲۰ سال گذشته، غير از اين که گفت توقيف مطبوعات، تعطيلی فله‌‏ای بود، چه اقدام ديگری انجام داد؟
وی افزود:‌ اين بار حضور اصلاح‌‏طلبان در انتخابات بايد مشروط باشد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، شهربانو امانی در سی و سومين مجمع عمومی مجمع نمايندگان ادوار مجلس، اظهار داشت: خوشبختانه اجماع بر اين است که اصلاح‌‏طلبان با تمام فراز و فرودها و با تمام توانی که دارند، شرايط فعلی را تغيير دهند و کشور را از وضعيت فعلی عبور دهند.
وی با انتقاد شديد از عملکرد فراکسيون اقليت مجلس هشتم يادآور شد: نمايندگان مجلس ششم از حق مردم دفاع کردند و بر اين اعتقاد بودند که اگر ردصلاحيت هم شوند، اشکالی ندارد. ما انتظار نداريم اقليت مجلس در سال اول اوضاع را متحول کند اما هنگامی که حق مردم را در آيين‌‏نامه سلب می‌‏کنند حداقل می‌‏توانستند آبستراکسيون کنند تا مجلس از حد نصاب بيفتد.
نماينده مجلس ششم ادامه داد: اولين مصوبه مجلس هفتم ازدواج آسان جوانان بود اما در عوض دولت به اسم لايحه تحکيم خانواده، لايحه تزلزل خانواده را ارائه کرد تا ازدواج نسل اول و دوم مردان آسان شود و متاسفانه زنان نماينده هم از آن دفاع کردند.





















Copyright: gooya.com 2016