جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کروبی در کرمانشاه: رييس‌جمهور شوم، از نيروهای اصولگرای دولت نهم استفاده می‌کنم، ايسنا

ـ کناره‌گيری از صندوق انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند

دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: اشخاصی که شرکت در انتخابات را يک وظيفه شرعی بدانند در هر شرايطی موفق‌تر خواهند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام و المسلمين مهدی کروبی در جريان سفر به استان کردستان در جمع دانشجويان در سنندج اظهار کرد: حضور در انتخابات به معنای انتخاب فرد مورد نظر است و رای ندادن به منافع ملی نيز ضرر وارد می‌کند. بايد همه افراد در انتخابات شرکت و نقش خود را در جامعه ايفا کنند؛ چراکه در غير اين صورت بايد به روی دادن هر اتفاقی تن دهند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تاکيد کرد: کناره گيری از صندوق انتخابات مشکلی را حل نمی‌کند.

وی در ادامه از آزادی به عنوان يک ديدگاه و انديشه ياد کرد و گفت: بر اساس حقوق مردم، همه افراد جامعه بايد رای دهند تا استقلال‌شان محفوظ بماند. به حقوق زنان در صحنه‌های مختلف پژوهشی، اجتماعی و فرهنگی احترام خواهم گذاشت و معتقدم از آن‌ها بايد در جايگاه خود به کار گرفته شوند.

دبيرکل حزب اعتماد ملی در نشستی با خبرنگاران نيز دولت نهم را دولتی پرکار و تلاش توصيف کرد و در عين حال گفت: در کنار اين تلاش بايد کار کارشناسانی ميدان‌دار قضيه باشد. گاهی در زمينه اقتصادی و اقدامات سياسی مقداری با عجله و شتاب تصميم‌گيری شده است.

وی در پاسخ به سوال ديگری درباره مطبوعات نيز اظهار کرد: مطبوعات بايد آزاد باشند اما نحوه نوشتن آن‌ها نبايد به مقدسات لطمه‌ای وارد آورد. بی‌توجهی و سخت‌گيری دو عامل مهم در اوضاع نامطلوب مطبوعات است؛ مطبوعات بايد بتوانند بحث کنند و مسائل مختلف را به صورت شفاف بازتاب دهند.

وی درباره شعار خود در زمينه دادن مبلغ پنجاه هزار تومان به مردم در انتخابات گذشته اظهار کرد: اين دوره نيز بايد کارهايی انجام شود و به نتيجه برسد تا بتوانم در اين زمينه نظر خود را بهتر و واضح تر اعلام دارم.

کروبی تاکيد کرد: اگر در انتخابات آينده رييس‌جمهور شوم از نيروهای اصولگرا در دولت نهم به شرطی که دفتر کار خود را تبديل به دفتر حزبی نکنند، استفاده خواهم کرد.

وی درباره جايگاه حزب اعتماد ملی در کشور گفت: اين حزب با استقبال زيادی از مردم روبه‌رو شد و خوشبختانه در طول سه سال فعاليت خود پيشرفت قابل قبولی داشته است.

وی درباره انتخابات رياست جمهوری گفت: قطعا در صحنه انتخابات حضور خواهم داشت و اميدوارم انتخاباتی پرشور، آزاد و سالم داشته باشم.

دبيرکل حزب اعتماد ملی در پاسخ به اين سوال که آيا کابينه احتمالی شما ائتلافی خواهد بود؟ تصريح کرد: اولويت بهره‌مندی از افراد و نيروهای کارآمد و توانمند است و اين به نوع گرايش سياسی آنان و يا مذهب و قوميت بستگی نخواهد داشت و در اين صورت دولت ائتلافی متشکل از همه نيروها تشکيل خواهيم داد.

وی در مورد موضوع شورای حکميت نيز اظهار کرد: با توجه به گذشت زمان، شورای حکميت ديگر موضوعيت نخواهد داشت و از اين به بعد هر عزيزی وارد صحنه شود از حضور او استقبال خواهيم کرد.

وی در جمع مردم سنندج نيز با بيان اين‌که " يکی از مشکلات جدی ما تورم و گرانی و مهم‌تر از آن بيکاری است" افزود: مهم‌ترين وظيفه دولت برداشتن گام‌های مثبت برای رسيدن به اشتغال پايدار است. وزارتخانه‌ها بايد با به وجود آوردن زمينه استخدام و جذب نيرو و به کارگيری جوانان تلاش بيشتری انجام دهند.

کروبی با بيان اين‌که " کشور ما آمادگی و توانايی لازم را برای ايجاد اشتغال دارد" خاطرنشان کرد: استان کردستان با داشتن استعدادهای بالقوه در زمينه گردشگری، مناطق دينی، معادن و غيره می‌تواند زمينه ايجاد سرمايه‌گذاری و اشتغال پايدار را فراهم آورد.

وی هم‌چنين اظهار کرد: کشور ما خيل عظيمی از قوميت‌های مختلف را در خود جای داده که بايد همه از حقوق يکسان برخوردار باشند.

دبيرکل حزب اعتماد ملی ايجاد وحدت را نعمت بزرگی برای جامعه دانست و گفت: با حفظ وحدت به جايگاه خوبی در کشور خواهيم رسيد.

وی در سخنان ديگری با بيان اين‌که " همه، کمبودها و نارسايی‌ها را در کشور احساس می‌کنند" تصريح کرد: مبادا اين رنجش‌ها و گله‌ها و اين آزردگی خاطر منجر به قهر مردم از صندوق رای شود، مبادا از شرکت در انتخابات کناره‌گيری کنيد، بحث من يا رقيب نيست، مبحث منافع ملی و انقلاب است، امروز حضور شما در صحنه بسيار ضروری است، اگر از صندوق‌ها کناره‌گيری کنيد منافع گروهی که رای مردم را زينتی می‌خواهند تامين خواهد شد. اين حضور پر شور شماست که می‌تواند مشکلات را حل کند و کشور را در مسير تعالی و توسعه قرار دهد.

وی اظهار کرد: عدم شرکت مردم فرصت‌ها را هدر می‌دهد و زمينه را به نحوی فراهم می‌کند که عده‌ای فارغ‌البال و بر اساس کف رای خود، در اين صحنه با کمک رقيبان خود پيروز شوند.

کروبی در بخش ديگری از سخنان خود با بيان اين‌که " در حال حاضر بهترين تبليغات ما،انتقال فرد به فرد و سينه به سينه است" اظهار کرد: تلاش کنيد همه را متوجه موقعيت حساسی که در آن هستيم، بنماييد و اين موثرترين راه برگزاری انتخاباتی با شکوه در کشور است که کمک به رفع مشکلات مختلف می‌کند.

وی تصريح کرد: از ترديد و دودلی ضربه خواهيم خورد، از پراکندن انرژی منفی به جامعه خودداری کنيم، اگر تحول و توسعه و رفاه می‌خواهيم، اگر کرامت انسانی می‌خواهيم بايد مردم را برای حضوری آگاهانه تشويق کنيم.

وی هم‌چنين با حضور در حوزه علميه امام خمينی(ره) کرمانشاه با نماينده مردم اين استان در مجلس خبرگان ديدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ايسنا دبيرکل حزب اعتماد ملی در سخنانی با اشاره به اين‌که " در آينده در سفری به کرمانشاه با مردم اين شهر ديدار و گفت‌وگو خواهد کرد" افزود: اميدوارم بتوانيم با همت شما مردم تحولی شگرف در عرصه‌های مختلف کشور ايجاد کنيم که سرآغاز فصل جديدی از حرکت به سمت تعالی و توسعه بوجود آيد.

وی با اشاره به وضع موجود تصريح کرد: گمان می‌کنم شان اين ملت بالاتر از اين باشد، نيروی انسانی نخبه و کارآمد و ذخاير عظيم موجود کشور می‌طلبد تا با ياری خدا و تلاش ملت سر فصل جديدی از پويايی در کشور ايجاد شود.

وی با اشاره به سير شتابان تحول در دنيا اظهار کرد: طبيعی است که گذر زمان، شرايط و اقتضائات جديدی بر عالم حاکم می‌کند و شما در اين حوزه مسووليت سنگينی بر دوش داريد.

کروبی با اشاره به اين‌که " در حال حاضر ايران امروز ما با گذشته تغييرات زيادی کرده و در آينده نيز به همين منوال تحولات به سرعت در همه حوزه های علمی، فرهنگی و اجتماعی اتفاق خواهد افتاد" اظهار کرد: طلاب علوم دينی وظيفه سنگينی بر دوش دارند و از امروز بايد خود را برای آينده‌ای متفاوت آماده کنند.

وی در پايان ديدار خود ضمن تقدير از نقش و جايگاه آيت‌الله زرندی گفت: حسرت دوران طلبگی را می‌خورم و از خداوند منان توفيق شما طلبه‌ها و مدرسان زحمتکش حوزه‌ها را خواستارم.

دبيرکل حزب اعتماد ملی روز پنجشنبه در سفر به استان کرمانشاه در بدو ورود با حضور در مزار شهدا با قرائت فاتحه نسبت به شهيدان ادای احترام کرد.





















Copyright: gooya.com 2016