جمعه 6 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايگاه اطلاع رسانی دولت: لوايح هدفمند کردن يارانه‌ها و بودجه ۸۸ جداگانه به مجلس ارائه می شود، فارس

خبرگزاری فارس: يک مقام مسئول در دولت خبر ارائه همزمان لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها و لايحه بودجه ۸۸ به مجلس را رد کرد و گفت: لايحه هدفمند کردن يارانه‌ها بزودی به مجلس ارائه می شود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع رسانی دولت، وی افزود: لايحه بودجه اگر اوايل بهمن تقديم مجلس شود، باز هم فرصت کافی برای بررسی و تاييد آن خواهد بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با تاکيد بر اينکه تاکنون در دولت درباره ارايه همزمان دو لايحه هدفمند کردن يارانه ها و بودجه ۸۸ کل کشور به مجلس بحثی و سخنی مطرح نشده است گفت: اصولا تنظيم و تدوين نهايی لايحه بودجه ۸۸ کل کشور نياز به تصويب لايحه هدفمند کردن يارانه ها در مجلس دارد زيرا بايد منابع و مصارف بودجه ۸۸ بر اساس هدفمند کردن يارانه ها و چگونگی آن تنظيم شود.
وی افزود : به همين دليل دولت ابتدا لايحه هدفمند کردن يارانه ها را با قيد يک فوريت به مجلس تقديم خواهد کرد و پس از مشخص شدن نهايی شکل هدفمند کردن يارانه ها در مجلس ، لايحه بودجه ۸۸ کل کشور را بر اساس آن تنظيم و تقديم مجلس خواهد شد.
در همين حال علی لاريجانی رييس مجلس نيز روز گذشته بر اين امر صحه گذاشت و در گفتگو با خبرنگاران در حاشيه گردهمايی ائمه جماعت استان تهران در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی گفت: مسئله بودجه متاثر از طرح تحول اقتصادی است و بايد اين طرح تعيين تکليف شود. لايحه تحول اقتصادی بايد به طور رسمی به مجلس بيايد و نظر مجلس را اعلام کنيم که اين مسير در حال طی شدن است.
اين مقام مسئول همچنين با ابراز تاسف از ايجاد فشار رسانه ای برای تعجيل در ارايه لايحه بودجه ۸۸ به مجلس گفت: اينکه برخی ها با اشاره به زمان ارائه لايحه بودجه در سالهای قبل می گويند که دولت در حال تاخير در ارايه اين لايحه است حرفی نادرست است زيرا بدليل تغييرات ساختاری که دولت از سال گدشته در شيوه بودجه نويسی ايجاد کرده است حجم اين لايحه بسيار کم شده و قابل مقايسه با گذشته نيست و به همين دليل مجلس پارسال در ۴ روز و شورای نگهبان در يک جلسه کوتاه بودجه را بررسی و تاييد کردند.
وی با بيان اينکه دولت بدليل آنکه پارسال نمايندگان مجلس درگير تبليغات انتخاباتی مجلس هشتم بودند کمی هم زمان ارايه لايحه بودجه به مجلس را جلو انداخت افزود: به نظر ما در صورتی که دولت اوايل بهمن امسال هم لايحه بودجه را به مجلس تقديم کند نمايندگان محترم در کميسيونهای تخصصی، تلفيق و در صحن علنی فرصت کافی برای بررسی و تاييد آنرا خواهند داشت.





















Copyright: gooya.com 2016