شنبه 7 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رييس کل بانک مرکزی: نرخ تورم در آبان‌‏ماه ۱.۵ درصد کاهش يافت، ما قبل از آمريکا و اروپا به بانک‌‏ها منابع تزريق کرديم، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
رييس کل بانک مرکزی گفت: با تزريق نقدينگی به بانک‌‏ها نرخ تورم در آبان‌‏ماه ۵/۱ درصد کاهش يافت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمود بهمنی در گفت‌‏وگو با خبرنگار ايلنا درباره تاثير تزريق منابع به بانک‌‏ها جهت پرداخت تسهيلات به توليدکنندگان اظهار داشت: خوشبختانه اين اقدام بانک مرکزی نتيجه داد به طوری که در آبان‌‏ماه ۵/۱ درصد نرخ تورم کاهش يافت.
وی افزود: اميدواريم اين روند با تزريقی که به توليد می‌‏شود، منجر به افزايش توليد و کاهش قيمت تمام شده محصول شود.
بهمنی با بيان اينکه به دليل بحران مالی دنيا قيمت مواد اوليه کاهش يافته، تصريح کرد: اين موضوع سبب شده تا قيمت‌‏های جهانی نيز به تبع آن کاهش يابد و در نتيجه بر واردات نيز تاثير بگذارد.
وی تاثيرکاهش قيمت‌‏های جهانی برخی مواد اوليه را موجب کاهش قيمت محصولات داخلی دانست و عنوان کرد: اين روند کاهشی از جهتی به نفع توليد داخلی است، ضمن آنکه ما از قبل اين پيش‌‏بينی را داشتيم و با تزريق منابع برای سرمايه در گردش وتکميل طرح‌‏های نيمه تمام به کمک توليد داخل شتافتيم.
رييس کل بانک مرکزی همچنين گفت: ما پيش از وقوع بحران مالی امريکا و اروپا اقدام به تزريق منابع به بانک‌‏ها کرديم و اين تصميم درپی اقدام مشابه از سوی ساير کشورها در کشور ما اخذ نشده است.
او تاکيد کرد: من نمی‌‏خواهم بگويم که چون آمريکا و اروپا اين تزريق را انجام دادند ما هم اين کار را کرديم بلکه تصميم برای ترزيق نقدينگی برای اعطای تسهيلات به توليد و طرح‌‏های نيمه تمام قبل از بحران مالی دنيا اخذ شده بود.





















Copyright: gooya.com 2016