دوشنبه 9 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش کامل تجمع ضداسرائيلی در تهران، ايسنا

* مقاومت پاسخ دندان‌شکنی به تجاوزات رژيم صهيونيستی خواهد داد

صبح روز دوشنبه اقشار مختلف مردم، مسوولان لشگری و کشوری و اعضای هيات دولت همزمان با سراسر کشور، در ميدان فلسطين تهران به نشانه‌ی اعلام انزجار از حملات موشکی رژيم صهيونيستی به غزه در تجمعی بزرگ شرکت کردند.

به گزارش خبرنگاران خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، مردم در اين تجمع بزرگ شعارهای ضداستکباری نظير مرگ بر امريکا، مرگ بر اسراييل، فلسطين فلسطين حمايتت می‌کنيم، فلسطين فلسطين خدا نگهدار تو، سکوت هر مسلمان خيانت است به قرآن، الله اکبر، عزا عزاست امروز روز عزاست امروز خامنه‌ای رهبر صاحب عزاست امروز، درود بر فلسطين، مرگ بر مرتجعين عرب، ای رهبر آزاده آماده‌ايم آماده، سر دادند.
برخی از مردم حاضر در راهپيمايی نيز پلاکادهايی با مضامين ضد استکباری و با جملاتی از امام خمينی (ره) و مقام معظم رهبری در دست داشتند.
تعدادی از مردم با در دست داشتن لنگه کفش به ياد اقدام خبرنگار عراقی در اين راهپيمايی شرکت کرده بودند.


در اين تجمع هم‌چنين جمعی از شخصيت‌های لشگری و کشوری و اعضای هيات دولت از جمله پرويز داوودی، معاون اول رييس‌جمهور، غلامحسين الهام، سخنگوی دولت، واعظ‌ زاده، معاون علمی رييس‌جمهور، سردار سرتيپ مصطفی محمد نجار، وزير دفاع و پشتيبانی نيروهای مسلح، سردار سرلشگر صفوی مشاور عالی مقام معظم رهبری، صفارهرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی، زاهدی وزير علوم، منوچهر متکی، وزير امور خارجه، سليمانی، وزير ارتباطات و فناوری اطلاعات، ابوترابی‌فرد، نايب رييس مجلس شورای اسلامی، مهدی چمران، رييس شورای شهر تهران، واعظ جوادی، رييس سازمان محيط زيست و تعدادی ديگر از نمايندگان مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

صفارهرندی در اين مراسم به نمايندگی از دولت سخنرانی کرد.

صفار هرندی:


بايد مشعل کينه عليه صهيونيست‌ها را در دل‌هايمان روشن نگه داريم
دل ملت‌های اسلامی و مسلمان همراه مردم غزه و فلسطين است

صفار هرندی گفت: بايد مشعل کينه عليه صهيونيست‌ها را در دل‌هايمان روشن نگه داريم.

به گزارش خبرنگار ايسنا، صفار هرندی، وزير ارشاد اسلامی در سخنانی در تجمع بزرگ امروز مردم تهران در حمايت از مردم مظلوم فلسطين و اعلام انزجار نسبت به حملات رژيم صهيونيستی به غزه با اشاره به آغاز عمليات گسترده‌ی زمينی و تدارک برای حملات بيشتر رژيم صهيونيستی به غزه تصريح کرد: اتفاقاتی که در اين شرايط در اين شهر می‌افتد و در کنار آن زنان و کودکان و مردم غزه خون‌هايشان بر زمين می‌ريزد بهای چيست؟ بهای آزاد سازی سرزمين وداشتن حکومتی مستقل،‌ اما بالاتر از اين آنچه اتفاق می‌افتد، بهای آزادی همه‌ی سرزمين‌های اسلامی از فشار رژيم پليد صهيونيستی و اربابان‌شان است.

وی ادامه داد: مردم فلسطين بهای رفع تهديد از کل سرزمين‌های اسلامی را می‌پردازند امروز فلسطينی‌ها در غزه و سرزمين‌های اشغالی بهای سرافزاری ملت اسلامی را می‌پردازند، آنها طلايه‌داران عزمی بزرگ و انقلابی و اسلامی هستند.

صفارهرندی تصريح کرد: آيا نبايد از مجاهدان دفاع از اسلام حمايت کنيم؟ آيا بايد آنها را تنها بگذاريم؟ امروز شعارهای ما از دفاع از مردم فلسطين در مقام عمل از سوی مردان غزه اعمال می‌شود؛ در حالی که سران کشورهای عربی و اسلامی به همراه سردمداران کفر جام شراب‌شان را به هم می‌زنند و قهقهه‌ی مستانه سر می‌دهند. کسانی که مجوز حمله‌ی اخير را به رژيم صهيونيستی دادند نقاب اسلامی به چهره‌شان دارند مع الوصف نقاب عربی به چهره دارند.

وزير ارشاد اسلامی تصريح کرد: من فقط آنها را متهم نمی‌کنم، آنها از زمره‌ی قتله مردم فلسطين هستند که در تمام دنيا پراکنده‌اند و اسراييل در راس آنها قرار دارد، اما هم‌پيمانان آنها فقط اين طور نيست که از آرمان‌ صهيونيست‌ها دفاع کنند. کسانی که در برابر اسراييل دلهايشان لرزيده است و گاه در کشور خودمان هم نسخه‌های مسالمت‌جويانه با دشمنان اسلام و قرآن را مطرح می کنند اينها هم شريک در جنايت هستند که در حال اتفاق است.

وی ادامه داد: دولت جمهوری اسلامی به عنوان بخشی از آحاد ملت مسلمان ايران به عنوان تابع و مقلد رهبر انقلاب اسلامی که به تبع مردمی که ثابت کردند دلهايشان با مردم فلسطين پيوند خورده است امروز در کنار شما هستند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به اقدامات دولت در حمايت از مردم غزه گفت: شب گذشته تصميمات جدی در هيات دولت برای کمک به مردم فلسطين اتخاذ شده است. از تصميم برای محاکمه‌ی سردمداران رژيم صهيونيستی که بايد دادخواهيانمان را از تک تک آنها تنظيم و تثبيت کنيم تا در داداگاه عدل به مجازات برسند و نيز حمايت علنی از مردم با ارسال کمک‌های بشردوستانه شکل گرفته است.

وی همچنين از ارسال دو محموله‌ی کمک‌های بشردوستانه از طريق دو هواپيما به سرزمين‌های اشغالی و غزه از طريق مسيرهای هوايی و نيز حرکت يک کشتی بزرگ حاوی کمک های ضروری برای مردم غزه خبر داد.

وی تاکيد کرد: بايد مشعل کينه عليه صهيونيست‌ها را در دل‌هايمان روشن نگه داريم.

به گزارش ايسنا، تجمع‌کنندگان با شعار مرگ بر آمريکا و مرگ بر اسراييل سخنان وزير ارشاد تاييد کردند.

پس از آن يکی از مداحان اهل بيت (ع) به مداحی و عزاداری پرداخت و تجمع کنندگان با سينه‌زنی تحولات غزه را که هم‌زمان با اولين روز دهه‌ی اول عاشورا رخ داده است عزاداری کردند و شعار حسين حسين و هيهات من الذله را سر دادند.

هم‌چنين صفارهرندی در حاشيه اين تجمع در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دل ملت‌های اسلامی و مسلمان همراه مردم غزه و فلسطين است و جنايت های رژيم صهيونيستی را محکوم می کنند.

وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به اين سوال که تاثير اين راهپيمايی‌ها و برگزاری چنين مراسم‌هايی چيست؟ اظهار داشت: قطعا تاثير بسيار زيادی دارد؛ هم به لحاظ روانی و هم اين که مردم در اين راهپيمايی ها شعور سياسی خود را به نمايش می گذارند و در واقع عزمشان برای کمک به مردم فلسطين و محکوم کردن اين جنايت ها بيشتر می شود.


داوودی:
تشکيل ستادی برای پی‌گيری مساله فلسطين از سوی دولت

معاون اول رييس‌جمهور نيز در حاشيه ايت تجمع از تشکيل ستادی برای پی‌گيری مساله فلسطين خبر داد.

به گزارش ايسنا، پرويز داوودی با حضور در ميدان فلسطين و شرکت در راهپيمايی ضدصهيونيستی مردم تهران، در جمع خبرنگاران ايسنا، العالم و شبکه خبر افزود: در جلسه روز يکشنبه هيات دولت نزديک به سه ساعت درباره وقايع اخير فلسطين صحبت و در نهايت هم قرار شد ستادی متشکل از برخی مسوولان و وزرا برای پی‌گيری مساله غزه و فلسطين تشکيل و رايزنی‌های فرهنگی ما فعال‌تر شود.

وی هم‌چنين اظهار کرد: تصميم گرفته‌ايم نسبت به اين فاجعه عليه رژيم صهيونيستی شکايت کنيم و اين مساله را پی‌گيری خواهيم کرد تا در دادگاه انجام شود.

معاون اول رييس‌جمهور با اشاره به جنايات اخير رژيم صهيونيستی در غزه اظهار کرد: کشورهايی که دم از حقوق بشر می زدند با همراهی با رژيم صهيونيستی در واقع بر اين جنايات صحه گذاشتند و امروز با پررويی اين وقايع را نگاه می‌کنند. امروز روسياهی غربی‌ها را که ادعای حقوق بشر دارند شاهد هستيم.

داوودی با بيان اين که غزه فرزند اسلام است، افزود: اسلام هم مردم غزه را تنها نخواهد گذاشت و ما با آن‌ها همدردی و همراهی خواهيم کرد.

وی در ادامه به پيام روز يکشنبه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: با پيامی که ديروز مقام معظم رهبری دادند تکليف سنگينی بر دوش همه مردم و مسوولان اضافه شده است و بايد تلاش کنيم اين پيام را به گوش جهانيان برسانيم.

معاون رييس‌جمهور در پايان خاطرنشان کرد: با جريانی که پس از انقلاب اسلامی در دنيا ايجاد شد اين‌ها ديگر نمی‌توانند بر جنايات خود سرپوش بگذارند و ما در جنگ ۳۳ روزه هم نمونه اين مساله و شکست آن‌ها را ديديم.

الهام:
از رژيم صهيونيستی به عنوان جنايتکار جنگی شکايت می‌کنيم

سخنگوی هيات دولت اظهار کرد: ما همه تلاش‌های خود را برای فعال کردن عرصه سياسی برای حل مساله فلسطين به کار خواهيم بست.

به گزارش خبرنگار ايسنا، غلامحسين الهام با حضور در ميدان فلسطين و شرکت در راهپيمايی ضدصهيونيستی در جمع خبرنگاران ايسنا، العالم و شبکه خبر افزود: در نظر داريم که اقدامی حقوقی در اين زمينه انجام دهيم و از رژيم صهيونيستی به عنوان يک جنايتکار جنگی شکايت کنيم تا در دادگاهی که حقوقدانان اصلی آن آحاد مردم و افکار عمومی هستند محاکمه شوند.

وی در ادامه گفت: از يک سو در دنيا مسايلی مانند حقوق بشر بر روی کاغذ نوشته می‌شود و از سوی ديگر ما شاهد جنايات غزه هستيم. از کشورهايی که با اسرائيل هستند و از استکبار انتظاری نيست؛ بلکه انتظار از کشورهای اسلامی است و از کشورهايی است که مدعی حقوق بشر هستند.


وزير دفاع در جمع خبرنگاران:
رژيم صهيونيستی نگران ايجاد حزب‌الله ثانی در غزه و مردم فلسطين است


وزير دفاع صبح امروز در حاشيه تجمع بزرگ مردم تهران عليه جنايت‌های رژيم صهيونيستی عليه مردم غزه اظهار داشت: رژيم صهيونيستی نگران ايجاد حزب الله ثانی در غزه و مردم فلسطين است.

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ مصطفی محمد نجار، وزير دفاع در پاسخ به سوالی درباره علت اصلی جنايات رژيم صهيونيستی در فلسطين گفت: علت اصلی اين جنايات خوی وحشی گری رژيم صهيونيستی است که زياده‌خواه است و به زور آمده سرزمين مردم فلسطين را اشغال کرده و در حال حاضر دچار ضعف و زبونی شديدی در داخل خود شده است.

وی گفت: يک روز اسرائيل دم از ايجاد سرزمين نيل تا فرات می‌زد، ولی امروز دور تا دور خود ديوار بتونی کشيده و از داخل غزه بيرون رفته است.

نجار ادامه داد: رژيم صهيونيستی نگران است حزب الله ثانی از سوی حماس و مردم فلسطين ايجاد شود و ضعف و زبونی که به آن مبتلا است باعث شده که اين رژيم دچار مشکل روحی شود و جنايات خود عليه مردم مظلوم فلسطين را تشديد کند.

وی با اشاره به حمايت‌های کشورهايی چون آمريکا و جورج بوش از جنايات رژيم صهيونيستی گفت: آنها در آخر کار خود يک جنايت جديد را خلق می کنند و کارنامه خود را با يک سياهی پايان می دهند.

نجار با اشاره به اين که مردم جهان هوشيار و آگاهند و متوجه اين جنايات هستند اظهار داشت: امروز خيزش مردم مسلمان در سراسر کشورهای جهان رو به رشد و فزونی است و ملت‌های مسلمان اين جنايت‌ها را تحمل نمی‌کنند.

وی با اشاره به خيزش ملت‌های اسلامی و مسلمانان عليه جنايت‌های رژيم صهيونيستی و با تاکيد بر اين که اين خيزش ادامه خواهد داشت گفت: ما احساس می‌کنيم آخر کار اسرائيل است و حمله کنونی اسرائيل به کودکان و زنان و غير نظاميان بيانگر اين است که مقدمات اضمحلال و از بين رفتن رژيم صهيونيستی است.

وزير دفاع هم چنين در مورد سکوت دولت‌های عربی گفت: به هر صورت ملت‌ها و مردم، آگاه و هوشيار هستند و اين سکوت را فراموش نمی‌کنند و هر چه قدر که به جلو می رويم نقاب از چهره واقعی روسای عربی که دارند از اين جنايت حمايت می‌کنند برداشته می‌شود و ديگر پايگاهی در بين مردم ندارند.

وی گفت: حرکت اصلی از آن مردم است و اکنون ثابت شده حرکت‌ها توسط مردم صورت می گيرد و به حمدالله امروز شعور جهانی بسيار بالا رفته است و مردم اين مسايل را می فهمند و رسانه‌ها نيز اين مسايل را به اطلاع مردم می‌رسانند و مردم در سراسر دنيا در لحظه‌ اين تحولات و جنايت‌ها را پيگيری می کنند و قلوب تمام مردم آزادی‌خواه با ملت فلسطين است.

نجار در پاسخ به اين سوال که شما به عنوان يک نظامی آيا فکر می کنيد اسرائيل با اقداماتی که انجام داده و سلاح‌هايی که به کار برده و فرستادن ۶۰ فروند جنگنده به غزه می تواند به خواسته هايش برسد؟ گفت: شما جنگ ۳۳ روزه لبنان را ديديد. در اين جنگ اوج تکنولوژی رژيم صهيونيستی و آمريکا را مشاهده کرديد و آنها اوج تکنولوژی خود را به صحنه آوردند؛ ولی ديديد که با اين تکنولوژی به نتيجه‌ای جز شکست نرسيدند و در واقع اين عقده درونی رژيم صهيونيستی است که اين گونه بروز کرده است.

وی ادامه داد: من در اين راهپيمايی به عنوان يک بسيجی همراه مردم حضور پيدا کرده‌ام.

وزير دفاع هم چنين در پاسخ به اين سوال که پيام ديروز مقام معظم رهبری و صحبت‌های سيد حسن نصر الله چه تاثيری بر روی کشورهای اسلامی و عرب می گذارد گفت: معلوم است؛ رهبر ما رهبر جهان اسلام است و ملت‌های مسلمان در سراسر دنيا به فرمايشات ايشان گوش می‌دهند و با عمق جانشان اين پيام را درک می کنند و در پيام رهبری بحث از تکليف انسانی است.

وی هم‌چنين گفت: سيد حسن نصرالله نيز يک قهرمان است و يک رهبر عربی اسلامی است که محبوب دل‌های مسلمانان و آزادی خواهان است و مطمئنا اين صحبت ها و پيام‌ها تاثير زيادی بر روی ملت های عربی و اسلامی خواهد داشت.


فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
رژيم صهيونيستی در حمله به غزه با شکست روبرو می‌شود
ملتهای اسلامی می‌توانند به دولتهای خود فشار بياورند

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: احتمال می‌دهم همان‌طور که رژيم اشغال‌گر فلسطين در حمله نظامی به لبنان با شکست مواجه شد، در حمله به نوار غزه هم با شکست مواجه شود.

به گزارش ايسنا، سردار سرلشگر جعفری با حضور در ميدان فلسطين و شرکت در راهپيمايی مردمی عليه رژيم صهيونيستی در جمع خبرنگاران به جنايات اخير اسرائيل در غزه اشاره کرد و افزود: به نظر می‌رسد فاجعه وحشتناکی که در غزه به وقوع پيوسته، يک توطئه مشترک بين رژيم صهيونيستی و آمريکا و برخی کشورهای عربی منطقه باشد.

وی اضافه کرد: در آستانه تحول در دولت آمريکا و تشکيل دولت صهيونيستی، اين توطئه برای انهدام و کشتار ۵ / ۱ ميليون مسلمان آن منطقه صورت گرفته است.

فرمانده کل سپاه درباره راههای مقابله ملت‌ها با جنايات رژيم صهيونيستی نيز اظهار کرد: همه ملت‌های اسلامی می‌توانند به دولت‌های خود فشار بياورند که سفارتخانه‌های رژيم صهيونيستی را ببندند و با اين تحريم‌ در برخی کشورهای عربی و اسلامی به ويژه کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی با جنايات اين رژيم مقابله کنند.

جعفری افزود: راه دوم ، تحريم کالاهای اسرائيلی و آمريکايی به عنوان يک واکنش و فشار اقتصادی عليه آمريکا و رژيم صهيونيستی است که بايد به آن توجه شود.

وی انجام راهپيمايی‌های مردمی را راه ديگری برای مقابله با رژيم صهيونيستی دانست و اظهار کرد: راهپيمايی‌های بزرگ و تحت فشار قرار دادن دولت‌های عربی و اسلامی، برای اين که از طريق فشار سياسی به آمريکا اين کشتار را متوقف کنند، راه حل ديگری است.

وی ادامه داد: فشار به دولت مصر برای بازگشايی گذرگاه رفح و رسيدن کمک‌های مردمی به فلسطين و انتقال مجروحان فلسطينی نيز از ساز و کارهايی است که دولت‌های اسلامی می‌توانند برای حمايت عملی از ملت فلسطين انجام دهند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پايان از ملت‌های مسلمان برای برپايی تظاهرات ضدصهيونيستی تقدير کرد و گفت: از ملت مسلمان ايران نيز تشکر می‌کنم که امروز با راهپيمايی سراسری و ميليونی خود حمايت خود را از مردم فلسطين اعلام کردند.


ابوترابی‌فرد:
همان مقاومت لبنان در فلسطين تبلور يافته است

نايب رييس مجلس شورای اسلامی گفت: همزمانی فاجعه‌ی غزه با ماه محرم، ايام شهادت امام حسين (ع) پيام‌آور پيروزی مجدد خون بر شمشير در اين مقطع از تاريخ در سرزمين‌های اشغالی است.

به گزارش خبرنگار ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن ابوترابی‌فرد در سخنرانی در تجمع بزرگ مردم تهران در اعتراض به حمله‌ی رژيم صهيونيستی به غزه و کشتار مردم بی‌دفاع اظهار داشت: بيش از نيم قرن است که با توطئه‌ی نظام سلطه به سرکردگی آمريکای جنايتکار، رژيم نامشروع صهيونيستی در ميان جهان اسلام شکل گرفته است.

وی با بيان اين‌که متاسفانه حرکات جدی در مقابله با اين رژيم در منطقه شکل نگرفته است و در مقابل، رژيم صهيونيستی توانست بستر افزايش قدرت سياسی نظامی خود را بيشتر فراهم کند، افزود: از نقاط مختلف جهان صهيونيست‌ها در سرزمين‌های اشغالی اسکان داده شدند و جايی را برای مردم مسلمان و اعراب خداپرست و نيز پيروان ساير اديان تنگ نمودند. اسراييل با حملاتی که در سال‌های گذشته به سرزمين‌های اشغالی داشت توانست صحرای سينا را فتح کند، بلندی‌های جولان را اشغال کند و با اعلام آتش‌بس به سمت اقتدار روزافزونش پيش رود.

ابوترابی‌فرد گفت: رژيم صهيونيستی در انتظار دست يافتن به آب‌های گرم خليج فارس و گسترش اقتدار خود در منطقه است.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اين‌که اين رژيم هيچ مانعی تاکنون بر سر زياده‌خواهی‌اش در جهان اسلام نداشته است، گفت: مقامات اسراييلی در برخی ملاقات‌هايشان مطرح می‌کردند که ما برای جنگ با لبنان ما گروه‌های موسيقی خود را می‌فرستيم؛ چرا که در برابر خود مانعی نمی‌بينيم که نياز به فشنگ، اسلحه و يا موشک باشد. اما امروز فرياد انديشه‌ی الهی و اسلامی بر سر اين رژيم بلند است. امروز نه تنها در سرزمين‌های اشغالی و ديار مقاومت و پيروزی، لبنان قهرمان، بلکه در سراسر نقاط دنيا اسلام به يک ايده و آرمان واحد تبديل شده است.

وی افزود: اگر امروز نظام جمهوری اسلامی در جهان اسلام نماد آزادی‌خواهی، اعتبار و منزلت است، به تفکر عزتمند، رهبری آگاهانه و مدبرانه و مواضع روشن رييس‌جمهور در برابر اسراييل غاصب بازمی‌گردد. امروز ايران ام‌القرای جهان اسلام است و منافع جهان اسلام در قلب مردم ايران می‌تپد.

ابوترابی‌فرد با تاکيد بر اين‌که حمله‌ی رژيم صهيونيستی به غزه نشانه‌ی اقتدار و پيروزی اين رژيم نيست، تصريح کرد: اسراييل روزهايی بود که موشک‌هايش را روانه‌ی ديگر سرزمين‌های اسلامی و عربی می‌کرد اما امروز هواپيماهای جنگی‌اش را به غزه و يا لبنان می‌فرستد و ديگر توانايی اين‌ را که با کشورهای منطقه رو در رو شود ندارد. آن‌چه در غزه اتفاق افتاده است بهترين گواه برای اين مساله است. امروز اسراييل از درون احساس ضعف و نااميدی و شکست می‌کند و اين احساس برای مردم اين رژيم بيش از گذشته است.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم غزه و سرزمين‌های اشغالی بعد از آن‌که جريان انقلابی حماس در غزه پيروز شد راه مبارزه‌ی همه‌جانبه تا سکوت رژيم اسراييل را انتخاب کردند. مردم غزه پس از تهديدها و فشارها و تنگناها، بر همان پيمان استوار خويش ثابت‌قدمند. شايد فکر می‌کردند اگر حماس قدرت سياسی را از دست بدهد و تحت فشار دو گازانبر يعنی سران خودفروخته‌ی عرب و اسراييل به زانو در بيايد می‌توانند از موضع سازش با او برخورد کنند. اما امروز اين پيام را مردم غزه به اين کشورها و دنيا می‌دهند که عزم خود را بر ادامه‌ی مسيری که انتخاب کرده‌اند تا ارکان رژيم صهيونيستی را متزلزل سازند، استوارند.

وی گفت: پرچمدار اين حرکت، تجربه و افتخارآفرينی نيروهای مقاومت لبنان است که برای اولين بار چهره‌ی سياه اسراييل را به مردم دنيا نشان داد و نيروهای زرهی اين رژيم در مقابل عزم استوار مقاومت مجبور به عقب‌نشينی شدند.

ابوترابی‌فرد تاکيد کرد: کشورهای عربی – اسلامی بدانند ملت ايران در ۳۰ سال گذشته هم‌چنان به آرمان‌های الهی خويش نسبت به آزادی سرزمين فلسطين از چنگال صهيونيسم غاصب می‌انديش و از تمام ظرفيت و توان خويش برای اين هدف بهره خواهد گرفت.

وی با اشاره به سکوت کشورهای عربی نسبت به جنايات رژيم صهيونيستی گفت: اين تجاوز غيرانسانی، هماهنگ با موافقت تعدادی از سران خودفروخته‌ی عرب که نام اسلام را يدک می‌کشند شکل گرفته است. رسانه‌های مختلف اخباری را مبنی بر درخواست سران برخی کشورهای عرب خودفروخته مبنی بر اين‌که به اسراييل اجازه داده‌اند تا راه را به غزه نگشايد منتشر کردند.

نايب رييس مجلس شورای اسلامی گفت: اما آنها دير از خواب بيدار شده‌اند. امروز در قلب سرزمين‌های اشغالی همان مقاومتی که در لبنان شکل گرفته است، در فلسطين تبلور يافته است.

ابوترابی‌فرد با بيان اين‌که نظام سلطه هر از گاهی برای استمرار خود به سرزمين‌های مختلف هجوم می‌برد و در اين ميان گاهی به افغانستان، گاهی به عراق و امروز به غزه، گفت: نظام سلطه امروز منفور جهان اسلام است و ايران اسلامی با شعار «مرگ بر آمريکا» انزجار خود را از آن (نظام سلطه) اعلام می‌کند.

سخنان ابوترابی‌فرد از سوی تجمع‌کنندگان با شعار «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر اسراييل» مورد تاييد قرار گرفت.

معاون فرهنگی حماس در تهران:
مقاومت پاسخ دندان‌شکنی به تجاوزات رژيم صهيونيستی خواهد داد

معاون فرهنگی حماس در تهران گفت: ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی امروز دو وظيفه دارند؛ اول توقف کشتار و دوم شکستن محاصره‌ی غزه، همچنين ملت‌ها بايد به تظاهراتشان عليه اين کشتار ادامه دهند.

به گزارش ايسنا، ابوسرور، معاون فرهنگی حماس در تهران در سخنانی در تجمع بزرگ امروز مردم تهران که در ميدان فلسطين برگزار شد گفت: رژيم خون‌آشام صهيونيستی روز شنبه حملاتش را به غزه عملی ساخت و تا الان بيش از ۳۰۰ فلسطينی و ده‌ها زن و کودک را به خاک و خون کشيده و به تخريب اماکن دولت حماس دست زده است.

وی با بيان اينکه اين حملات برای ما غيرمنتظره نبود گفت:‌ بيش از ۶۰ سال است که مردم فلسطين با اين حملات دست و پنجه نرم می‌کنند و يکی دو سال اخير که ملت فلسطين خواست با انتخاب حماس به هدفش نزديک شود رنج‌های زيادی را متحمل شده است.

ابوسرور گفت: اکنون جنگ با رژيم صهيونيستی بر سر لقمه‌ی نان نيست بلکه جنگ بر سر موجوديتی نامشروع است. ما سعی داريم حق حيات، آزادی و عزت خود را اعاده کنيم و سرزمين مقدس فلسطين و ديگر مناطق از وجود اين رژيم پاک کنيم.

معاون فرهنگی حماس در تهران ادامه داد: مدت‌ها قبل ايده‌ی حمله را رژيم صهيونيستی بر سر می‌پروراند و نيروی مقاومت در جهت مديريت جنگ و از موضع اقتدار ، تفاهم و آرام سازی را پذيرفت، اما آنها فکر کردند موافقت حماس با آتش‌بس از موضع ضعف است و از عمل به شروط توافق سر باز زدند و حمايت‌های بين المللی و فشارهای اقتصادی نظامی ظالمانه‌ای را اعمال کردند تا نيروهای مقاومت را به آتش‌بس مجانی و برداشتن پرچم سفيد وادار کنند، اما جنبش حماس حاضر به امضای آتش‌بس ننگين نشد. بلکه اين جنبش با کمک خداوند و حمايت مردم و مقاومت ساير کشورهای عربی و اسلامی با تهديد آتش‌بس مخالفت کرد.

اين حملات موجب تضعيف و روحيه‌ی اراده‌ی مجاهدان مقاومت نخواهد شد.

در اين هنگام تجمع کنندگان با شعار مرگ بر اسراييل حمايت خود را از سخنان ابوسرور اعلام کردند.

به گزارش ايسنا، معاون فرهنگی حماس در تهران در ادامه تصريح کرد:‌ اين حملات نتايج معلومی دارد که باعث افزايش توان و پايداری حماس می‌شود و بار ديگر مقاومت پاسخ دندان‌شکنی را به اين تجاوزات خواهد داد.

وی گفت:‌ اسراييل و مزدوران آن بايد بدانند که پست‌تر از آن هستند که با اين جنايت بتوانند مقاومت را بشکنند و همه‌ی طرح‌های آنها با شکست مواجه خواهد شد.

وی ادامه داد: خون مردم فلسطين حول رسيدن آنها به قدرت نخواهد بود و روياهای آنها محقق نخواهد شد، آنها با ريختن خون مردم به دنبال برگ برنده‌ای برای پيروزی در انتخابات‌شان هستند. شايد دشمن بتواند جنگ را آغاز کند و خون بريزد اما قطعا پايان جنگ به دست اين رژيم نخواهد بود. اين نيروهای مقاومت هستند که پايان جنگ را مشخص می‌کنند. ديديد که مقاومت چگونه آنها را با خفت در جنگ ۳۳ روزه از لبنان خارج کرد .

ابوسرور ادامه داد: زمانی که ملت فلسطين حماس را برگزيد اين روزها را پيش‌بينی می‌کرد و می‌دانست که حماس خوشايند اسراييل ، آمريکا و دست‌نشانده‌های آنها در منطقه نخواهد بود.

وی با طرح اين سوال که چرا اين اتفاق افتاد و اسراييل به غزه حمله کرد گفت: اگر سکوت شرم‌آور و توطئه‌ی سازش‌کاران در منطقه نبود اسراييل جرات دست زدن به اين جنايات را نداشت. آنچه غيرقابل باور بود اين است که هم‌کيشان شريک دشمن‌مان بودند. وزير خارجه‌ی اسراييل در يک پايتخت عربی از حمله به غزه خبر می‌دهد که اين مساله شرم‌آورتر از خود حمله است.

وی گفت:‌ بعضی از کشورها که بقای خود را در بقای اسراييل می‌دانند بدانند که قبل از آنکه فرصت از دست برود به آغوش ملت‌هايشان بازگردند.

ابوسرور ادامه داد: آيا جلوگيری از ارسال کمک‌های بشردوستانه از سوی کشورهای مختلف و سازمان‌های بين‌المللی يک اتفاق ساده است؟ آيا دست دادن رييس الازهر با شيمون پرز يک اتفاق ساده است؟

وی تصريح کرد: حمله‌ی اخير توطئه‌ای برای حذف مقاومت بود.

وی ادامه د اد: امروز کشورهای عربی به جای ادامه‌ی سکوت مرگبار حماس را مسوول اين اتفاقات می‌دانند؛ امت اسلامی به کجا رسيده ‌است که عده‌ای خود فروخته بر مقدورات آنها حاکم شده‌اند .

وی با انتقاد شديد از اظهارات وزير خارجه‌ی مصر مبنی بر اينکه ايران نقش منفی در سرزمين‌های اشغالی ايفا می‌کند گفت: آيا شما که اجازه نمی‌دهيد محموله‌ی شيرخشک به غزه وارد شود نقش منفی داريد يا ايران که رهبری آن به شدت جنايات اشغالگران را محکوم می‌کند؟

وی تصريح کرد: مصر، اردن و عربستان و کشورهای ديگر موضع ايران را اتخاذ کنند و اگر نمی‌توانند مثل رهبر ايران حضرت آيت الله خامنه‌ای در حمايت از مردم غزه پيام دهند و اقدامات مفيدی را انجام دهند، حداقل سکوت کنند. اين در حالی است که دل ملت‌های اين کشورها از دست اقدامات آنها خون است.

معاون فرهنگی دفتر حماس در تهران تصريح کرد: هرگز وضعيت نوار غزه تغيير نخواهد کرد، بلکه اين وضعيت کرانه‌ی باختری است که بايد تغيير کند. با رقم خوردن انتفاضه‌ی سوم.

وی خطاب به سازمان‌های بين‌المللی و شورای امنيت گفت: هولوکاست اخير غزه لکه‌ی ننگ ديگری بر پيشانی اين سازمان‌ها و نيز سازمان ملل است ما از سازمان‌های حقوق بشر و نهادهای بين المللی می‌خواهيم اگر می‌خواهند مورد نفرين ملت‌ها نباشند دست از حمايت اسراييل بردارند.

وی گفت: ملت‌ها و کشورهای عربی و اسلامی امروز دو وظيفه دارند؛ اول توقف کشتار و دوم شکستن محاصره‌ی غزه، همچنين ملت‌ها بايد به تظاهراتشان عليه اين کشتار ادامه دهند.

وی همچنين در پايان تصريح کرد:‌ امروز کشتی‌های ايرانی حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه به سمت اين شهر حرکت کرده‌اند.

در تجمع بزرگ ضدصهيونيستی ملت ايران در حمايت از دفاع مقدس مردم غزه و محکوميت جنايات رژيم صهيونيستی بيانيه‌ای صادر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران، متن کامل اين بيانيه به شرح زير است: «در طليعه ماه محرم، ماه پاسداشت حماسه عاشورا و ايام سوگ و ماتم سيد و سالار شهيدان حضرت ابا عبدالله الحسين(ع) و ۷۲ آذرخش عاشورايی، مرثيه فلسطين و روضه فرزندان مظلوم غزه رنگ عاشورايی يافته است.

پيام قاطع و دردمندانه ولی امر مسلمين جهان و مقام معظم رهبری حضرت آيت الله العظمی خامنه‌ای، درباره مصيبت هولناک قتل عام مردم بی‌دفاع غزه و فراخوان مجاهدان فلسطين و مومنان دنيای اسلام و چه بسا آزادی خواهان و حق‌طلبان جامعه بشری برای دفاع از زنان و کودکان و مردمان تحت محاصره و تجاوز اين سرزمين، نهضت فراگيری را در جهان اسلام به ويژه در جای جای ميهن اسلامی‌مان برپا ساخته است.

جنايات رژيم سفاک و غاصب اسراييل که با تشديد حملات وحشيانه هوايی و چه بسا تجاوزات قريب الوقوع زمينی، دور جديدی از ظلم و ستم عليه مسلمانان فلسطين را شکل داده است، بيش از هر چيز ديگری بيانگر استيصال و ناتوانی و شکست اين رژيم خون آشام در برابر مقاومت اسلامی و انتقاضه مقدس فلسطينيان بوده و اراده شيطانی دولت منفور و جعلی صهيونيستی برای خلق يک فاجعه عظيم انسانی و نسل کشی گسترده در اراضی اشغالی را در معرض وجدان‌های بيدار و خفته قرار داده است.

در چنين شرايطی که مسلمانان مظلوم غزه در ايام محرم الحرام به مسلخ مصنوع دست حاميان دروغين حقوق بشر و قربانگاه غفلت و خيانت برخی سران کشورهای عربی، اسلامی برده می شوند و فرياد مظلوميت و غربت خاندان پيامبر اعظم (ص) در عاشورای سال ۶۱ هجری قمری در فضای عالم طنين‌انداز شده و روح و جان هر عاشق و شيفته حسين بن علی (ع) را به سوی خود فرا می خواند بر همه عاشورايان زمان است تا در لبيک به حکم تاريخی مقام معظم رهبری در مقابله با کفار حربی و ايجاد جبهه متحد اسلامی و فراگير سازی دفاع مقدس و مشروع عليه صهيونيست‌ها جنايتکار، به همراهی و حمايت از آرمان فلسطين و مردم غزه بپاخيزند و در اين لحظه سرشار از اندوه و غم، سرنوشت انتفاضه و فرجام شوم اشغالگران را رقم زنند.

اينک وقت آن رسيده است که سران خائن و ساش‌کار برخی دولت‌های عربی که بر خلاف احکام الهی و قرآنی و اراده ملت‌های مسلمان خود،‌دست در دست دژخيمان صهيونيست‌ و حاميان جنايتکار خود در کاخ سفيد و تعدادی از روسای دولت‌های غربی ، در پايمال ساختن حقوق ملت فلسطين خود را شريک ساخته‌اند، از خواب غفلت و مرگباری که آتش دوزخ الهی و قهر و کينه انقلابی مسلمانان جهان را در واقعيت آنان، تعبير خواهند ساخت بيدار شده و به وظيفه خطير و تاريخی خود در اين آزمون بزرگ عمل نمايند.

دوران سکوت و چشم بستن بر حقايق آشکار و غم انگيزی که بر فلسطين گذشته و هم اينک درغزه بر مردم بی‌دفاع آن روا داشته می شود ، گذشته است.

امروز غزه عرصه دفاع از اسلام و پيروان آيين پيامبر اعظم(ص) است امروز غزه نماد غيرت، شرف وبيداری مسلمانان است روزی که انتظار است کشورهای عربی و اسلامی، به ويژه مصر با گشايش گذرگاه رفح و گسيل امکانات و تجهيزات مورد نياز حيات و مقاومت اسلامی مردم غزه، سرنوشت ننگين جنايتکاران صهيونيست‌ را تعيين کنند.

دفاع مقدسی که مرحله نوين آن آغاز شده و بی‌ترديد با تشکيل جبهه متحد جهان اسلام در برابر رژيم جنايت پيشه صهيونيستی و حضور عملی و عينی مجامع اسلامی و عربی و اقشار وگروه‌های مختلف بلاد اسلامی، چنان ضربه مهلکی بر پيکر نحيف و رو به زوال رژيم نامشروع و سرطانی اسراييل وارد خواهد ساخت که کابوس شکست خفت بار آنان در جنگ ۳۳ روزه با حزب الله لبنان را برای آنان زنده خواهد ساخت و خود را در آستانه سرافکندگی و ناتوانی مجدد خواهند يافت.»





















Copyright: gooya.com 2016