سه شنبه 10 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: پرداخت نقدی يارانه‌‏ها منتفی نشده است، ايلنا

از نقد دولت استقبال می‌‏کنم
دولت نهم هيچ مصوبه‌‏ فراموش شده‌‏ای ندارد


تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس‌‏جمهور در حاشيه حضور امروز خود در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار ايلنا تاکيد کرد: پرداخت نقدی يارانه‌‏ها منتفی نشده است.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی نژاد که صبح امروز به منظور تقديم لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها به مجلس آمده بود، در جمع خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: خبری که به نقل از رييس کميسيون ويژه طرح تحول اقتصادی مبنی بر منتفی شدن پرداخت نقدی يارانه‌‏ها منتشر شد، تکذيب شده است
وی با بيان اين که همه مسائل در لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها پيش بينی شده است، ادامه داد: متن اين لايحه را امروز وزير اقتصاد تقديم مجلس کرده است و مطمئنا مجلس از نظر صاحب‌‏نظران استقبال خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌‏جمهور در پاسخ به اينکه ميزان پرداخت نقدی يارانه‌‏ها چقدر خواهد بود؟ اظهار داشت: اجازه دهيد حال که مجلس وارد بررسی لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها شده ، نمايندگان مجلس کارشان را بکنند تا ما پس از آن متناسب با مصوبه مجلس عمل کنيم.
احمدی‌‏نژاد که حدود يک ماه پيش در خصوص مبالغ پرداخت نقدی يارانه‌‏ها در گفت‌‏وگوی ويژه خبری توضيحاتی ارايه داده بود،خاطرنشان کرد: ما برآوردها و محاسبات‌‏مان در اين زمينه را ارايه کرديم و حال بايد ببينيم که قانون مصوبه مجلس چه خواهد شد و بعد مجددا آن رامحاسبه کنيم.
رئيس قوه مجريه در پاسخ به اينکه لايحه بودجه را چه زمانی تقديم مجلس خواهيد کرد و آيا منتظر تصويب لايحه هدفمند کردن يارانه ها خواهيد شد يا نه اظهار داشت: اجازه دهيد حالا که لايحه هدفمند کردن يارانه تقديم مجلس شده است ، نمايندگان آن را به پيش ببرندو براساس آن پيش بينی‌‏های لازم را برای بودجه انجام دهيم.
وی از هرگونه پاسخ بيشتر در اين زمينه خودداری کرد و در پاسخ به اين که بالاخره لايحه بودجه پس از طرح تحول اقتصادی تقديم مجلس خواهد شد يا نه؟ اظهار داشت: اجازه دهيد مجلس به کارش ادامه دهد.
احمدی نژاد در آغاز سخنران خود در جمع خبرنگاران لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها را از جمله لوايح مهم واثر گذار در بخش‌‏های اجتماعی ، اقتصادی و ..برشمرد و افزود: خوشبختانه نمايندگان به يک فوريت لايحه رای مثبت دادند که با توجه به حجم وسيع و کار کارشناسی و مشورتی ، انشاءالله و با سرعت به بررسی اين لايحه پرداخته شود.
وی افزود: اميدواريم نمايندگان اين لايحه را اصلاح و تکميل کرده و هرچه زودتر در اختيار اقتصاد کشور قرار دهند.
احمدی نژاد از رای نمايندگان به اين لايحه تشکر کرد و افزود: انشاءالله رسيدگی به اين لايحه هرچه زودتر پايان پذيرد.
وی در پاسخ به اينکه فکر می‌‏کنيد بررسی اين لايحه در مجلس چقدر به طول خواهد انجاميد؟ اظهار داشت: نمی‌‏دانم بايد منتظر باشيم و ببينيم.
احمدی‌‏نژادر جمع خبرنگاران پارلمانی تاکيد کرد که از نقد دولت استقبال می‌‏کنيم.
رئيس‌‏جمهور در ادامه حضور خود در جمع پارلمانی در پاسخ به سوالی در خصوص اينکه دوم خردادی‌‏ها در قالب بررسی طرح دولت وحدت ملی به دنبال ايجاد اختلاف ميان اصولگرايان و نقد احمدی‌‏نژاد هستند،‌‏ گفت: من از نقد احمدی نژاد استقبال می‌‏کنم چرا که به نظر من بهترين کمک به دولت همين نقد است.
وی در پاسخ به سوال ديگری که به انتشار آماری مبنی بر ۴۰ هزار دروغ نسبت داده شده به دولت نهم اشاره داشت و می‌‏پرسيد آمار وعده‌‏های محقق نشده دولت چقدر است؟ گفت: آمار ارايه شده در مورد تعداد دروغ‌‏های نسبت داده شده به دولت را دولت ارايه نداده است، بلکه برخی گروه‌‏های داوطلب دانشجويی در دانشگاه‌‏های تهران ، اميرکبير و علم و صنعت اين آمار را احصاء کرده‌‏اند و اين يک کار مردمی بوده است.
وی درمورد وعده‌‏های محقق نشده دولت نيز با تاکيد بر اينکه دولت نهم، دولت تصميم و کار است و نه دولت وعده، ادامه داد: دولت تمامی تصميمات خود را اجرايی کرد، البته برخی از اين تصميمات نظير ساخت سد نياز به مطالعات زمانبر زيادی دارد که ممکن است انجام آن ۴ - ۵ سال طول بکشد.
رئيس‌‏جمهور با بيان اينکه تمامی حرف‌‏های دولت در سفرهای استانی تبديل به مصوبه شده است، خاطرنشان کرد: به طور ميانگين در هر استان فقط يکی دو مصوبه داشتيم که دچار، گيرهايی شده‌‏اند که در حال برطرف کردن آنها هستيم تا با کار کارشناسی و مصوبات قانونی منابع لازم برای آنها را تامين کنيم.
احمدی نژاد با اشاره به اينکه دولت در سفرهای استانی خود غريب به ۴ هزار مصوبه داشته است، تاکيد کرد: دولت نهم هيچ مصوبه‌‏ فراموش شده‌‏ای نداشته است و همواره به دنبال يافتن راهکارهايی برای اجرای مصوبات دولت است.
خبرنگار ديگری در مورد شکايت دولت نهم از سران رژيم صهيونيستی سوال کرد و رئيس‌‏جمهور در پاسخ گفت: از نظر ما سران رژيم صهيونيستی سران بی‌‏فرهنگی هستند و بايد به خاطر جنايات جنگی شان محاکمه شوند، همه اقدامات تروريستی آنها عليه ملت فلسطين و به اسارت گرفتن آنها، مصداق جنايات جنگی است که بايد به آن رسيدگی شود.
به گفته وی، سازوکاری برای اعلام شکايت از سران رژيم صهيونيستی در دولت طراحی شده که انشاء الله دنبال خواهد شد.
وی با بيان اينکه مردم جهان نيز خواستار اين مساله هستند، ادامه داد: اميدواريم که به جنايات سران رژيم صهيونيستی در محاکم بين المللی رسيدگی شود.
خبرنگاری ديگری با اشاره به توصيه بانک جهانی مبنی بر اينکه دولت‌‏ها، طرح‌‏های عظيم اقتصادی خود را بايد در هنگام اوج محبوبيت سياسی‌‏شان مطرح ‌‏کنند، تصريح کرد: شما توصيه بانک جهانی را ديکته می‌‏کنيد! ما تا روزی که هستيم از تمامی ثانيه‌‏ها برای انجام وظايف‌‏مان استفاده می‌‏کنيم.
رئيس‌‏جمهور با اشاره به اينکه ۶۳ ميليون نفر فرم‌‏های طرح تحول اقتصادی را پر کرده‌‏اند، تاکيد کرد: اين بزرگترين رفراندوم اقتصادی در جهان بود که ۶۳ ميليون نفر از آن استقبال کردند. مطمئنا اگر از ديگر دهک‌‏های جامعه می‌‏خواستيم تا اين فرم‌‏ها را پر کنند و آنها نيز از آن استقبال می‌‏کردند.
احمدی‌‏نژاد در پاسخ به سوالی ديگری که به طرح نمايندگان برای تحقيق و تفحص از حساب ذخيره ارزی اشاره داشت، خاطرنشان کرد: هر چه مجلس تصويب کند به جاست. شما اگر قانون اساسی را مرور کنيد، متوجه می‌‏شويد که مجلس هر تصميمی بگيرد بايد اجرا شود دولت نهم هم شفافترين دولت است که به تصميمات مجلس عمل خواهد کرد.
خبرنگاری ديگری از احمدی نژاد پرسيد که چرا به مصوبه مجلس مبنی بر برداشت شهرداری‌‏ها از حساب ذخيره ارزی عمل نشده است، تاکيد کرد: مطمئنا مصوبه مجلس برای دولت لازم الاجراست و وقتی تبديل به قانون شود، اجرايی خواهد شد.
خبرنگار مربوطه به رئيس‌‏جمهور يادآور شد: رئيس مجلس در اين باره به وی نامه نوشته و يادآور شده که مطابق تبصره ۱۳ قانون بودجه شهرداری‌‏ها برای ايجاد مترو اجازه برداشت از حساب ذخيره ارزی دارد که رئيس‌‏جمهور در واکنش به اين توضيح خبرنگار تصريح کرد: بله من هم به مديران مربوطه نامه زدم و آنها هم توضيح دادند که مساله در حال پيگيری است.
خبرنگاری از احمدی نژاد پرسيد که اگر اصولگرايان بر کانديدای ديگری به غير از شما به اجماع برسند از نظر آنها تمکين خواهيد کرديا نه، گفت: شما می‌‏خواهيد از من سوال انتخاباتی بپرسيد اما من نمی‌‏خواهم به اين سوال جواب دهم.
رئيس‌‏جمهور گفت: در کنار اين مسايل، محاکمه سران صهونيستی در دادگاه‌‏های جنايت جنگی را پيگيری می‌‏کنيم.
به گزارش خبرنگار"ايلنا"، رئيس‌‏جمهور پس از پاسخ به سؤالات خبرنگاران در حالی که به سمت درب خروجی مجلس پيش می‌‏رفت، بار ديگر با سوال خبرنگاران مواجه شد.احمدی‌‏نژاد در پاسخ به سوالی که به سخنان روز گذشته سخنگوی وزارت امورخارجه مبنی بر اينکه از نمايندگان ايران در خارج از کشور خواسته شده است که بيانات مقام معظم رهبری را در خصوص رژيم صهيونيستی عملياتی کنند، اشاره داشت، گفت: در جلسه دولت روی اين قضيه مفصل بحث کرديم و تصميمات خوبی گرفته شد و نمايندگان ايران در خارج از کشور بايد سياست عمومی دولت را به پيش ببرند.
وی با بيان اينکه برخی از اقدامات در دستور کار دولت قرار دارد، ادامه داد :‌‏آگاه سازی، حمايت سياسی و معنوی از مردم فلسطين برای قطع حملات، بازشدن گذرگاه‌‏های غزه برای کمک رسانی به مردم فلسطين و معرفی راه حل عادلانه برای حل اساسی اين موضوع را دنبال می‌‏کنيم.
رئيس‌‏جمهور يادآور شد: در کنار اين مسايل، محاکمه سران صهونيستی در دادگاه‌‏های جنايت جنگی را پيگيری می‌‏کنيم.
وی در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه اگر شما يک مقام اجرايی نبوديد و پيام مقام معظم رهبری را در مورد غزه می‌‏شنيديد، چه واکنشی نشان می‌‏داديد، گفت: مثل آحاد مردم واکنشی نشان می‌‏دادم و حتما آن وظيفه‌‏ای که برعهده‌‏ام بود را به خوبی انجام می‌‏دادم.
احمدی نژاد در پاسخ به سوال ديگری که به ماه محرم اشاره داشت، گفت: هيچ مشکلی در مورد عزاداری در ماه محرم وجود ندارد، مردم ما حرکت و نهضت امام حسين را خوب درک کردند و از ساليان طولانی مسووليت اصلی صيانت از اين حقيقت و انتقال مظلوميت قيام عاشورا را به عهده گرفته‌‏اند.
به گفته وی، مردم کار خود را به خوبی انجام می‌‏دهند و علما نيز تذکرات لازم را به آنها می‌‏دهند.
رئيس‌‏جمهور تاکيد کرد: سوگواری‌‏های ماه محرم کاملا مردمی و علما نيز راهنمايی‌‏های لازم را به آنها می‌‏کنند، هر سال که می‌‏گذرد اين حرکت مردم عميق‌‏تر و پرشورتر می‌‏شود.





















Copyright: gooya.com 2016