دوشنبه 9 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

طرح تحول اقتصادی فردا با حضور احمدی نژاد به مجلس ارائه می شود، مهر

محمود احمدی نژاد رئيس جمهور فردا برای ارائه لايحه طرح تحول اقتصادی در مجلس شورای اسلامی حاضر می شود.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر ، لايحه طرح تحول اقتصادی با قيد يک فوريت به مجلس ارائه شده است و فردا بعد از سخنان رئيس جمهور در تبيين ضرورت اجرای اين طرح برای تصويب يک فوريت اين لايحه رای گيری به عمل خواهد آمد.

لايحه هدفمندکردن يارانه ها فردا در مجلس

سخنگوی کارگروه تحول اقتصادی دولت با تشريح ۴ هدف اصلی لايحه هدفمند کردن يارانه ها از آمادگی دولت برای پياده سازی اين برنامه در هر زمان که مجلس مجوز آن را صادر کند، خبر داد و اعلام کرد: اين لايحه فردا به طور رسمی به مجلس تقديم می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا فرزين امروز در کارگاه آموزشی ارائه مدلهای طرح تحول اقتصادی در وزارت امور اقتصادی و دارايی با تاکيد بر تعامل بين دولت و مجلس در خصوص لايحه هدفمند کردن يارانه ها، از برگزاری بيش از ۱۲ جلسه با اعضای کميسيون ويژه طرح تحول مجلس خبرداد و گفت: در اين جلسات به تمامی سئوالات و ابهامات پاسخ داده شد، به علاوه وزرای صنايع و نيرو نيز برای پاسخگويی به سئوالات در اين جلسات حضور يافتند.

وی از طرح تحول اقتصادی به عنوان طرح بزرگ اقتصادی کشور پس از انقلاب ياد کرد و گفت: دولت فردا لايحه هدفمند کردن يارانه ها که يکی از ۷ محور طرح تحول اقتصادی است، به مجلس ارائه خواهد کرد.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی با بيان اينکه دولت با اجرای طرح هدفمند کردن يارانه ها ۴ هدف اصلی را دنبال می کند، يکی از اين اهداف را مديريت صحيح مصرف انرژی عنوان و تصريح کرد: نرخ رشد مصرف انرژی در کشور نگران کننده است و اگر به همين منوال ادامه يايد مديريت اقتصادی کشور دچار مشکل می شود و در افق ۱۴۰۴ ديگر نفتی نخواهيم داشت.

وی بر هدفمند شدن يارانه ها در کشور تاکيد کرد و هدف دوم اجرای اين طرح را حضور بخش خصوصی در صنعت انرژی ذکر کرد و افزود: اجرای اصل ۴۴ فضا را برای حضور اين بخش فراهم می کند، البته در اين بخش بزرگترين مشکل قيمت يارانه ای است و در اين حالت بخش خصوصی علاقمند به فعاليت نيست.

فرزين هدف سوم اجرای طرح هدفمند کردن يارانه ها را توزيع بهينه درآمد کشور اعلام کرد و افزود: ما می خواهيم روش پرداخت يارانه را تغيير دهيم، زيرا وضعيت فعلی عدالت را برقرار نمی کند، و اين مطلب که دولت با طرح اين مباحث ديگر نمی خواهد يارانه ای را پرداخت کند، صحيح نيست، زيرا دولت می خواهد يارانه بپردازد اما می خواهد روش آن را تغيير دهد تا روش براساس عدالت باشد.

وی هدف بعدی را افزايش کارآيی در صنعت دانست و افزود: طرح تحول دو هدف رشد پايدار و برقراری عدالت اقتصادی را دنبال می کند.

سخنگوی طرح تحول اقتصادی در خصوص صندوق هدفمند سازی يارانه ها بيان کرد: منابعی که از اصلاح قيمتها آزاد می شود از چند طريق مديريت خواهد شد. بر اين اساس، صندوقی با مديريت دولت و مجلس که جزو خزانه دولت نخواهد بود، تشکيل و اين منابع به حساب اين صندوق خواهد رفت تا طبق لايحه تخصيص منابع صورت گيرد.

به گفته وی تاکنون توافقی در پرداخت نقدی يارانه ها بين دولت و مجلس صورت نگرفته است، برای پرداخت نيز می توانيم از روشهای نقدی، غير نقدی و سهام استفاده نمائيم که البته بستگی به وضعيت و تصميم گيريها دارد و دولت معتقد است که برای اصلاح قيمتها بايد جبرانی صورت گيرد.

فرزين خاطرنشان کرد: هر زمان که مجوز اجرای طرح هدفمند کردن يارانه ها را از مجلس کسب کنيم، آمادگی اجرای آن را داريم، کما اينکه برای اجرای آن در ماه اول می توانيم از بودجه عمومی تنخواه دريافت کنيم.





















Copyright: gooya.com 2016