جمعه 13 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا باهنر: با وجود احمدی‌نژاد اجماع حاصل نمی‌شود، آفتاب

ـ سال سختی در پيش داريم
ـ بايد تلاش همه اصولگرايان به نحوی باشد که رويای به قدرت رسيدن اصلاح‌طلبان مخصوصا طيف تندرو و ساختارشکن آنان محقق نشود.


آفتاب: دبيرکل جامعه‌اسلامی مهندسين تاکيد کرد که با وجود مقوله دولت نهم و شخص احمدی‌نژاد در راس آن اساساً رسيدن به اجماع صدرصدی در ميان اصولگرايان، غير ممکن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به‌گزارش سرويس سياسی آفتاب، محمد‌رضا باهنر در همايش مشترک شورای مرکزی و دبيران استانهای جامعه اسلامی مهندسن در قم در ارتباط با مقوله انتخابات رياست جمهوری دهم گفت: «رصد مواضع جبهه خط امام و رهبری و جامعه اسلامی مهندسين به صورت جامع، شفافيت نقشه راه را نمايان می‌سازد که در قالب بيانيه‌های شماره ۱و۲ جبهه پيروان خط امام و رهبری نمود داشته است. در اين بيانيه بر مسائل مهمی تاکيد شده است».

نايب رئيس مجلس شورای اسلامی در تبيين چهار اصل استراتژيک اصولگرايان در انتخابات پيش رو اظهار داشت: «بايد تلاش همه اصولگرايان به نحوی باشد که رويای به قدرت رسيدن اصلاح‌طلبان، مخصوصاً طيف تندرو و ساختارشکن آنان محقق نشود».

وی در تشريح دومين اصل استراتژيک اصولگرايان گفت: «برآيند تلاش و مواضع اصولگرايان رسيدن به وحدت حداکثری خواهد بود و نه اجماع صددرصدی چرا که رسيدن به اجماع به دليل وجود مقوله دولت نهم و شخص آقای احمدی نژاد غير ممکن است. نمود آن هم اينکه عده‌ای می‌گويند فقط و فقط احمدی نژاد و بعضی هم مخالف اين بحث هستند».

باهنر اصل سوم راهبردی برای اصولگرايان را در اين دانست که بر لزو کارآمدتر شدن دولت دهم نسبت به دولت نهم تاکيد دارند و افزود: «اين الزاماً به معنی عبور از احمدی نژاد نيست بلکه می‌توان اصلاح احمدی نژاد را رقم زد».

اين عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام، تلاش برای تقويت مولفه‌های وحدت ملی را که اساساً با طرح دولت وحدت ملی متفاوت است، چهارمين اصل سياست راهبردی اصولگرايان در انتخابات آينده دانست».

نايب رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبری، آرايش نحوه حضور رقيب در عرصه رياست جمهوری دهم را در جريان اصولگرا مهم دانست و گفت: «در نظريه بررسی اين کانديداها در جريان اصولگرا، لحاظ کانديدای احتياطی يک ضرورت است».

دبيرکل جامعه اسلامی مهندسين يکی از نقاط ضعف دولت نهم را تنزل سطح مديران به شکلی که همه‌چيز در شخص رئيس جمهور ديده می‌شود دانست و گفت: «اين به حال کل نظام مضرر است».

باهنر از عدم وجود سياستهای راهبردی مخصوصاً در اقتصاد و همچنين در سياست و فرهنگ به عنوان ديگر نقاط ضعف دولت نهم ياد کرد.

نايب رئيس دوم مجلس شورای اسلامی گفت: «اينکه دولت می گويد ژنرال نمی‌خواهيم درست نيست. اساساً اداره مملکت ژنرال می‌خواهد».

باهنر در ادامه تاکيد کرد: «در انتخابات آينده و من بعد، اصل بر برنامه محوری باشد چرا که به هر حال بعد از حدود سی سال از شکل گيری نظام جمهوری اسلامی اسناد بالادستی مانند چشم انداز ۲۰ ساله، سياست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی و سياستهای کلی برنامه چهارم را داريم و دولت مکلف است در اين چارچوب حرکت کند».

وی در تشريح مسائل اقتصادی روز به تقديم لايحه طرح تحول اقتصادی از سوی دولت به مجلس اشاره کرد و گفت: «اين اولين توضيح رسمی رئيس جمهور درباره طرح تحول اقتصادی بود و ما ضمن بررسی طرح تحول در مجلس، نيمه پر و خالی ليوان را توأمان خواهيم ديد».

باهنر سال آينده را به لحاظ اقتصادی سالی سخت دانست و افزود: «در سال آينده فاصله درآمدی منابع ملی و هزينه‌ها بسيار زياد خواهد بود که بخشی از آن توسط طرح تحول اقتصادی جبران می‌شود اما بخشی از هزينه‌ها را بايد کنترل کرد و کاهش داد و البته تورم بيش از امسال خواهد بود».

وی افزود: «در محاسبات و چينش پازلهای مختلف در طرح تحول اقتصادی هنوز هماهنگی کامل به وجود نيامده است».





















Copyright: gooya.com 2016