چهارشنبه 18 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تصرف غيرقانونی دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شيراز توسط مسوولين دانشگاه، اميرکبير

خبرنامه اميرکبير: دفتر انجمن اسلامی دانشجويان دانشکده ی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شيراز، يکشنبه شب به صورتی غيرقانونی توسط مسوولين دانشگاه تصرف شد. روز دوشنبه نيز يکی از اعضای انجمن که در حال پخش اطلاعيه انجمن اسلامی در مورد انتخابات فرمايشی بود، توسط حراست به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و کشان کشان از دانشکده بيرون انداخته شد.

عليرغم از رسميت افتادن انتخابات فرمايشی و غيرقانونی برای ساختن انجمن اسلامی جعلی در دانشکده پزشکی شيراز، که روز يکشنبه توسط نيروهای حراست و هيات نظارت دانشگاه برگزار گرديد، روز دوشنبه دانشجويان با مراجعه به دانشکده پزشکی، درکمال ناباوری ديدند که اسامی ۵ نفر به عنوان اعضای انجمن اسلامی معرفی شده است!! شايان ذکر است در انتخابات غيرقانونی روز يکشنبه ۵ نفر از ۱۱ کانديدا از کانديداتوری انصراف داده و بدين ترتيب همين انتخابات غير قانونی هم از رسميت افتاده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دانشجويان هم چنين متوجه شدند که قفل انجمن اسلامی و برد اين تشکل شبانه عوض شده و تمامی وسايل و اسناد و مدارک به جز کتابها از دفتر انجمن دزديده شده است.

به گزارش خبرنامه اميرکبير، يکی از اعضای انجمن اسلامی نيز که روز دوشنبه در حال پخش اطلاعيه انجمن در مورد انتخابات فرمايشی بود، به شدت توسط حراست ضرب و شتم شده و کشان کشان و با وضع فجيعی از دانشکده بيرون انداخته شد.

شايان ذکر است روز يکشنبه روابط عمومی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجويان دانشگاه علوم پزشکی شيراز، از درايت و هوشياری دانشجويان به خاطر عدم شرکت در انتخابات فرمايشی و غيرقانونی با صدور اطلاعيه ای تشکر کرد و نکاتی را در مورد انتخابات فرمايشی و غيرقانونی به استحضار دانشجويان رساند.

متن اين اطلاعيه به شرح زير است:

“دانشجويان فهيم و آگاه

روندی غيرقانونی که در دانشگاه شکل گرفته و تصميم دارد به غير قانونی ترين شکل ممکن، تنها تشکل منتقد را از عرصه دانشگاه حذف کند، امروز تصميم داشت انتخاباتی فرمايشی در راستای ايجاد انجمن دست ساخته، در دانشکده پزشکی برگزار نمايد. اما هوشياری و درايت دانشجويان اين دانشکده باعث شد تا با پی بردن به واقعيات، غير قانونی بودن انتخابات مذکور و اهداف مديريت دانشگاه، در اين انتخابات شرکت ننمايند و نيز با انصراف هوشيارانه ۵ تن از ۱۱ کانديدا، انتخابات از رسميت افتاده و مديريت دانشگاه در رسيدن به هدف خود ناکام بماند. ضمن تشکر از تمامی دانشجويان آگاه دانشکده پزشکی به خاطر درايت در پيش گرفته شده توسط ايشان، توجه دانشجويان گرامی را به نکاتی پيرامون اتفاقات امروز جلب می نمايد:

۱- متاسفانه عليرغم ادله قانونی متعدد توسط انجمن اسلامی دانشجويان مبنی بر غير قانونی بودن انتخابات امروز و قانونی بودن انجمن فعلی دانشکده پزشکی و عدم صلاحيت قانونی هيات نظارت برای برگزاری انتخابات، اين هيات امروز مجری انتخابات انجمن( البته همراه با اعمال قدرت و همکاری حراست دانشگاه) بود که کاملا بر خلاف آيين نامه تشکل های اسلامی می باشد که اعلام می دارد: ” هيات نظارت وظيفه نظارت بر حسن اجرای انتخابات را دارد” و لذا برگزاری انتخابات در صلاحيت اين هيات نبوده است.

۲- امروز درب دانشکده پزشکی طی اقدامی عجيب بر روی دانشجويان بسته شد و پس از تلاش دانشجويان برای ورود، برخی از دانشجويان توسط حراست مورد ضرب و شتم قرار گرفتند. البته ضرب و شتم دانشجويان به اين مورد ختم نشد و چند بار ديگر نيز شاهد برخورد فيزيکی مسوولين حراست و ضرب و شتم دانشجويان بوديم؛ چنانچه يکی از آقايان حراست در مقابل چشم همگان با سيلی به گوش يکی از دختران عضو انجمن زد. همچنين امروز چند تن از دانشجويان مورد تهديد حراست قرار گرفته اند و بعلاوه موقع صحبت، يکی از نيروهای حراست با مشت گوشی يکی از دانشجويان را پرتاب کرد. مدارکی از جمله فيلم در مورد رفتارهای حراست موجود است. لازم به ذکر است پيگيری اين برخوردهای غير قانونی از طريق مراجع قانونی انجام خواهد شد.

۳- عليرغم انصراف ۵ کانديدا از ۱۱ کانديدا، انتخابات در نهايت تعجب توسط هيات نظارت برگزار شد!!!! حال آنکه در هر تعرفه ای نام ۷ نفر نوشته می شد و حتی اگر انتخابات برای انتخاب ۵ نفر هم بود، حداقل ۸ کانديدا برای رسميت يافتن (۵ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل) لازم بود و نه ۶ نفر. به عبارتی ديگر تعداد کانديداها از تعداد کسانی که قرار بوده به عنوان عضو اصلی انتخاب شوند، هم کمتر بوده است!!!! بنابر اين حتی اين انتخابات غير قانونی هم از رسميت افتاده است.

۴- مکان انتخابات در اطلاعيه هيات نظارت، دانشکده پزشکی ذکر شده بود، اما پس از ساعاتی از آغاز انتخابات صندوق بدون هيچ گونه پلمپی، توسط حراست از دانشکده به نحو عجيبی (برداشتن صندوق و دويدن) بيرون برده شد!!! شايان ذکر است تا اين لحظه حداکثر ۲۰ نفر در انتخابات شرکت کرده بودند. پس از آن، صندوق به بيمارستان نمازی منتقل شده و در آنجا نيز تعداد بسيار اندکی در انتخابات شرکت کردند و همان گونه که پيشتر ذکر شد، اين امر نشان از درايت و آگاهی دانشجويان فهيم می باشد. شايان ذکر است طی اين مدت صندوق پلمپ نشده حدود ۱ ساعت مفقود بوده است.

۵- مجموعه انجمن اسلامی دانشجويان طی سه سال گذشته همواره بر برگزاری انتخابات آزاد تاکيد داشته، اما هيات نظارت بر انتخابات درون تشکلی اصرار می ورزيد تا جايی که ۹ ماه بودجه های انجمن به خاطر عدم پذيرش انتخابات درون تشکلی از سوی انجمن، توسط دانشگاه مسدود شد. برای ما عجيب بود که چگونه هيات نظارت امروز دم از انتخابات آزاد می زند، اما متوجه شديم اين کار نمايشی بيش نبوده است.

هر چند با وجود نامه نگاری ها و ادله قانونی انجمن اسلامی و عدم پاسخگويی هيات نظارت به هيچ کدام از اين نامه ها، اين هيات تصميم داشت انتخابات فرمايشی را به صورتی کاملا غير قانونی برگزار نمايد. اما آگاهی و ذکاوت دانشجويان گرامی، مهر باطلی بر اين خواسته و اقدام غير قانونی شد.”

شايان ذکر است روز دوشنبه دبيرخانه هيات نظارت دانشگاه علوم پزشکی شيراز پس از اتفاقات روز يکشنبه، طی اطلاعيه ای اعلام کرد که دفتر تحکيم وحدت (طيف علامه) غير قانونی می باشد. اين اطلاعيه همچنين اتهاماتی بی اساس را متوجه انجمن اسلامی نموده و اعضای انجمن را به “برقراری ارتباطات خيانت باری نسبت به ايران عزيز اسلامی در رسانه های خارجی” متهم کرده است.

هيات نظارت در اطلاعيه ای ديگر به تحريف کامل واقعيات روز يکشنبه پرداخته و دانشجويان معترض به انتخابات فرمايشی و غيرقانونی را به بی اخلاقی، فحاشی، تعرض به صندوق اخذ رای، جلوگيری از مسير حرکت رای دهندگان و تحت فشار قرار دادن کانديداها جهت انصراف از کانديداتوری متهم کرده است!!

اين مطالب کذب در حالی مطرح شده است که روز يکشنبه چندين نفر از دانشجويان توسط نيروهای حراست مضروب شده بودند و حتی يکی از نيروهای حراست در حضور ده ها تن از دانشجويان با دست، سيلی ای به صورت يکی از دانشجويان دختر زد و به او فحاشی نمود. شايان ذکر است که دانشجويان تنها به بيان اعتراضات خود نسبت به غير قانونی بودن انتخابات فرمايشی پرداخته بودند و هيچ گونه تعرضی نسبت به صندوق رای يا ممانعتی از رای دادن رای دهندگان انجام نداده بودند. همچنين ۵ تن از کانديداها پس از مطلع شدن از واقعيت مسائل و پی بردن به ماهيت واقعی انتخابات از کانديداتوری انصراف داده و بدين ترتيب، حتی انتخابات غير قانونی هم از رسميت افتاده بود.

با اين اوصاف، به نظر می رسد مديريت دانشگاه علوم پزشکی شيراز تصميم دارد به هر شکل و حتی غيرقانونی ترين شيوه ممکن تشکل منتقد خود را از عرصه دانشگاه حذف نمايد.





















Copyright: gooya.com 2016