پنجشنبه 19 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه شماره يک فعالين جنبش دانشجويی دانشگاه شيراز در باره وقايع اخير اين دانشگاه

امسال در دانشگاه شيراز و ساير دانشگاه های کشور بر خلاف سال های قبل روند ديگری در پيش گرفته شد. حاکميت با اين توهم که دانشجو و جنبش دانشجويی در يک روز و در يک شعار و در يک نماد خلاصه می شود سعی در مصادره اين روز و نماد جنبش دانشجويی نمود غافل از اينکه هر روزی که دانشجو اعتراض کند، روز دانشجوست و نمی توان آن را به يغما برد. در ۱۶ آذر ماه امسال تشکل های حکومتی در دانشگاه شيراز در برنامه ای هماهنگ اقدام به برگزاری روز دانشجو نمودند و خود را ميراث دار سه آذر اهورايی و جريان دانشجويی معرفی نمودند، مراسمی که علی رغم حمايت برون دانشگاهی و نظامی، بسيار خوار و حقير تر از مراسم خود جوش فعالين جنبش دانشجويی شيراز بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اعتراض به مصادره روز دانشجو و ايجاد جو سرکوب و خفقان در جامعه و به خصوص دانشگاه، در روز ۱۸ آذر ماه تريبون آزادِ « آزادی دانشگاه ، آزادی جامعه » در دانشگاه شيراز برگزار شد. پس از برگزاری اين مراسم نيروهای به اصطلاح ارزشی دانشگاه با هدايت و حمايت علنی از نهاد های بيرون، با شايعه پردازی و دروغ پراکنی به بهانه توهين به شهدا و مقدسات، اقدام به برگزاری اعتکاف سياسی نمودند، در اين اعتکاف آقای انجوی ن‍‍ژاد، يکی از روحانيون افراطی شيراز ضمن انتقاد از مردم به خاطر عدم سرکوب دانشجويان برگزار کننده تريبون آزاد اين دانشجويان را محارب (!) خواند و خواهان برخورد مسئولان با آنان شد.همچنين چندين نفر از سران استانی با حضور در جمع دانشجويان معتکف به آن ها قول هايی مبنی بر سرکوب دانشجويان دانشگاه شيراز دادند.
متعاقب اين وقايع ۳۷ تن از دانشجويان دانشگاه شيراز به کميته انضباطی دانشگاه احضار شدند که تا کنون ۱۸ نفر از آنان جمعا ۲۸ ترم از تحصيل محروم شده اند. اما پروژه سرکوب جنبش دانشجويی در دانشگاه شيراز در همين سطح باقی نماند و ۴ تن از دانشجويان ( لقمان قديری گل تپه، عبد الجليل رضايی، کاظم رضايی و محسن زرين کمر ) در روز پنج شنبه ۱۲ دی ماه با سربرگ قوه قضائيه به اداره اطلاعات (!) احضار شدند که پس از مراجعه در روز شنبه بازداشت شدند و هم اکنون نيز در بازداشت به سر می برند. در اعتراض به اين دستگيری ها فعالين جنبش دانشجويی اقدام به برگزاری ۲ تجمع در روز های يک شنبه و دوشنبه نمودند و متعاقب اين تجمعات از طرف وزارت اطلاعات اطلاع داده شد که قرار بازداشت دانشجويان به قرار وثيقه تبديل گشته است و اين دانشجويان در روز پنج شنبه آزاد می شوند. اما با کارشکنی اداره اطلاعات در ارسال پرونده دانشجويان به دادگاه اين دانشجويان هنوز در بازداشت هستند.
ما فعالين جنبش دانشجويی دانشگاه شيراز همانطور که در تجمعات، مراسم و بيانيه های خود اعلام کرده ايم تا آزادی دانشجويان در بند و لغو کليه احکام کميته انضباطی از مواضع خود کوتاه نخواهيم آمد و نخواهيم گذاشت که پرچم ياران دبستانيمان بر زمين بماند.

فعالين جنبش دانشجويی دانشگاه شيراز





















Copyright: gooya.com 2016