جمعه 20 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تلويزيون فارسی بی بی سی ۲۵ دی آغاز به کار می‌کند، بی بی سی

سرويس جهانی بی بی سی اعلام کرد که شبکه تلويزيونی فارسی زبان خود را در روز چهارشنبه ۲۵ دی ماه (۱۴ ژانويه) راه اندازی می کند.

برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی روزانه به مدت هشت ساعت از ۱۷ بعد از ظهر تا يک نيمه شب به وقت تهران (۱۳:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت گرينويچ) و از ۱۸ به وقت کابل از استوديوهای بی بی سی در لندن پخش می شود.

به گفته مديران تلويزيون بی بی سی فارسی، هرچند خبر، قلب تلويزيون فارسی بی بی سی است، اما اين شبکه برنامه هايی تازه، متنوع و تحليلی نيز پخش می کند.

نايجل چپمن، رئيس سرويس جهانی بی بی سی، تولد اين شبکه جديد را به فال نيک گرفت و گفت: "راه اندازی تلويزيون فارسی بی بی سی، رويدادی بسيار مهم برای بی بی سی و برای مخاطبان منطقه است. اين شبکه با استفاده از قدرت تلويزيون، دنيا را به بينندگان خود عرضه می کند و بدين ترتيب نيازهای مخاطبانی را برآورده می کند که به ما می گويند می خواهند به سرويس های با کيفيت خبری و اطلاع رسانی بی بی سی بيشتر دسترسی داشته باشند."



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته آقای چپمن، بی بی سی می خواهد اين شبکه تلويزيونی معيارهای تازه ای را در عرصه پخش برنامه های تلويزيونی به زبان فارسی برجا بگذارد.

قرار است تلويزيون فارسی بی بی سی بر پيشينه برجسته بی بی سی در عرصه پخش برنامه های راديويی فارسی زبان سرويس جهانی استوار شود.

بهروز آفاق، رئيس منطقه آسيای سرويس جهانی بی بی سی می گويد: "پاسخگويی به نيازها و دغدغه های مخاطبان، محور اصلی کار سرويس چند رسانه ای بی بی سی فارسی است. بی بی سی فارسی، سبکی معاصر دارد و اصول خبرنگاری اش مستقل و نافذ است."

تلويزيون فارسی بی بی سی از منابع بی مانند بی بی سی برای گردآوری اخبار در سراسر جهان، شامل بيش از دو هزار خبرنگار در بيش از ۷۰ دفتر خبری در دنيا بهره می گيرد و از گزارش شاهدان و تحليلهای کارشناسان استفاده می کند.

برای پوشش دقيق تر اخبار و تحولات سياسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، خبرنگاران تلويزيون فارسی بی بی سی در نقاط مهم دنيا همانند بيروت، دوشنبه، اسلام آباد، استانبول، بيت المقدس، کابل و واشنگتن بصورت دايم مستقر شده اند.

خبرنگاران و تهيه کنندگان تلويزيون فارسی بی بی سی، در کنار همکاران خود در راديو و وب سايت، می کوشند اخبار، اطلاعات، گزارش ها و تحليل های دقيق، بی طرف، مستقل و متوازن را از منظری جهانی به مخاطبان عرضه کنند. آنها موضوعات سياسی، اجتماعی و فرهنگی مهم برای طيف گسترده مخاطبان خود را پوشش می دهند.

برنامه هفتگی مخصوص جوانان و نيز برنامه های موسيقی، هنری و فرهنگی، علمی، فن آوری و ورزشی و معرفی بهترين مستند سازان ايران، افغانستان و تاجيکستان از جمله برنامه های تلويزيون فارسی بی بی سی است.

تلويزيون فارسی بی بی سی همچنين برنامه های بحث و مناظره چند رسانه ای پخش می کند تا دامنه گسترده ای از نظرات مخاطبان را در مشارکت با سرويس های معتبر و قابل اعتماد راديويی و اينترنتی بی بی سی فارسی بازتاب دهد.

بهروز آفاق می گويد: "شمار مخاطبان بی بی سی بی همتا است. بی بی سی ۶۸ سال است که به زبان فارسی برای ايران، پاکستان، تاجيکستان، افغانستان و کشورهای حاشيه خليج فارس برنامه پخش می کند. بی بی سی مخاطبان فراوانی در منطقه دارد و معتبر است."

تحقيقات مستقل نشان می دهد مخاطبان کنونی بی بی سی فارسی معتقدند اين سرويس ارائه دهنده قابل اعتمادترين، بی طرف ترين و عينی ترين اخبار بين المللی راديويی در دنيای فارسی زبانان است و به خاطر کيفيت برنامه هايش شهرت دارد.

اين شبکه به صورت رايگان از طريق ماهواره (هات برد و تل استار ۱۲)، تلويزيون کابلی و نيز آنلاين از طريق سايت bbcpersian.com قابل دريافت است.

شيوه دريافت تلويزيون فارسی بی بی سی

تلويزيون فارسی بی بی سی که هفته آينده راه اندازی خواهد شد، از طريق دو ماهواره قابل دريافت است:

تله استار ۱۲، با زاويه آنتن ۱۵ درجه غربی و يا هات برد با زاويه ۱۳ درجه شرقی.

تلويزيون فارسی بی بی سی در بيشتر قسمت های قاره اروپا، شرق مديترانه و شمال ايران با آنتن بشقابی به قطر کمتر از يک متر قابل دريافت است. در جنوب ايران بايد آنتن بشقابی بزرگتری داشته باشيد و ماهواره تله استار احتمالا تصوير بهتری ارائه می دهد.

در صورتی که آنتن و رسيور را نصب کرده باشيد، بايد به منوی مربوط به قسمت اضافه کردن کانال برويد. در بيشتر موارد تلويزيون فارسی بی بی سی به طور خودکار پيدا می شود که در فهرست کانال های به عنوان BBC Persian نمايش داده می شود. بايد کمی شکيبا باشيد چون ا ين کار چند دقيقه ای طول می کشد.

اگر رسيور شما به طور خودکار کانال بی بی سی را پيدا نکرد می توانيد خودتان مشخصات زير را وارد کنيد:


Telstar 12, 15 degrees West,
Transponder 10, 12.608 GHz (Horizontal polarisation)
Symbol rate: 19.28 Mbaud
Forward Error Correction (FEC): 2/3


Hot Bird 6, 13 degrees East,
Transponder 130, 11.666 GHz (Vertical polarisation)
Symbol rate: 27.5 Mbaud
Forward Error Correction (FEC): 3/4





















Copyright: gooya.com 2016