جمعه 20 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجمع امروز دانشجويان دانشگاه شيراز در اعتراض به دستگيری ۴ تن از دانشجويان (همراه با عکس)

تجمع اعتراضی دانشجويان دانشگاه شيراز در اعتراض به دستگيری ۴ تن از دانشجويان اين دانشگاه به نام های محسن زرين کمر، عبدالجليل رضايی، لقمان قديری گل تپه و کاظم رضايی روز جمعه ۲۰/۱۰/۸۷ برگزار شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين تجمع که با وجود قرار داشتن در فصل امتحانات و تهديد های مکرر حراست دانشگاه مبنی بر عدم برگزاری هر گونه تجمع، با استقبال دانشجويان مواجه شد فعالين جنبش دانشجويی دانشگاه شيراز خواستار آزادی دانشجويان در بند تا حداکثر پايان وقت اداری روز شنبه ۲۱/۱۰/۸۷ شدند.

دانشجويان در ادامه اضافه کردند که در صورت عدم آزادی دانشجويان مذکور و لغو کليه پيگردهای نهادهای برون و درون دانشگاهی همچون احضار ۱۰ تن ديگر از فعالين دانشجويی از طرف اداره اطلاعات با سربرگ قوه قضاييه و همچنين مجموع ۲۸ ترم محروميت از تحصيل برای ۱۸ نفر از فعالين دانشجويی دانشگاه شيراز از روز شنبه ۲۱/۱۰/۸۷ تا براورده شدن خواسته هايشان دست به اعتصاب غذای نامحدود خواهند زد و از برگزاری امتحانات ممانعت به عمل خواهند آورد. دانشجويان همچنين اعلام کردند تحت هيچ شرايطی دست از حمايت از دوستانشان بر نخواهند داشت.
اين در حالی است که کليه تلاش های قانونی فعالين دانشجويی دانشگاه شيراز برای آزادی دانشجويان در بند با بن بست مواجه شده است. با وجود تهيه وثيقه مورد نظر برای آزادی دانشجويان در روز دوشنبه ۱۶/۱۰/۸۷ نه تنها دادگاه انقلاب شيراز از پذيرفتن آن سرباز زد بلکه با تهديد و ارعاب دانشجويان و وثيقه گذار، دانشجويان را از پيگيری کار دوستانشان به شدت بر حذر داشت.

در روز پنج شنبه ۱۹/۱۰/۸۷ هم به علت نبودن دادستان و معاون دادستان دادگاه انقلاب شيراز به کار دانشجويان رسيدگی نشد تا ۴ تن از دانشجويان دانشگاه شيراز همچنان به علت انتقادهای خود از مسئولين کشور دربند بمانند. فعالين دانشجويی دانشگاه شيراز نيز در اعتراض به عدم رعايت مراتب قانونی توسط مسئولين ذی ربط و زير پا گذاشته شدن حقوق اوليه و انسانی خود همچون آزادی بيان و حق تحصيل، با برگزاری تجمعات اعتراضی علی رغم تمامی فشارهای موجود همچنان حقوق خود را مطالبه کردند.





















Copyright: gooya.com 2016