جمعه 20 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ديلی تلگراف از آغاز به کار شبکه تلويزيونی BBC فارسی، آفتاب

در حالی که بی‌بی‌سی شبکه شناخته‌شده‌ای است، بسياری از ايرانيان ظنی عميق نسبت به توطئه‌های انگليسی دارند که از مداخله‌های مکرر در مسائل اين کشور در بيش از يک قرن گذشته نشأت گرفته است.


آفتاب: روزنامه انگليسی زبان ديلی تلگراف، در گزارشی به آغاز به کار شبکه تلويزيونی فارسی زبان بی‌بی‌سی پرداخت و نوشت: «BBC فارسی، در حالی هفته آينده آغاز به کار خواهد کرد که مقامات ايرانی گفته‌اند اين شبکه قرار است از سوی مقامات اطلاعاتی انگليس برای «جاسوسی و جنگ روانی» استفاده شود».



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس بين‌الملل آفتاب، بر اساس گزارش روزنامه تلگراف، BBC فارسی بودجه‌ای ۱۵ ميليون پوندی دارد و ۱۴۰ نفر هم در آن کار خواهند کرد و قرار است اخبار و تحليل‌ها را به زبان فارسی برای بينندگان ايرانی دارای تجهيزات دريافت امواج ماهواره‌ای بفرستد.

اين روزنامه به واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آغاز به کار اين شبکه اشاره کرده و نوشته است: «دولت محمود احمدی‌نژاد شبکه جديد را «مشکوک و غيرقانونی» خوانده و گفته که «اين شبکه قرار است عليه منافع جمهوری اسلامی کار کند»».

تلگراف با يادآوری اين‌که «بی‌بی‌سی مدت‌هاست که يک شبکه راديويی و يک وب‌سايت فارسی‌زبان دارد»، پيش‌بينی کرده است که «شبکه ماهواره‌ای مخاطبان بسيار گسترده‌تری پيدا خواهد کرد».

اين روزنامه در ادامه به اين نکته نيز اذعان کرده است که «در حالی که بی‌بی‌سی شبکه شناخته‌شده‌ای است، بسياری از ايرانيان ظنی عميق نسبت به توطئه‌های

” ايران در حالی کار بی‌بی‌سی در درون مرزهايش را محدود کرده که شبکه Press TV که يک شبکه تلويزيونی انگليسی زبان وابسته به دولت ايران است، بسياری ازفعاليت‌هايش را در لندن انجام می‌دهد.... “



انگليسی دارند که از مداخله‌های مکرر در مسائل اين کشور در بيش از يک قرن گذشته نشأت گرفته است».

بر اساس گزارش ديلی تلگراف، «شبکه جديد بی‌بی‌سی نتوانسته دفتر خود را در داخل ايران بگشايد و خبرنگاران در عوض در کشورهای همسايه مستقر خواهند شد».

اين روزنامه انگليسی در ادامه به نقل از «بهروز آفاق» مسئول بخش آسيايی BBC می‌نويسد: «BBC فارسی ديدی يک‌طرفه و جانبدارانه نخواهد داشت و همان راهبردهای سرويس جهانی BBC‌ در آن اعمال خواهد شد». برنامه‌ها شامل اخبار، آشپزی، سينما و جنبه‌های مختلف فرهنگ ايرانی می‌شود و به گفته آفاق، «بهترين‌های ايران را در ويترين به نمايش خواهد گذاشت».

ديلی تلگراف در ادامه به مقايسه عملکرد شبکه Press TV ايران و BBC فارسی پرداخته و نوشته است: «ايران در حالی کار بی‌بی‌سی در درون مرزهايش را محدود کرده که شبکه Press TV که يک شبکه تلويزيونی انگليسی زبان وابسته به دولت ايران است، بسياری ازفعاليت‌هايش را در لندن انجام می‌دهد. در آن جا به اين شبکه اجازه داده شده که استوديوهايش را مستقر سازد و کارکنان پرشماری را به خدمت بگيرد».

اين روزنامه در بخش ديگری از گزارش خود به نقل از يک سخنگوی بی‌بی‌سی مدعی شده است: «سرويس جهانی بی‌بی‌سی يک موسسه سخن‌پراکنی است. کارکنان ما برنامه‌ها و سرويس‌ها را برای بينندگان مهيا می‌سازند و درباره اتفاقات جهانی بی‌طرفانه و مستقل گزارش می‌دهند. آن‌ها هيچ هدف ديگری ندارند».

بر اساس گزارش ديلی تلگراف، «BBC فارسی، فارسی‌زبانان افغانستان و تاجيکستان را هم هدف قرار داده است. بی‌بی‌سی فارسی به دنبال شبکه بی‌بی‌سی عربی افتتاح می‌شود که سال گذشته فعاليتش را آغاز کرد».





















Copyright: gooya.com 2016