یکشنبه 22 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمدرضا باهنر: دولت منتظر تصويب لايحه هدفمند کردن برای ارايه لايحه بودجه نباشد، ايلنا

- اصولگرايان با حضور يا عدم حضور احمدی‌‏نژاد به اجماع صددرصدی نمی‌‏رسند

تهران- خبرگزاری کار ايران
دبير کل حزب جامعه اسلامی مهندسين گفت: چه احمدی‌‏نژاد کانديدا بشود و چه نشود، اجماع صد درصدی حاصل نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، محمدرضا باهنر نائب رئيس مجلس در جمع خبرنگاران پارلمانی در حاشيه بازديد از نمايشگاه مرکز بيماری‌‏های خاص در پاسخ به سوالی که به بررسی لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها در مجلس اشاره داشت، گفت: لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها در حال حاضر در کميسيون ويژه مجلس در حال بررسی است و تلاش می‌‏کنيم تا زمان رسيدگی به لايحه بودجه، در فضای کلی مجلس به بررسی اين لايحه بپردازيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: البته ممکن است بررسی لايحه هدفمندکردن يارانه‌‏ها تا قبل از ارايه لايحه بودجه نهايی نشود به همين دليل ازدولت خواسته‌‏ايم که منتظر تصويب لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها برای ارايه لايحه بودجه نباشد.
باهنر با بيان اين‌‏که ارايه لايحه بودجه خيلی دير شده است، ادامه داد: از دولت خواسته‌‏ايم تا قبل از پايان دی ماه اين لايحه را تقديم مجلس کند.
وی در پاسخ به اين‌‏که آيا با ارايه لايحه بودجه، بررسی لايحه هدفمند کردن يارانه‌‏ها متوقف خواهد شد يا نه؟، اظهار داشت: با آمدن لايحه بودجه بررسی لايحه هدفمندکردن يارانه‌‏ها از دستور کار ما خارج نخواهد شد و نمايندگان اين دو لايحه را به شکل هم عرض و موازی بررسی خواهند کرد.
باهنر در پاسخ به خبرنگار ايلنا، که به واکنش‌‏های سخنان اخير وی در خصوص اجماع حداکثری ميان اصولگرايان به جای صد در صدی اشاره داشت و يادآور می‌‏‏شد که برخی، سخنان وی را به عبور از احمدی‌‏نژاد تعبير کرده‌‏اند، گفت: شخص آقای احمدی‌‏نژاد بين اصولگرايان هم موافق جدی و جزمی دارد و هم مخالف جدی و جزمی. منظور من اين نبود که اگر ايشان کانديدا شوند، اجماع ميان اصولگرايان حاصل نمی‌‏شود بلکه منظور اين بود که چه آقای احمدی‌‏نژاد کانديدا بشود و چه نشود، اجماع صد در صدی حاصل نخواهد شد. چون برخی از گروه‌‏های اصولگرا معتقدند که آقای احمدی‌‏نژاد حتما بايد کانديدای مورد اجماع اصولگرايان باشد و برخی گروه‌‏ها هم می‌‏گويند که اصلا از کانديداتوری ايشان حمايت نخواهند کرد.
نائب رئيس مجلس ادامه داد: لايه ميانی‌‏ای ميان اين دو گروه وجود دارد که ۸۵ درصد از اصولگرايان را تشکيل می‌‏دهد. تلاش ما اين است که اين لايه ميانی را به وحدت برسانيم تا براساس قابليت‌‏ها و مقبوليت‌‏های کانديداها به حمايت از يک نفر بپردازند.
باهنر با اعتقاد بر اين که انتخابات رياست‌‏جمهوری دهم بيش از آن‌‏چه که شخص‌‏محور باشد بايد برنامه‌‏محور باشد؛ در پاسخ به اين‌‏که آيا کانديدای بهتری از آقای احمدی‌‏نژاد سراغ داريد؟ افزود: حتی خود آقای احمدی‌‏نژاد هم چنين ادعايی ندارند که بهتر از همه هستند. اساسا اگر کسی بگويد که بهتر از او وجود ندارد، نکته خوبی نيست اما اگر کسی بهتر از آقای احمدی‌‏نژاد باشد و امکان رای‌‏آوری هم داشته باشد، قابل بحث و بررسی است.
باهنر با تاکيد بر اين‌‏که اين سخنانش به معنی عبور از احمدی‌‏نژاد نيست در پاسخ به سوال ديگری که نظر وی را راجع به طرح پيشنهادی علی مطهری می‌‏پرسيد، اظهار داشت: اگر رئيس‌‏جمهور آينده علاوه بر معاون اول خود، تيم اصلی چهار، پنج نفره‌‏اش را نيز قبل از انتخابات معرفی کند، خوب است چون مردم با آگاهی بيشتری به کانديداها رای خواهند داد.
دبير کل حزب جامعه اسلامی مهندسين در پاسخ به سوال ديگری که به رقابت بين احزاب در آستانه انتخابات اشاره داشت و می‌‏پرسيد که آيا اين رقابت جنبه ستيزه‌‏ به خود نگرفته است؟ اظهار داشت: به نظر من آن‌‏چه که در حال حاضر وجود دارد رقابت بين احزاب است. البته چون متاسفانه هنوز حزب کارآمد و شناسنامه‌‏داری در کشور نداريم، گروه‌‏های سياسی تحت عنوان جبهه و يا سازمان که شناسنامه‌‏دار نيستند، با هم گفت‌‏و‌‏گو می‌‏کنند و در اين فضا ممکن است کسی که خود را اصولگرا می‌‏خواند به يک اصلاح‌‏طلب توهين کند که من نمی‌‏توانم در مورد آن چيزی بگويم اما به نظر می‌‏رسد که عقلای اصلاح‌‏طلب و اصولگرا رقيب هم هستند نه دشمن هم.





















Copyright: gooya.com 2016