سه شنبه 24 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه کانون مدافعان حقوق کارگر در باره تهاجم اسرائيل به غزه

چندی است که جنگ اسرائيل و غزه، سرفصل تمام خبرگزاری‌های جهان شده است و هر روز هجوم سنگين اسرائيل به غزه، ابعاد گسترده‌تری از اين فاجعه را به نمايش ميگذارد.
بهانه‌ی اين حمله پرتاب موشک‌ از غزه به اسرائيل است. اين در حالی است که در مقابل هر موشک فلسطينی ده‌ها موشک اسرائيلی ـ با قدرت تخريبی بسيار بالاتر و همراه با اورانيوم و فسفر- بر سر کودکان، زنان و مردان فلسطينيريخته می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نخست وزير اسرائيل (المرت) به دليل فساد مالی تحت فشار است و از سوی ديگر انتخابات اسرائيل را پيش رو دارد وبه جنگ به مثابه‌ی ابزاری برای صدور بحران می‌نگرد. در چنين فضايی، تهاجم آغاز می‌شود. تهاجم سنگينی که منجر به کشته شدن صدها زن و کودک و زخمی شدن هزاران فلسطينی می‌شود که تنها خواست آن‌ها زندگی در دنيايی است، بهتر از آن‌چه تا کنون ديده‌اند.
محرکين جنگ و تقويت کنندگان بحران در منطقه در راستای مشروعيت بخشيدن به ديدگاهی هستند که جنگ را تنها راه حل هر مشکلی می‌داند. اين جنگ تقويت کننده بنيادگرايی در اشکال مختلف آن است. نبايد اين نکته را از خاطر دور داشت که رژيم اسرائيل يکی از نمونه‌های اصيل بنيادگرايی است. رژيمی که بر پايه نژادپرستی و توسعه طلبی ارضی استوار است وهيچ ابايی از انجام تروريسم دولتی ندارد. رژيمی که رشد و تکامل آن چيزی جز بحران آفرينی در منطقه نمی‌تواند باشد. و اما حاصل اين جنگ برای غزه جز ويرانی، فقر و بيکاری و نابودی ساختارهای اقتصادی نيست. جنگی که همانند ديگر جنگ‌ها هزينه‌ی آن را کارگران و زحمت‌کشان، زنان و کودکان غزه می‌پردازند. از سوی ديگر با سرکوب وقتل عام جنبش‌های دموکراتيک مردم فلسطين، تنگ‌نظری‌های حماس مانع ايجاد اتحاد ملی فلسطين می‌شود و سر باز زدن حماس از مشارکت دادن طيف‌های مختلف فکری و تماميت خواهی آن، شرايط مناسبی را برای حمله به غزه فراهم کرده است.
ما، ضمن محکوم نمودن کشتارملت فلسطين خواستار متوقف شدن جنگ و حمايت آزادی‌خواهان و فعالان اجتماعی - سياسی جهان از مردم فلسطين هستيم.

کانون مدافعان حقوق کارگر





















Copyright: gooya.com 2016