چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی‌‏رضا محجوب: هدفمند کردن يارانه‌‏ها برای هر خانوار صد هزار تومان هزينه به دنبال دارد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
نماينده کارگران در مجلس گفت: در صورت اجرايی شدن لايحه هدفمند سازی يارانه‌‏ها، بايد در يک سال حداقل دوبار افزايش صورت بگيرد.

به گزارش خبرنگار ايلنا، در ادامه جلسه علنی امروز علی‌‏رضا محجوب، نماينده تهران در نطق پيش از دستور خود، با اشاره به تجمع روزگذشته جمعی از بازنشستگان تامين اجتماعی مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی گفت: روزگذشته گروهی از بازنشستگان تامين اجتماعی مقابل خانه ملت تجمع کردند تا گفته باشند معادل ۵/۴۳ سابقه کارشان چشم اميد به نمايندگان مردم و مجلس بسته‌‏اند تا در صندوق‌‏های ذخيره هم‌‏چون بازنشستگان کشوری و لشکری حاصل ۵/۴۳ سال کار اين عزيزان ناديده گرفته نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده صنف کارگران در مجلس در ارائه نطق خود به جلسه کارگری که دوشنبه پيش درمحل مجلس قديم برگزار شد، ادامه داد: در جلسه کارگری که با حضور جمعی از نمايندگان و چهارصد نماينده کارگران سراسر کشور و برخی از مسوولان تشکيل شد موضوعات و موارد مهمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: تسريع در بيمه‌‏های کارگری، تغيير اساسنامه سازمان تامين اجتماعی و حذف موارد مغاير با مواد قانون سازمان تامين اجتماعی، افزايش دستمزدها، کاهش ساعات کار به ويژه درمورد کارگران کارگاه‌‏های نانوايی، توجه به حقوق صنفی کارگران در کارگاه‌‏ها مواردی بود که در مجلس کارگری مطرح شد و مورد گلايه قرار گرفت.
نماينده تهران با بيان اين‌‏که لايحه هدفمندسازی يارانه‌‏ها ديگر موضوع مورد بررسی در مجلس کارگری بود تصريح کرد: به عقيده اين‌‏جانب کاهش سطح اشتغال، افزايش تورم، افزايش بی‌‏انضباطی مالی، افزايش کسری بودجه دولت از جمله پيامدهای اجرايی شدن اين لايحه خواهد بود.
محجوب با تاکيد بر اين‌‏که اين لايحه برای هر خانوار ايرانی حدود صد هزار تومان هزينه به دنبال دارد، گفت: برای جبران اين هزينه که بيشتر دامن‌‏گير کارگران و حقوق‌‏بگيران است،افزايش حداقل حقوق سنواتی بايد مورد توجه قرار گيرد.
وی ادامه داد: در عرف بين‌‏المللی وقتی قيمت‌‏ها شناور شدند، افزايش دستمزد اتفاق می‌‏افتد لذا در صورت اجرايی شدن لايحه هدفمندکردن يارانه‌‏ها بايد حداقل ۲ بار در سال دستمزدها اجرايی شوند.





















Copyright: gooya.com 2016