چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بان کی‌‏مون وارد قاهره شد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران
«بان کی‌‏مون»، دبير کل سازمان ملل متحد روز چهارشنبه‌‏ـ امروزـ‌‏ با هدف بررسی شرايط غزه و پايان دادن به درگيری‌‏ها در اين منطقه وارد قاهره شد.

به گزارش "ايلنا" به نقل از خبرگزاری فرانسه، بان کی‌‏مون در اين سفر قصد دارد تا با «حسنی مبارک»، رئيس‌‏جمهوری مصر ديدار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


سفر بان به مصر در حالی صورت می‌‏گيرد که پس از گذشت ۱۹ روز از آغاز حملات رژيم‌‏صهيونيستی به نوارغزه نگرانی‌‏ها از تشديد درگيری‌‏ها در منطقه به‌‏شدت افزايش يافته است.
گفته‌‏شده که بر اثر ادامه حملات گسترده هوايی رژيم‌‏صهيونيستی در روز چهارشنبه احتمالا تعداد شهدای غزه به مرز يک‌‏هزار تن رسيده است.
در اين گزارش آمده است که شورای امنيت سازمان ملل متحد روز سه‌‏شنبه با حمايت قاطع از سفر بان به منطقه بر لزوم توجه طرفين درگير در غزه به قطعنامه شماره ۱۸۶۰ شورای امنيت مبنی بر برقراری آتش‌‏بس فوری و پايدار در غزه تاکيد کرد.
«ميشله مونتاس»، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت: «هدف بان از سفر به منطقه ايستادن در کنار ديگر رهبران جهان در راستای تلاش‌‏های ديپلماتيک جهت پايان‌‏دادن به درگيری‌‏ها در منطقه است.»
وی تصريح کرد که دبير کل سازمان ملل بر لزوم توجه به قطعنامه آتش‌‏بس فوری در منطقه برای ارسال کمک‌‏های بشردوستانه به مردم بی‌‏دفاع غزه تاکيد خواهد کرد.
گفته‌‏شده که بان پس از سفر به قاهره قرار است که به اردن، مناطق اشغالی، رام‌‏الله در کرانه‌‏باختری، ترکيه، سوريه، لبنان و کويت سفر کرده و با رهبران عرب درباره نشست دوشنبه آينده اتحاديه عرب گفت‌‏وگو می‌‏کند.





















Copyright: gooya.com 2016