چهارشنبه 25 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ستم ديدگانی که خود ستم می کنند! ناصر مستشار

جنايات آلمان هيتلری عليه قوم يهود تحت عنوان هلوکاست به همان اندازه واقعيت دارد که اينک خود دولت اسرائيل مانند همان جنايات را عليه مردم بی دفاع غزه بکارگرفته است که اينجانب در مقاله قبلی خود با مدرک ادعا نمودم که اسرائيل برای سرکوب مردم غزه از سلاح فسفری استفاده کرده است که در زير خود اسرائيلی ها آنرا تائيد می نمايند؟!
(استناد آن ها به گزارش نادرست سازمان ديده بان حقوق بشر Human Rights Watch است که نوشته بود: اسرائيل به جنگ افزارهای آتش زا روی آورده که باعث ايجاد سوختگی روی پوست می شود و ممکن است زخم های بسيار دهشتناکی ايجاد کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صليب سرخ جهانی در واکنش به اين خبر تائيد کرد که البته اسرائيل در جريان عمليات نظامی "سرب گداخته" در غزه چند خمپاره فسفر سفيد نيز شليک کرده است که پيتر هربی رئيس يکی از بخش های صليب سرخ در ژنو به خبرگزاری آسوشيتدپرس گفت: مسلم است که اسرائيل در برخی موارد مهمات فسفری به کار برده است. )
من بعنوان يک پدر از صحنه های انفجار بمب فسفری در غزه توسط اسرائيل که خود آنها هلوکاست را تجربه وپشت سر گذاشته اند اعلام انزجار می نمايم و هرچه زودتر بايد جلوی اين بربريت را گرفت!لذادر محکوميتی سه جانبه بايد ،جمهوری اسلامی و اسرائيل و حماس محکوم گردند.

عکسهائی از جنگ اسرائيل عليه حماس که بسيار تکان دهنده هستند وببينيد چگونه سياستمداران ورهبران بی مسئوليت ـ جان انسانهای بی گناه را دستاويز اهداف پليد خود می نمايند.اگر توانائی نگاه کردن نداريد ،خود داری نمائيد!محکوميت سه جانبه جمهوری اسلامی ،اسرائيل و حماس هر چه سريعتر امروز بايد به اجراء در آيد ،وگرنه فردا بسيار دير هست چرا که بر کشته هائی ديگراز کودکان افزودتر خواهد شد!
http://sabbah.biz/mt/archives/2009/01/14/kawther-salam-warning-israel-plans-to-strike-gaza-hospitals/
برخلا ف کسانی که ادعا می کنند حماس منتخب مردم غزه است پس می توانند با سرنوشت مردم بد بخت غزه که در سايه سياست های جنگجويانه خود عليه اسرائيل اينک سالهاست که مردم غزه را به محاصره اقتصادی اسرائيل در آورده اند ، پس در اينجا می توان نتيجه گرفت که کسب آرای مردم ،همه پروسه دمکراسی نيست؟مردم در جهان به دولت و حکومتی رای نمی دهند که نابودی خود را تائيد وامضاء کرده باشند!
وقتی دولت و يا حکومتی برای دمکرات بودنش از آرای مردم برخوردار می گردد ،درادامه دمکرات بودنش بايد به مردم از هرلحاظ خدمت نمايد وامانتدار آرای مردم در رساندن آن ملت به سعادت ،ترقی ،عدالت اجتماعی ،ريشه کردن فقر ، ايجاد کار و از هرلحاظ مانع درگيری وجنگ گردد تا خون انتخاب کننده گانشان ريخته نشود و آن ملت را از خود راضی نگاه دارد وگرنه هيتلر وجمهوری اسلامی هم با وعده های دوغين و با آرای اکثريت مطلق مردم به قدرت رسيدن اما سپس به قصابان مردم خويش چه در ميادين جنگ و يا در زندانها تبديل گرديدند که اينک جريان ارتجاعی حرکت مقاومت اسلامی( اختصاری حماس) از موارد ياد شده مستثنی نيست!آيا بخاطر می آوريد که خمينی با زيرکی خاصی در انقلاب ۵۷ شعار می داد که بالاخره خون بر شمشير پيروز خواهد شد؟آری اين تاکتيک روحانيونی است که با کشته دادن خون ريخته شود تا مظلوميت و مشروعيت مانند کربلا کسب نمايند تا به قدرت چنگ بيندازند. در سه هفته گذشته در صحنه خارجی پرونده اتمی آخوندها کاملا به فراموشی سپرده شده است و کشورهای متخاصم با جمهوری اسلامی اينک تنها به مسائل جنگ اسرائيل و غزه و حماس می پردازند ودر همين راستا به لحاظ شرائط داخلی نيز تا کنون به سود رژيم تمام شده است.اگر حمله اسرائيل که در روز شنبه ۲۶ دسامبر۲۰۰۸ با موفقيت توانستند قرارگاه حماس را نابود کنند ،می توانست پاسخی مناسب به راکت پرانی حماس باشد اما ادامه جنگ که به کشتار مردم بی دفاع کشانيده شده است محکوم است.الان همه صف کشيده اند تا اسرائيل را محکوم بکنند.عکس ها از کشته شدن خردسالان زيادی حکايت می کند.اگر حماس از کودکان بعنوان سنگر استفاده می کند اما اسرائيل چرا بايد به آن سنگر انسانی شليک نمايد؟سياست که به خون آلوده شود ديگر نمی توان سکوت کرد.





















Copyright: gooya.com 2016