پنجشنبه 12 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

حمايت آخوندها از جنبش فلسطين به جای خير، برای آن ها شر آفريده است؟ ناصر مستشار

هم اکنون اهالی غزه توسط اسرائيل بمباران می شوند ،از آنجائيکه حکومت ايران از وضعيت غزه به شکل ابزاری برای مقاصد سيا سی خود استفاده می برد لهذا مردم مظلوم غزه از جانب مردم ايران حمايت نمی شوند. اساسا مردم ايران در ۳۰ ساله گذشته ،هر آنچه را که رژيم جانبداری کند مردم به آن انزجار نشان می دهند و به هر چيزی که رژيم انزجار نشان دهد مردم در ضديت با حکومت آنرا حمايت می نمايند که در اين گذرگاه بسياری از ارزشهای انسانی از نظر مردم ايران رعايت نمی گردد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همين وضعيت عدم حمايت از اهالی غزه در ميان ملل عرب بوجود آمده است و علت آن دخالت های حکومت ايران در آنجا است!همين باعث شده است که اسرائيل با خيا ل آسوده مردم غزه را سرکوب نمايد. اينک بعد از چند روز از اغاز جنگ اسرائيل و حماس برهمگان ثابت شده است که حکومت ايران از سرکوب مردم غزه توسط اسرائيل به شکل ابزاری سود می برد تا به نيات پليد خود در نابود سازی جنبش آزاديخواهی مردم ايران چه در صحنه بين المللی و داخلی دست پيدا کند. در همين راستا حکومت ايران به همه ته مانده های حقوق بشر حمله می برد تا جامعه کنونی ايران را با حداکثر اختناق مواجه نمايد.
از آنجائيکه رژيم اسلامی حاکم بر ايران منشاء بروز بيشتر شرارت های منحوسی است که در ايران و منطقه رخ می دهد، لهذا در هرکجای دنيا که رژيم مذ بور دخالت موذيانه وخرابکارانه نموده بجای خير، سبب شرشده است.
قبل از انقلاب اسلامی ، جنبش مردم فلسطين از اعتبار بسزائی برخوردار بود و جهانيان از سرکوب های بی رحمانه ارتش اسرائيل عليه مردم فلسطين انزجار داشتند اما از روزی که حکومت اسلامی در ايران بر سرکار آمد و باعث رونق ديگر جنبش های اسلامی بنياد گرايانه در منطقه و جهان گرديد ، آنهاآنچنان وحشتی در جهان آفريد ند که بيشتر نيروهای سياسی مرد می در جهان ـ ديگر از جنبش حق طلبانه شقه شقه شده مردم فلسطين که در سايه دخالت های منفی وسود جويانه حکومت گران ايران صورت گرفته بود آنها ديگر کمتر از جنبش فلسطين حمايت نموده اند. تا قبل از انقلاب ارتجاعی واسلامی مقطع سال ۵۷ در ايران ؛ رهبری جنبش فلسطين دردست مليون ونيرهای چپ فلسطينی قرارداشت که تا کنون آنها می توانستند کشور خود را تاسيس نمايند ودر همين راستا از مدتها پيش ،صلح دائمی در خاور ميانه می توانست تثبيت گردد!.اساسا نيروهای بنيانگذار جنبش فلسطين را جريانات لائيک وسکولار وسوسيال دمکرات بنيان گذاشته بودند وهيچگاه بلند پروازيهای امت جهانی اسلامی را در انديشه خود نمی پروراندن و آنها در نهايت و براحتی می توانستند با مقامات اسرئيلی پشت ميز مذاکره بنشينند تا استقلال کشور خود را بدست آورند ودر صورت کارشکنی حکومت اسرائيل ،حمايت بلامنازع جهان را پشت سر خود داشتند وهيچگاه برای کسب استقلال ـ عمليات انتحاری عليه شهروندان اسرائيلی انجام نمی دادند .بعد از پيروزی خمينی در ايران ؛ رفته رفته رهبری مردم فلسطين از کنترل رهبران ملی وسکولار خارج وبه حوزه رهبری اسلاميون انتقال يافت.در همين اثنا خمينی قدرت خويش را به سرعت به همه جنبش مردم فلسطين گسترش داد و تمام حرکت تاريخی و مردمی آنها را ابتدا به انشعابات متعدد کشاند که در نهايت تا کنون مورد سوء استفاده مقامات اسرائيل قرار گرفته است. اينک حکومت اسلامی هژمونی بيکرانی در ميان مردم فلسطين و لبنان دارد که تا کنون توانسته است با صرف هزينه های هنگفت مالی از منابع نفتی متعلق به مردم ايران بيشتر سياست های اصلی فلسطينی ها را تعين و هدايت نمايد.هم اينک جنبش سرنگونی رژيم اسلامی در ايران می رود تاپشتيبانی حرکات اسلامی از جانب حکومت ايران را در فلسطين قطع نمايد وبجای خرابکاری های رژيم اسلامی در ميان گروههای مردم فلسطينی ، حمايت های منطقی وبين المللی شناخته شده را برای کسب استقلال مردم فلسطين نهادينه نمايد که در همين راستا به دوران روزهائی که باعث شده است تا به سبب حمايت های رژيم اسلامی از جريانات دست نشانده فلسطينی، در ميان اپوزيسيون ايرانی نسبت به حرکت نيروهای سياسی مردم فلسطين بی ميلی وعدم رغبت بوجود آمده است اما با رشد جنبش واقعی ومستقل مردم فلسطين عصر آن سردی ها و کدورت ها نيز پايان می پذيرد.مردم ايران آنقدر از رژيم اسلامی متنفرند ، تا آنجائيکه اگر اين رژيم از هر مظلومی دفاع نمايد ،مظلومانی که مورد حمايت رژيم اسلامی قرار گرفته باشند ، متاسفانه هيچ جايگاهی برای حمايت مردم ايران نمی يابند.





















Copyright: gooya.com 2016