دوشنبه 9 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

غزه و حماس قربانی اهداف پليد جمهوری اسلامی گرديدند! ناصر مستشار

در ايران اسلامی بعضی خانواده های تهيدست از فرط تهيدستی فرزندان دلبندشان را به قيمت يک ميليون تومان می فروشند و يا دخترانشان بدست باندهای قاچاق برای تن فروشی به کشورهای خليج فارس فرستاده می شوند و يا رئيس جمهوری که دوبار با بيست ميليون رای مردم انتخاب شده است ـ توسط ولی فقيه، شاه سلطان حسين بی غيرت خطاب می گردد که چرا ايران عصر صفوی را در برابر حمله افغانها بی دفاع رها کرد اما خود رهبر جمهوری اسلامی ـ نيروهای حماس را پس از تحريکات چندين ساله آنها عليه اسرائيل تنها گذاشت و به وعده دفاع نظامی خود از آنها وفا نکرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اما در اسرائيل پس از چند روز موشک پرانی بوسيله نيروهای حماس بسوی شهرهای آن کشور ، دولت اسرائيل بسرعت و پس از چندين التيماتوم به حماس به دفاع از شهروندانش برخواست و تمام مراکز شليک و تهديد عليه شهروندانش را نابود کرد. در ايران جان شهروندان بی ارزش است تا آنجائيکه يا خود رژيم در اعدام فعالان سياسی پيشتاز است و يا اعتياد که ناشی از ييکاری است بيشتر جوانهای اين مملکت را يکی پس از ديگری از پای در می آورد. در کنار همه اينها هوای آلوده تهران و جاده های ناامن کشور نيز جان هزاران شهروند ايرانی را هرروز می گيرد اما دولت اسرائيل برای نجات جان سه تن از سربازانشان از چنگ حزب الله جنگ ۳۳ روزه راه می اندازد اما دولت جمهوری اسلامی حتی جرات نکرد پاسخ مناسبی بابت کشته شدن ۱۱ ديپلمات خود توسط طالبان بدهد.
رژيم اسلامی به رهبران حزب الله قول داده بودند در برابر اسرائيل تا آخرين لحظه از آنها حمايت خواهند کرد اما به وعده شان عمل نکردند. رهبران اسلامی ايران به حماس نيز قول داده بودند که در صورت روياروئی با اسرائيل در دفاع از آنها عليه (دولت اشغالگر) وارد پيکار خواهند شد اما به وعده شان عمل نکردند.
دولت جمهوری اسلامی سالهاست که سعی می کند تا با حکومت ناتوان عراق نيز همان رفتاری را که باديگران کرده است جامه عمل بپوشاند اما دولت مردان عراق تاکنون با هوشياری از دام های جمهوری اسلامی گريخته اند. پس در همينجا معلوم می شود که حکومت اسلامی از تحريکات و توطئه چينی دست بردار نيست و يک رژيم رجز خوان و بی اعتبار است.
رژيم اسلامی از بی غيرتی عربها سخن می گويد اما خود به جزء تحريک و صرف هزينه های مالی از جيب مردم فلک زده ايران کار ديگری نمی کند. اينک مردم غزه بايد از رهبرانشان بپرسند چرا آنها را بازيچه و قربانی اهداف پليد جمهوری اسلامی کرده اند.اينک اسرائيل می رود تا با به آزمايش گذاشتن دوجنگ دفاعی پی درپی در منطقه و ضربه زدن به دو متحد استراژيکی جمهوری اسلامی (حزب الله و حماس) که عليه اسرائيل می جنگند ـ اين بار با دست باز وبا حمايت افکار عمومی کشورهای منطقه وجهان به سراغ نابودی مراکز اتمی حکومت اسلامی که شعار نابودی اسرائيل را می دهد برود. قوم اسرائيل که در طول چند هزار سال آوارگی و تحمل رنجها و نجات از فاجعه هلوکاست، اينک که توانسته است دولت خود را تاسيس نمايد تا ديگر رنج اسارت نکشد، مطمئنا از کيان خود در برابر دشمنانش دفاع خواهد کرد.
انعقاد صلح دائم و استقرار آرامش در منطقه رمز پيروزی مردم منطقه است اما جمهوری اسلامی با تحريک حماس و شکستن بی دليل آتش بس شش ماهه بين حماس با اسرائيل ـ خواست تا با نيات پليد خود، قبل از آمدن باراک اوباما به قدرت، منطقه خاورميانه را دستخوش آشوب و جنگ نمايد تا از امريکا امتيازاتی دريافت نمايد و در همين راستا تمام افکار عمومی جهان را مشغول مسائل فلسطين کرده تا مسئله اتمی جمهوری اسلامی حتی برای مدتی کوتاه منحرف گردد تا خود به سلاح اتمی دست بيابند. در زير خوانندگان را به برخورد منطقی وبلاگ وکيل دادگستری توجه می دهم:
• بمباران های هوائی اسرائيل محکوم هستند و نيز در کنار آن موشکباران مناطق مسکونی اسرائيل توسط حماس هم محکوم هستند.
• دخالت دولت اسلامی ايران در اين مخاصمه و نيز در تمامی اختلافات و مخاصمات اعراب و اسرائيل محکوم است. ما ايرانيان قيم مردم منطقه و از جمله شيعيان لبنان و يا فلسطينی ها نيستيم. هيچ دليلی وجود ندارد که ما ايرانيان مدعی باشيم که صلاح لبنانی ها يا فلسطينی ها را بهتر از خود آنها تشخيص ميدهيم.
• موجوديت کشور اسرائيل واقعيتی است غير قابل برگشت و هيچ کس نه ميتواند و نه درست است که بخواهد باصطلاح آنها را در دريا بريزد. فلسطينی ها و نيز مردمان کشورهای اردن، سوريه، مصر ولبنان که همسايه های اسرائيل هستند در حال مذاکره و يافتن راه حل های مسالمت جويانه برای همزيستی با دولت و مردم اسرائيل هستند. ما ايرانيان نه می توانيم و نه مجاز هستيم که اراده خودمان را به آنها تحميل کنيم.
• صرف منابع مالی و ثروت ملی مردم ايران توسط دولت اسلامی ايران به رهبری آيت الله خامنه ای برای هر مقصودی، کمک به آتش جنگ يا کمک مالی، به سازمانها و يا دولتهای آن منطقه ( از جمله حماس، حزب الله لبنان و يا دولت سوريه) محکوم است و بدون رضايت وموافقت مردم ايران صورت ميگيرد.





















Copyright: gooya.com 2016