جمعه 27 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خاتمی: بنای مقام معظم رهبری تعيين اين که چه کسی بيايد يا نيايد، نيست، ايلنا

- سيدحسن خمينی ديداری با رهبری برای ورود من در انتخابات نداشته است

تهران- خبرگزاری کار ايران
رئيس دولت اصلاحات با تکذيب ديدار سيدحسن خمينی با مقام معظم رهبری برای ورود وی، به عرصه انتخابات گفت: متاسفم از اينکه در جامعه گفته می‌‏شود مقام معظم رهبری معين کرده است که چه کسی بايد باشد.

به گزارش خبرنگار"ايلنا"، سيد محمد خاتمی که در حاشيه نشست"دهه چهارم ضرورت تعامل و تحول" در جمع خبرنگاران سخن می‌‏گفت، در پاسخ به اين سوال خبرنگاران که با حمايت رهبری از دولت نهم مشخص شده که رئيس‌‏جمهور بعدی چه کسی است، گفت:‌‏ متاسفم از اينکه در جامعه گفته می‌‏شود رهبری معين کرده که چه کسی بايد باشد. رهبری نه معين می‌‏کند نه بنايش بر اين است که چه کسی بيايد و يا چه کسی نيايد. من هم با ايشان ديداری داشته‌‏ام و البته ديداری هم قبلاً داشته‌‏ام. ايشان هر کسی بيايد و رای مردم را داشته باشد، با او کار می کنند و نظر ايشان هم همين است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی تصريح کرد: متاسفم از اينکه در جامعه کسانی اعلام می‌‏کنند که رهبری بر فرد خاصی نظری دارد و اين منتسب کردن به رهبری جفا به رهبری است.
خاتمی تاکيد کرد: در انتخابات بايد افراد ببينند که چه تکليفی دارند،چگونه کار می‌‏کنند و تصميم می‌‏گيرند. انشاءالله انتخابات آزاد باشد و هر کسی رای آورد، مشغول به کار شود.
خبرنگاری از خاتمی پرسيد گفته می‌‏شود شما در دقيقه ۹۰ وارد عرصه انتخابات می‌‏شويد که خاتمی پاسخ داد: مگر من فوتبال بازی می‌‏کنم.
وی در پاسخ به سوال ديگری که گفته می‌‏شود، سيد حسن خمينی برای ورود شما به عرصه انتخابات با رهبری رايزنی‌‏هايی داشته است،گفت: چنين خبری را تکذيب می‌‏کنم.
وی همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا دغدغه‌‏ها و ترديدهای شما برای ورود به عرصه انتخابات پايان نيافته است، گفت: در اصل انتخابات که شرکت می‌‏کنم و ترديدی به آن معنا ندارم، ولی دغدغه‌‏ها وجود دارد و روی آن فکر می‌‏کنم.
رئيس دولت اصلاحات در پاسخ به اين سوال ايلنا، مبنی بر اينکه سخنان اخير شما در محافل سياسی، زمينه سازی برای ورود ميرحسين موسوی به عرصه انتخابات تلقی شده است، گفت: من قبلاً‌ گفته‌‏ام که من يا ايشان يکی کانديدا می‌‏شويم در عين حال که راه را برای ديگر کانديداها تنگ نکرده‌‏ام.
وی در پاسخ به اين سوال که غلامحسين کرباسچی عدم اعلام تصميم گيری شما را در خصوص انتخابات آينده به منزله توهين به ديگر کانديداها تلقی کرده است،‌‏گفت: اين نظر آقای کرباسچی است، خود ايشان بايد پاسخ دهند.





















Copyright: gooya.com 2016