جمعه 27 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس بانک مرکزی: قيمت نفت باز هم کاهش می يابد، مهر

رئيس کل بانک مرکزی با پيش بينی ادامه روند کاهشی قيمت نفت و شديدتر شدن بحران اقتصادی در اروپا و آمريکا، گفت: معتقدم آمريکا و اروپا در آينده ای نزديک گرفتار بحرانی همچون بحران سال ۱۹۲۹ در زمان جنگ جهانی دوم خواهند شد.
محمود بهمنی در گفتگو با مهر با پيش بينی کاهش قيمت نفت و ادامه روند کاهشی آن و اينکه هنوز قيمت نفت جای کاهش دارد، گفت: بحران مالی در آمريکا و اروپا را نيز پيش از وقوع بحران را نيز پيش بينی کرده بوديم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس کل بانک مرکزی با بيان اينکه پيش بينی می کنم در آينده آمريکا با رکود و تورمی بسيار شديدتر از تورم فعلی روبرو شود، تصريح کرد: اروپا و آمريکا با بحرانی شديدتر از بحران فعلی مواجه خواهند شد.

وی با اشاره به اينکه هم اکنون آمريکا کالاهای خود را به نصف و يا حتی يک سوم قيمت در بازارهای جهانی می فروشد و در حال تخليه انبارهای خود است، اظهارداشت: به تبع اين امر توليد اين کشور صدمه می بيند و کاهش می يابد.

به گفته بهمنی آمريکا و اروپا در آينده ای نزديک با افزايش قيمتهای شديد مواجه و گرفتار بحرانی همچون بحران سال ۱۹۲۹ در زمان جنگ جهانی دوم خواهند شد.

وی با اشاره به اين مطلب که پول آمريکا جهان شمول است، يعنی به هر ميزان که اسکناس چاپ کند، از اين کشور خارج می شود، بنابراين دير اشباع می شود و تاثيرات خود را نيز دير نشان می دهد، گفت: کشورهايی که پولشان از آنها خارج نمی شود، زودتر اشباع می شوند.

رئيس کل بانک مرکزی خاطرنشان کرد: در اين وضعيت اين کشور هنوز در حال چاپ اسکناس است که روزی حد اين اسکناسها اشباع می شود و در اين زمان است که افزايش قيمتها آغاز می شود.





















Copyright: gooya.com 2016