جمعه 27 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رشد گرانی و تورم ادامه دارد، عبور تورم از مرز ۲۵ درصد، آفتاب

* ميزان تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه سال ۱۳۸۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه سال ۱۳۸۶ معادل ۲۵.۵ درصد است.

آفتاب: بانک مرکزی با انتشار يک گزارش رسمی ميزان تورم در دوازده ماه منتهی به آذر ماه سال ۸۷ را معادل ۲۵.۵ درصد اعلام کرد. با وجود اينکه کارشناسان ميزان واقعی تورم را بسيار بيش از آنچه که رسما اعلام شده است می‌دانند و مبنای محاسباتی بانک مرکزی در مورد تورم را رد می‌کنند اما همين گزارش‌های رسمی نيز حکايت از ادامه روند صعوی تورم در کشور دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به‌ گزارش سرويس اقتصاد و صنعت آفتاب، بر اساس اعلام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ايران، خلاصه نتايج به دست آمده از شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران بر اساس سال پايه ۱۰۰=۱۳۸۳ (۳۵۹ قلم کالا و خدمات) در آذر ماه ۸۷ اعلام شد.

بر اين اساس شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مناطق شهری ايران در آذرماه ۱۳۸۷ نسبت به ماه قبل ۱.۳ درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل ۲۶.۴ درصد افزايش يافت.

ميزان تورم در دوازده ماه منتهی به آذرماه سال ۱۳۸۷ نسبت به دوازده ماه منتهی به آذرماه سال ۱۳۸۶ معادل ۲۵.۵ درصد است.

نرخ تورم در فروردين ‌۸۶ معادل ۱۲.۸ درصد، در ارديبهشت ‌۱۳.۶ درصد، در خرداد ۱۴.۲ درصد، در تير ۱۴.۸ درصد، در مرداد ۱۵.۴ درصد، درشهريور ۱۵.۴ درصد، در مهرماه ۱۶.۲ درصد، در آبان ماه ۱۶.۸ درصد، در آذرماه ۱۷.۲ ، در دی ماه ۱۷.۵ درصد، در بهمن ۱۷.۸ درصد و در اسفند ۸۶ معادل ۱۸.۴ درصد بوده است.

نرخ تورم در فروردين ۸۷ معادل ۱۹.۱ درصد، در ارديبهشت ۸۷ معادل ۱۹.۸، در خرداد ۸۷ معادل ۲۰.۷ ، در تيرماه ۸۷ معادل ۲۱.۵ ، در مردادماه سال جاری ۲۲.۳ درصد، در شهريور ماه امسال ۲۳.۳ درصد، در مهر ماه سال جاری ۲۴.۳ درصد و در آبانماه نيز ۲۵ درصد بوده است.





















Copyright: gooya.com 2016