جمعه 27 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جزئيات بيشتر از ديدار محمد خاتمی با رهبر جمهوری اسلامی، آفتاب

* پس از ارائه تحليل‌های خاتمی از شرايط کشور، رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تدقيق و تأمل بيشتر در اين تحليل‌ها، تأکيد کرده و در مورد انتخابات رياست جمهوری نيز بر تداوم مشی قبلی خود مبنی بر حمايت از رئيس‌جمهور منتخب و قانونی مردم، تصريح فرموده‌اند.


آفتاب: ديدار سيد محمد خاتمی با مقام معظم رهبری، که قرار بود هفته گذشته انجام شود، صورت گرفت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار سياسی آفتاب، اين ديدار در حالی برگزار شد که پيش از اين قرار بود خاتمی درباره کانديداتوری خود نظر رهبر انقلاب را جويا شود، اما در اين ديدار خاتمی صرفاً به طرح کلی مسائل و تحليل‌های خود از شرايط کشور و ضرورت فعال شدن خود و همراهانش در عرصه انتخابات رياست‌جمهوری آينده پرداخته و سخنی از احتمال نامزدی خود يا ميرحسين موسوی به ميان نياورده است.

در عين حال، پس از ارائه تحليل‌های خاتمی از شرايط کشور، رهبر معظم انقلاب بر ضرورت تدقيق و تأمل بيشتر در اين تحليل‌ها، تأکيد کرده و در مورد انتخابات رياست جمهوری نيز بر تداوم مشی قبلی خود مبنی بر حمايت از رئيس‌جمهور منتخب و قانونی مردم، تصريح فرموده‌اند.

در همين حال، سيد محمد خاتمی که در حاشيه نشست «دهه چهارم ضرورت تعامل و تحول» در جمع خبرنگاران سخن می‌‏گفت، در پاسخ به اين سوال خبرنگاران که با حمايت رهبری از دولت نهم مشخص شده که رئيس‌‏جمهور بعدی چه کسی است، گفت:‌‏ «متاسفم از اينکه در جامعه گفته می‌‏شود رهبری معين کرده که چه کسی بايد باشد. رهبری نه معين می‌‏کند نه بنايش بر اين است که چه کسی بيايد و يا چه کسی نيايد. من هم با ايشان ديداری داشته‌‏ام و البته ديداری هم قبلاً داشته‌‏ام. ايشان هر کسی بيايد و رای مردم را داشته باشد، با او کار می‌کنند و نظر ايشان هم همين است».

وی تصريح کرد: «متاسفم از اينکه در جامعه کسانی اعلام می‌‏کنند که رهبری بر فرد خاصی نظری دارد و اين منتسب کردن به رهبری جفا به رهبری است».

خاتمی تاکيد کرد: «در انتخابات بايد افراد ببينند که چه تکليفی دارند، چگونه کار می‌‏کنند و تصميم می‌‏گيرند. انشاءالله انتخابات آزاد باشد و هر کسی رای آورد، مشغول به کار شود».

وی در پاسخ به سوال ديگری که گفته می‌‏شود، سيد حسن خمينی برای ورود شما به عرصه انتخابات با رهبری رايزنی‌‏هايی داشته است،گفت: «چنين خبری را تکذيب می‌‏کنم».





















Copyright: gooya.com 2016