شنبه 28 دی 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

استقبال رسانه‌های دولتی از بی‌بی‌سی فارسی، آفتاب

* ايرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی روز گذشته در خبری نتايج نظرسنجی اين شبکه خبری را پوشش خبری داده است که طی آن اعلام شده است تنها يک درصد مردم ايران نگران دموکراسی در ايران هستند.


آفتاب: نتايج نظرسنجی‌هايی که تلويزيون فارسی بی‌بی‌سی در دو روز ابتدايی فعاليت خود در مورد ايران منتشر کرده است، با استقبال رسانه‌های دولتی و هوادار دولت مواجه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی آفتاب،‌ پس از آنکه تلويزيون فارسی بی‌بی‌سی در روزهای ابتدايی پخش برنامه برای ايرانيان اقدام به انتشار يک سلسله نظرسنجی با موضوعاتی همچون، «برنامه هسته‌ای ايران»، «مسير کلی کشور»، «مهمترين مشکلات کشور» و ... کرد، نتايج اين نظرسنجی‌ها به شکل گسترده‌ای مورد توجه رسانه‌های رسمی دولت و سايت‌های خبری هوادار دولت نهم قرار گرفته است.

ايرنا خبرگزاری جمهوری اسلامی روز گذشته در خبری نتايج نظرسنجی اين شبکه خبری را پوشش خبری داده است که طی آن اعلام شده است تنها يک درصد مردم ايران نگران دموکراسی در ايران هستند.

ايرنا البته به اين موضوع اشاره‌ای نکرده است که مطابق اين نظرسنجی، بيکاری و تورم مهمترين مشکلات از نظر مردم تلقی شده است.

از سوی ديگر، سايت اصلی هواداران دولت نيز در خبری به دو نظرسنجی بی‌بی‌سی اشاره کرده که بر مبنای آن، ۹۴ درصد مردم ايران، انرژی هسته‌ای را حق خود می‌دانند و همچنين نيمی از ايرانيان (۵۰ درصد) معتقدند دولتمردانشان در مسير درستی حرکت می‌کنند و کشورشان را به سوی موفقيت و پيشرفت رهنمون می‌کنند.

گفتنی است، در بخش ديگری از اين نظرسنجی که مورد اشاره رسانه‌های حامی دولت قرار نگرفته،‌ عنوان شده است که نيمی از مردم ايران (۵۰درصد) خواستار دستيابی به بمب اتمی هستند.

استقابل رسانه‌های اصولگرا از نظرسنجی‌های بی‌بی‌سی در حالی صورت می‌گيرد که اژه‌ای وزير اطلاعات همزمان با آغاز به کار اين شبکه ماهواره‌ای اعلام کرده بود اين شبکه را مناسب برای امنيت کشور نمی‌دانيم و اقدامات لازم را در خصوص آن انجام خواهيم داد.





















Copyright: gooya.com 2016